Testovací techniky PhDr. Eva Složilová, MA Katedra jazyků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ FAKULTA STAVEBNÍ ÚSTAV GEODÉZIE
Advertisements

ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Ing. Pavel Smolka. • Statická část výuky 1. Realizována ve škole – výklad, přednáška, poslech 2. Realizována „doma“ – práce s učebnicí • Dynamická část.
Jaké základní otázky si klademe na začátku tvorby nového testu? Diskuse • pro tvorbu testu je třeba nějaký testový materiál Kde ho hledat? Jaké jsou zdroje.
ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE - dějepis Radek Holcepl - EDUCAnet ČB Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2.
Výuka jazyků na Provozně ekonomické fakultě
SLOVNÍKY PO DRÁTĚ? Pavel Kurfürst Ústav cizích jazyků Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Vysoká škola Báňská - Technická univerzita Ostrava Inovace výuky odborných předmětů na bázi řízení projektu Jana Šarmanová Libor Holub Radoslav Fasuga.
Jsme v EU, buďme v obraze. Metodologie výuky a práce s materiály a zdroji Eva Pluskalová.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Maturita 2015.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Šetření čtenářské gramotnosti
Flat shapes - obvod geometrických útvarů - matematika Holasová Alena - ZŠ a MŠ Ostrava - Zábřeh, Kosmonautů 15 Metodické pokyny pro učitele Předmět:
RNDr. Zdenek Kubíček Nemocnice Třinec
Gymnázium J. A. Komenského Uherský Brod PZ 2013 SEZNÁMENÍ SE STRUKTUROU A CÍLEM PŘIJÍMACÍCH TESTŮ.
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Výukové programy pro předmět český jazyk a literatura
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně sekce IVU: Čtenářská gramotnost.
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
Vlastnosti motorických testů a baterií
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
European Computer Driving Licence Informační a poradenské centrum PEF.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Úvodní informace k předmětu. Teorie firmy.
KT Introduction to LINGUISTICS Karel Tahal.
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost)‏ Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
Jak psát texty ke kombinované formě studia Projekt Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji.
CENTRUM JAZYKOVÉ PŘÍPRAVY PdF UP
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Jak psát výstupní hodnocení E-learningový kurz, 5 lekcí Co má výstupní hodnocení obsahovat podle zákona, pravidla hodnocení, čeho se vyvarovat, posouzení.
Jsme v EU, buďme v obraze. Metodologie výuky a práce s materiály a zdroji Eva Pluskalová.
Jak pracovat s miniprojekty Metodický návod Zpracovala: PhDr. Alena Štěpánková.
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
DKV část 31 Design kvantitativního výzkumu 4. část ( ) Jiří Šafr UK FHS Historická sociologie (LS 2010)
Cluster---- Pavel Martinec 4.A1. Z Z 2 O mně O projektu Stanovení dílčích úkolů Vlastní řešení projektu Výběr serverů a nákup serverů Zapojení do clusteru.
PŘÍSTUPNOST WEBU (ACCESSIBILITY) Filip Rubáček, 2013.
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Ostrava 30. září 2002 ECDL pro učitele Libor Koníček Přírodovědecká fakulta Ostravská univerzita.
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Specifika jazykové přípravy na Univerzitě obrany s podporou ICT
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Didaktické testy II Psychometrická analýza úloh a testů podle klasické teorie testování Martin Chvál Brno,
Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Hlediska, podle nichž učitelé vybírají učebnice češtiny pro cizince
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Právní psaní – Legal writing JAK UČIT PRÁVO na počátku 21. století? Konference pořádaná projektem OPPA – Právo pro praxi PF UK, úterý 5. března 2013 PhDr.
JAK REAGUJÍ UČITELÉ 1. STUPNĚ NA ZAVÁDĚNÍ ZÁKLADŮ INFORMATIKY DO VÝUKY ICT Jiří Vaníček Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta DidactIG Liberec 5. 2.
Příprava učebního materiálu pro výuku odborného předmětu v anglickém jazyce Mgr. Alena Müllerová, CJP Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Testování biometrického systému založeného na dynamice podpisu
Mezinárodní důkaz Vaší jazykové úrovně
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Vzor posteru autorů z PK, nastaven rozměr 80x100 cm
SEMINÁŘ Mgr. Karolina BOSTLOVÁ
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Tvorba testových položek a jejich moderace
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
28. setkání AUČCJ Praha, Eva Složilová
Psaní protokolů Titulní list Pracovní úkoly Teoretická část
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
MGR. PETRA JIRÁSKOVÁ MOC újop uk
Transkript prezentace:

Testovací techniky PhDr. Eva Složilová, MA Katedra jazyků Fakulta vojenských technologií Univerzita obrany Brno

Terminologie test methods testing techniques item types types of items test tasks task types …

Druhy testovacích technik

Výběr vhodné testovací techniky znalost testovacích technik jazyková dovednost výchozí text konstrukt dílčí dovednosti spolehlivost

Výběr vhodné testovací techniky 7. autenticita úkolu 8. face validity („laická validita“) 9. praktičnost 10. …

Testovací techniky true/false MCQ SAQ matching ordering summary cloze c-test gap-filling summary cloze error correction info transfer

Dichotomní volba (true/false) jednoduchá tvorba praktičnost žádná kontaminace celkové porozumění spolehlivost 50 : 50 autenticita úkolu face validity

Čtyřnásobná volba (MCQ) praktičnost žádná kontaminace celkové porozumění počítače v testování těžké na tvorbu 1 : 25 problém distraktorů (nefunkčnost, eliminace, matení…) učení k testu/ technice dopad na výuku strategie autenticita úkolu

Otevřené otázky (SAQ) snadná tvorba testování všech dílčích dovedností redukuje strategie spolehlivost – pretestování kontaminace psaním

Přiřazování (matching) eliminace problému distraktorů celkové porozumění praktičnost autenticita úkolu interpretace

Správné pořadí (ordering, jumbled sentences, paragraphs…) snadná tvorba praktičnost konektory, celková organizace face validity autenticita úkolu interpretace představivost

Shrnutí (summary) celkové porozumění textu hlavní a podpůrná myšlenka odlišení relevantní a irelevantní informace subjektivita hodnocení totální kontaminace čtení psaním

Doplňování vynechaných slov / n-té slovo (cloze) praktičnost snadná tvorba validita konstruktu vypuštěná slova - závislost na charakteru a pořadí slovní báze – nepostižitelnost dílčích dovedností spolehlivost - pretestování face validity autenticita úkolu

Doplňování vynechaných částí slov (c-test) spolehlivější měřítko pochopení textu než cloze ??? viz předchozí

Doplňování vynechaných slov/výběr slov/kombinace s MCQ (selective deletion gap-filling) snadná tvorba praktičnost vše pod kontrolou globální porozumění doplňkové mikrolingvistické dovednosti náročný výběr textu (text-mapping) spolehlivost- pretestování

Shrnutí s vynechanými slovy (summary cloze, gapped summary) hlavní myšlenky i podrobné čtení náročná tvorba spolehlivost- pretestování

Opravy chyb v textu (error correction) snadná tvorba testování doplňkových mikrolingvistických dovedností nepřesahuje jejich hranici autenticita úkolu – pro učitele

Transformační techniky (info transfer techniques) scanning při přenosu čísel a jmen bez kontaminace kontaminace psaním při přenosu slov, frází nebo vět podujatost (bias) – čtení grafů a tabulek složité instrukce umělé zvýšení obtížnosti úkolu

Použitá literatura Alderson, J.C. (2000). Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press. 2. Alderson, J.C., Clapham, C. & Wall, D.(1995). Language Test Construction and Evaluation. Cambridge: CUP 3. Bachman, L.F. & Palmer, A.S. (1996). Language testing in practice.Oxford: Oxford University Press 4. Heaton, J.B. (1988). Writing English Language Tests. Longman. 5. Weir, C.J. (1993). Understanding and developing English tests. Hemel Hempstead: Prentice Hall International (UK) Ltd.