Základní škola a mateřská škola Bzenec

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrický obvod III..
Advertisements

Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektrický proud.
zpracovaný v rámci projektu EU
Nauka o elektrických vlastnostech těles
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli vedle sebe
ELEKTRICKÝ PROUD – CO UŽ VÍME
Elektrické obvody Dělení elektrických obvodů Jednoduchý el. obvod
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
zpracovaný v rámci projektu
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá seznámením s elektrotechnickými značkami Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Elektrický proud Elektrický proud v kovech
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Polovodičová dioda a její zapojení
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Název materiálu: JEDNODUCHÝ OBVOD – výklad učiva.
 ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK  NÁZEV: VY_32_INOVACE_08  AUTOR: Mgr., Bc. Daniela Kalistová  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_05  Název materiálu: Proud v pevných látkách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_106.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
ELEKTRICKÝ PROUD V LÁTKÁCH
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_ELEKTRICKÝ.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Elektřina Interaktivní elektrický obvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
VY_32_INOVACE_05-23 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Elektřina Téma:Elektrický obvod Jméno autora:Jaroslava.
Sestavení elektrického obvodu a jeho součásti
Elektrický proud II Ing. Jan Havel.
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
Elektrický obvod VY_32_INOVACE_48_Uvod-el.obvod
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Schematické značky - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Fyzika – Jednoduchý elektrický obvod
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2769 Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a: Mgr. Jana Presová Ověřil/a: Mgr. Jana Presová

Elektromagnetické jevy - 8. ročník Název výukového materiálu: Elektromagnetické jevy - 8. ročník   Vzdělávací obor: fyzika Tematický okruh: Elektrické jevy Téma: 2.5. Elektrický obvod a schématické značky prvků v obvodě Stručná anotace: Prezentace obsahující informace o typech elektrických obvodů a o značení základních prvků zapojovaných do těchto obvodů pomocí schématických značek. Značky zde nejsou nakresleny, dokreslují se na interaktivní tabuli. http://coolfyzika.weebly.com/co-jsme-se-nau269ili.html www.controlengcesko.com

Co už víme? obvod obsahuje: vodiči jsou většinou: zdroj spotřebiče vodiče vypínač vodiči jsou většinou: kovy vodné roztoky některých látek ionizované plyny

Co je vodič? vodičem je každá látka, která obsahuje volné elektricky nabité částice (elektrony a ionty), které mohou vést el. proud pokus: sestav si jednoduchý obvod – zdroj, žárovka a vodiče (ze stavebnice) na jednom místě obvod rozpoj a dávej mezi tyto rozpojené konce různé předměty ze svého okolí pokud stále bude svítit žárovka, je to vodič, pokud ne, budě to nejspíš nevodič

Schematické značky - zdroje zdroj 1,5V zdroj 4,5V obecný zdroj

Schematické značky - vypínače spínač přepínač

Schematické značky – měřící přístroje ampérmetr voltmetr

Schematické značky – spotřebiče žárovka zvonek motorek

Schematické značky - rezistory slouží ke zmenšování proudu v obvodě rezistor pojistka reostat

Schematické značky – vodiče a další uzel cívka dioda

Elektrický obvod Podle zapojení prvků v el. obvodě se obvody dělí na: jednoduché – připomíná to kruh, prvky jsou v něm zapojeny za sebou (sériově), není v něm žádný uzel složený (rozvětvený) – jsou v něm uzly, některé prvky jsou tak zapojeny vedle sebe (paralelně)

Sestav obvody podle obrázku:

Zdroje – texty a obrázky Učebnice fyziky pro 8. ročník základní školy R. Kolářová, J. Bohuněk; nakladatelství Prometheus 1999 K. Rauner, J. Petřík, J. Prokšová, M. Randa; nakladatelství Fraus 2006 Z. Lustigová; nakladatelství Fortuna 1999 J. Maršák; nakladatelství Kvarta Praha 1993 Pracovní sešit k učebnici fyziky pro 8. ročník základní školy K. Rauner, J. Petřík, J. Prokšová, M. Randa; nakladatelství Fraus 2006 M. Macháček; nakladatelství Prométheus 1994 J. Bohuněk; nakladatelství Prometheus Přehled učiva fyziky S. Pople a P.Whitehead, nakladatelství Svojtka&Co. 1999 Fyzika - přehled učiva základní školy J. Vachek, nakladatelství SPN 1978 Fyzika I. a II. Z. Horák a F. Krupka, nakladatelství SNTL/ALFA, 1976  Fyzika – ilustrovaný přehled Ch. Oxlade, C. Stockley aj. Werheim, nakladatelství Blesk Ostrava 1994 Internetová encyklopedie - wikipedie

Internetové zdroje: www.vossost.cz www.cez.cz www.zslado.cz fyzika.jreichl.com – elektronická encyklopedie fyziky www.keveney.com/ – animované motory www.techmania.cz – články o fyzice, významných vědcích a vynálezcích web.svf.stuba.sk – slovenský web FYZIKA ŤA VOLÁ, videa, animace, pokusy, obrazové úlohy www.fyzikaonline.cz – prezentace a programy ze ZŠ Sokolovská Liberec www.techmania.cz/edutorium www.fyzikahrou.cz a další, některé z nich jsou obsaženy v poznámkách této prezentace, zbývající najdete v sekci Použitá literatura a další zdroje