Radek Papež, Jiráskovo gymnázium Náchod

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Unikátní test brždění vlaku
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Design části dopravního prostředku vlak pro studenty.
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Schůze společenství vlastníků Bochovská
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Dvořák Radek 9.A.
MAS Sdružení Růže Zkušenosti s cykloturistikou v mikroregionu Sdružení Růže.
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Distribuční úlohy LP.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Dynamické rozvozní úlohy
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výsledky přijímacích zkoušek ve školním roce 2010/2011 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav přípravy novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Srovnávaná města: 1. Praha 2. Londýn 3. Paříž 4. Berlín 5. Athény 6. Budapešť 7. Vídeň.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Návrh a konstrukce otopných ploch II
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Modernizace záp. části ŽST.
Přednost početních operací
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Aktuální údaje NSK SR pro dopravu, logistiku, poštovní a doručovací služby Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku Prototyp kloubového.
TECHNICKÉ SLUŽBY BAHOZA s. r. o. Klimatizační jednotky tramvajových vozidel Ing. Ladislav Meluš.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Zpřístupňování železniční dopravy osobám se zdravotním postižením v Plzeňském kraji ČD, a.s., ROC Plzeň , Plzeň.
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Transkript prezentace:

Radek Papež, Jiráskovo gymnázium Náchod Rychlíkové osobní vozy řad A, B, AB a BDs vyráběné v Bautzenu v letech 1972-1985 Radek Papež, Jiráskovo gymnázium Náchod Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

O škole a autorovi Jiráskovo gymnázium Radek Papež Řezníčkova 451, 547 01 Náchod osmileté a čtyřleté gymnázium se všeobecným zaměřením poslední 2 roky studia profilace prostřednictvím volitelných předmětů (seminářů) Radek Papež student septimy A osmiletého gymnázia volitelné předměty Seminář z matematiky Seminář z fyziky Busta Aloise Jiráska – foto: Wikipedie Budova gymnázia – foto: Wikipedie Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

Úvod do problematiky páteřní články železniční dopravy v ČR vlaky vyšší kvality (EC, IC, Ex) rychlíky (R) vozy nasazované na rychlíky Bautzen 1972-1985 (A, B, AB, BDs) zastaralé, nevyhovují dnešním požadavkům kultury cestování modernizace původních vozů Beer273, Aee145, (152), Bee243, Bvt453, BDsee454 vlastní návrh modernizace Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

Vyrobené vozy rychlíkové vozy vyráběné pro ČSD 60. léta 20. století – Győr (Maďarsko) 70. léta 20. století-1989 – VEB Waggonbau Bautzen, Görlitz (NDR) vozy vyráběné v Bautzenu v letech 1972-1985 1417 vozů typu UIC-Y (délka 24,5 m) 816 vozů Ba (Bm, B), 110 vozů Aa (Am, A), 50 vozů ABm (AB), 441 vozů BDa (BDms, BDs) oddílové uspořádání, teplovzdušné topení (dříve odporové) schopné mezinárodního provozu, postupné vyřazování změny označení v letech 1983, 1990, 2009 Sedačka vozu B256 – foto: Radek Papež Vůz A149 110 – foto: Radek Papež Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

Modernizované vozy (1/3) drobné i razantnější úpravy Beer273 (50 54 20-38) 1992-1995, 34 vozů (31 vozů ex B, 3 vozy ex BDs) zvláštní uspořádání interiéru (dvojoddíly, trojoddíly) Aee145, (152) (61 54 19-51 / 50 54 19-38) 1996-1997, 12 vozů (9 vozů ex A, 3 vozy ex AB) 9 kupé 1. vozové třídy, 2000-2006 dosazena klimatizace stejným způsobem modernizováno 6 vozů AB s odporovým topením (1999-2000, dnes Aee152, bez klimatizace) nákres: ŽelPage.cz Aee152 – sedadla – foto: Jan Máca Beer273 – dvojoddíl – foto: Radek Papež Vozy Beer273 – foto: Radek Papež Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

Modernizované vozy (2/3) Bee243 2003, 8 vozů (ex B), dnes již jen 7 (1 vůz – nehoda 2005) již z výroby zkušebně CZE místo alternátoru přečalounění sedadel, administrativní snížení míst na 6 na oddíl důvod: zajíždění do Rakouska Bvt453 (50 54 84-46) 2007, 2 vozy (ex BDs) 3 části, krajní – přeprava kol, prostřední – 40 míst k sezení nakládací dveře pro jízdní kola Vůz Bvt453 – foto: Radek Papež Vůz Bee243 sedačka – foto: Jan Máca Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

Modernizované vozy (3/3) BDsee454 (50 54 82-40) 2009, 2 vozy (ex BDs) dosazení CZE, oplyšování sedaček barevné schéma shodné s patrovými vozy Bmto292 a Bmteeo293 Drobné úpravy interiéru Brněnský expres (BrEx) 2007-2008, 16 vozů řady B přečalounění sedaček „humanizace“ vozů od 2009, různé vozy kompletní oprava interiéru (přečalounění, podlaha, nátěr stěn) Vůz BDsee454 – foto: Radek Papež Vůz B249 BrEx – foto: Radek Papež Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

Vlastní návrh modernizace z původních vozů zachována pouze základní konstrukce jednotné rychlíkové soupravy se systémem PUSH / PULL Bpee – vozy 2. vozové třídy Bdbpree – vůz 2. vozové třídy (jízdní kola, zvedací plošina) ADfpee – vůz 1. vozové třídy (služební oddíl, stanoviště strojvedoucího) vlastnosti vozů pouze velkoprostorové uspořádání (+ vandalismus, - soukromí) nové podvozky SGP 300 (kotoučová, magnetická kolejnicová brzda) max. rychlost 160/200 km.h-1, klimatizační jednotka, CZE informační systém (vnější displeje, LCD panely, LED displeje, rezervace) uzavřený systém WC, elektrické zásuvky, sedadla BORCAD cz SEL Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

Vůz 2. třídy řady Bpee 78 míst k sezení v soupravě 3-5 vozů podle vytíženosti linky ve voze přeprava jízdních kol vyloučena Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

Vůz 2. třídy řady Bdbpree 36 míst k sezení zvláštní výbava vozu přeprava jízdních kol a cestujících se sníženou pohyblivostí zdvihací plošina (viz 80-29), prostorné vakuové WC (viz 914, 80-29) Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

Vůz 1. třídy se služebním oddílem řady ADfpee 42 míst k sezení služební oddíl není určen pro přepravu jízdních kol řídicí vůz – disponuje stanovištěm strojvedoucího Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010

Radek Papež, radekedar@gmail.com Děkuji za pozornost Radek Papež, radekedar@gmail.com Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT Leden 2010