Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla Marek Wagner, Gymnázium Opatov
Současný stav Železniční spojení metropole s největším městem Středočeského kraje - Kladnem Denně přepraví 5 tisíc cestujících Dlouhodobě vyhrává automobilová doprava - emise Vyhlídka do budoucnosti – až 25 tis. cestujících za den Přidat mapku celé trasy
Praha - Kladno Dnešní nedostatky Cíle projektu Současný stav neodpovídá aktuálním požadavkům Jednokolejná trať malá kapacita Omezená rychlost (špatný stav trati) Chybí elektrická trakce Chátrající nádraží Chybí záchytná parkoviště Cíle projektu Odstranění nedostatků Stavba tří nových nádraží + přemístění tří stávajících Zmenšení intervalů Nasazení nových vozů Lepší vedení trasy – dvě přeložky
Parametry trati Dnešní Plánované 36, 75 km Jednokolejná, bez trakce (kromě Mas. nádraží – Bubny) Max. rychlost 30 – 80 km.h-1 Čas jízdy rychlíku: 36 nebo 39 minut 14 zastávek Plánované 37, 25 km Dvojkolejná s trakcí Max. rychlost 80 – 140 km.h-1 Čas jízdy rychlíku: 26 minut 17 zastávek Dvoukolejná?
Dráha na letiště Odbočka z trati Praha - Kladno Dnešní nedostatky Pomalé a nepohodlné spojení letiště s městem Na letiště jezdí jen autobusy (chybí úložný prostor) Stížnosti cizinců
Dráha x metro Výstavba obojího zbytečná – malé vytížení Železnice Železnice vzdálena jen 1,5 km od terminálů Cena – cca 6 mld. Stavba cca 2 – 3 roky Rozvoj železniční dopravy v Praze Podpora veřejnosti Možné napojení dálkových spojů na letiště Konečná metra A – 5 km 15 mld. Cca 4 roky Přednost má trasa D Obslouží pouze Prahu
Parametry dráhy Letiště-Terminál sever – Masarykovo nádraží Odhadovaný čas jízdy: 20 minut Délka: 5 km (odbočka) + 13,5 km Max. rychlost: 80 – 120 km.h-1 Staví v pěti zastávkách Jednotubusový tunel hlouben technologií TBM
Správa trati - ČD Financování – fondy EU Nasazované typy vlaků Letiště – upravené City Elefant Praha – Kladno – City Elefant a rychlíky Financování – fondy EU Praha – Kladno - OP Doprava, prioritní osa 3 Dráha na letiště – OP Praha – Konkurenceschopnost, prioritní osa 1.1 15% zaplatí stát
Zdroje Mapy - http://www.mapy.cz/ Téma stavby tubusů - http://technet.idnes.cz/stavba-tunelu-metra-0qd-/tec_reportaze.aspx?c=A121010_221018_tec_reportaze_rjah ;ttp://technet.idnes.cz/metro-petriny-nejvetsi-jeskyne-v-praze-fc2-/tec_reportaze.aspx?c=A121010_221752_tec_reportaze_rja Informační linka letiště Václava Havla (ohledně letové špičky) E-mailová korespondence s ing. Janem Šulcem (SŽDC) ohledně financovatelnosti tunelů na dráze Myšlenka naklápěcích souprav - http://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlodr%C3%A1ha_Praha_-_leti%C5%A1t%C4%9B_Ruzyn%C4%9B_-_Kladno#cite_note-investorem-9 Negrelliho viadukt - http://cs.wikipedia.org/wiki/Negrelliho_viadukt Vlakové linky S v historických souvislostech, Ropid, Praha, 2012 Dotace EU - http://www.navrhniprojekt.cz/jak-vyuzit-dotace-z-op-doprava.html, http://www.navrhniprojekt.cz/fondy-eu.html