VY_32_INOVACE_CH1 – 14 Oxidy II AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Praktické činnosti z chemie pro 8. ročník. Téma: Zdroje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Pipetování a titrace VY_32_INOVACE_CH1 – 10 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Základy laboratorní techniky
KREV VY_32_INOVACE_E2-15 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Bílkoviny VY_32_INOVACE_CH1 – 17 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Ptáci VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Fyzikální vlastnosti nerostů
Oxidy I VY_32_INOVACE_CH1 – 13 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Destilace VY_32_INOVACE_CH1 – 03 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Elektrolýza VY_32_INOVACE_CH1 – 20 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Pohyb litosferických desek I.
Kovy – plamenové zkoušky
Cukry II VY_32_INOVACE_CH1 – 19 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
Cukry I VY_32_INOVACE_CH1 – 18 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Bakterie 1 VY_32_INOVACE_A1-01 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Typy chemických reakcí
Uhlík.
Ch_012_Uhličitan vápenatý
CHEMICKÉ VLASTNOSTI NEROSTŮ
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
VY_32_INOVACE_CH.8.12 – SOLI- prezentace
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Přírodovědné praktikum Sacharidy 9. ročník
Smyslové orgány VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Uhličitan vápenatý.
Cévní a dýchací soustava
Soli VY_32_INOVACE_CH1 – 15 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Třídění a určování hornin
Bezpečnost práce v chemii
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
SOLI Chemie 9. ročník VY_32_INOVACE_07.3/20
KAPRAĎOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 32 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Jméno : Ing. Renata Šandová
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Schránky měkkýšů VY_32_INOVACE_CH3 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Ch_005_Hydroxid vápenatý
VODÍK Příprava a vlastnosti vodíku. VY_32_INOVACE_G3 - 10
Pozorování žížaly VY_32_INOVACE_CH3 – 05 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Neutralizace – efektní experiment Barevná pěna
Krystalizace VY_32_INOVACE_CH1 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
VY_32_INOVACE_CH Opěrná soustava AUTOR : Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO : říjen 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Laboratorní práce. Téma: Opěrná soustava. Zkoumání.
Chemické vlastnosti nerostů
Průduchy v pokožce listů
Soli Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Efektní chemické pokusy
Zjednodušené sestavování a dopočítávání chemických rovnic.
Hydroxidy Jan Kolarczyk, Vojtěch Havel. Obecně Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým kationtem. Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým.
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Dýchací soustava VY_32_INOVACE_E2-08 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Zástupci oxidů RZ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Soli (zástupci) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_CH1 – 14 Oxidy II AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Praktické činnosti z chemie pro 8. ročník. Téma: Zdroje a důkazy oxidu uhličitého. Časová náročnost: 1 vyučovací hodina v součinnosti s elektronickou verzí učebnice FRAUS Chemie 8 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Oxid uhličitý Umíš dokázat přítomnost oxidu uhličitého?

Důkaz CO 2

Látka používaná k důkazu CO 2

ZDROJE OXIDU UHLIČITÉHO Jmenuj zdroje CO 2.

ZDROJE OXIDU UHLIČITÉHO

1) dýchání organizmů 2) sodová, minerální voda 3) šumivé tablety 4) vodní kámen 5) vaječné skořápky 6) vápenec 7) schránky měkkýšů a korálů

LABORATORNÍ PRÁCE Zdroje a důkazy oxidu uhličitého. POSTUP: 6 skupin, každá připraví a předvede ostatním jeden důkaz: 1) Důkaz přítomnosti CO 2 ve vydechovaném vzduchu: Brčkem vydechuj vzduch do vápenné vody ve zkumavce. 2) Důkaz CO 2 unikajícího ze sodové nebo minerální vody: Do vyšší kádinky nebo kuželové baňky nalij 100 ml perlivé vody, nasyp do ní vrchovatou lžíci chloridu sodného a nad hladinu dej hořící špejli. 3) Důkaz CO 2 unikajícího ze šumivé tablety: Do kuželové baňky nalij 100 ml vody a vhoď šumivou tabletu. Nad hladinu dej hořící špejli.

LABORATORNÍ PRÁCE 4) Důkaz CO 2 vznikajícího reakcí octa s vodním kamenem z rychlovarné konvice. Dokazujeme opět v kuželové baňce zapálenou špejlí (nebo vápennou vodou). 5) Důkaz CO 2 vznikajícího reakcí kyseliny chlorovodíkové s vaječnou skořápkou ( opět hořící špejlí nebo vápennou vodou). 6) Důkaz CO 2 vznikajícího termickým rozkladem vápence: Práškový vápenec zahřívej ve zkumavce lihovým kahanem. Uhličitan vápenatý se rozkládá na pálené vápno a oxid uhličitý, který dokážeme opět hořící špejlí.

Použité Učebnice Chemie 8 FRAUS