Fundraising PE 415.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 OBCE a MĚSTA  SPONZOŘI  VEŘEJNÉ SBÍRKY  AKCE JEDNOTY  NADAČNÍ FONDY  DOTACE EU  ČESKÁ OBEC SOKOLSKÁ.
Advertisements

Neziskovky a spolupráce
Dobrovolnictví v Soběslavi Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci - jak na to?“ podpořeného finančními prostředky z.
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Neziskové organizace a jejich financování
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Alternativní zdroje podpůrných opatření
Finanční možností svépomocných skupin
Projekty v Jednotném programovém dokumentu pro Cíl 2 (příklady - Priorita 2) Jednotný programový dokument pro Cíl 2
Principy sociálního podnikání
Projekt: Regionální centrum pro volnočasové aktivity, tělovýchovnou, kulturní a spolkovou činnost Předběžná studie proveditelnosti.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Co je třeba udělat pro vznik o.p.s. Hradecký venkov se sídlem v Nechanicích :
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
 Příspěvek ze státního rozpočtu ČR (na úhradu volební kampaně a na činnost strany)  Členské příspěvky  Dary a dědictví  Příjmy z pronájmů a prodeje.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Rozdělení sektorů Neziskový sektor Může existovat na základě funkčního ziskového sektoru Ziskový sektor Plně zde působí tržní prostředí cíl = zisk.
ÚVOD Management a marketing
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Právní forma organizace
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.
Neziskové organizace a jejich financování
Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy university v Brně TRIALOG (Brněnský institut rozvoje občanské společnosti)
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
NEVLÁDNÍ NEZISKOVÉ ORGANIZACE (NNO)
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
MARKETINGOVÝ MIX.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Podnikatelské modely sociální ekonomiky Mezinárodní vědecká konference Banská Bystrice 29. –
ZDP - Zdanění právnických osob – veřejně prospěšných poplatníků (VPP) VPP = v souladu se statutem, stanovami apod. jako svou hlavní činnost vykonává činnost.
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ 1148/09 Kutná Hora ŽADATEL: Denisa Divišová
Individuální fundraising Hnutí DUHA
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Rozpočetnictví a kalkulace
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
2. Benefiční akce Cvičení Antropologie občanské společnosti Alena Řiháková Podzim 2009.
SOCIÁLNÍ FIRMA. Od roku 1990 usiluje o integraci osob s postižením do běžného života Podporuje: –bezbariérovou individuální dopravu, –služby osobní asistence,
Sdružení rodičů při MŠ Sluníčko. Proč sdružení rodičů  MŠ spravuje finanční prostředky určené pouze na předškolní vzdělávání  MŠ nemůže spravovat finanční.
Sdružení Práh Vzniklo v roce 1999 prostřednictvím projektu Matra II – holandského ministerstva zahraničí V roce 2000 členem sdružení se stává Psychiatrická.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
FOKUS Vysočina v průběhu 20 let. FOKUS začal poskytovat služby na Vysočině již začátkem devadesátých let jako součást celostátní organizace Fokus – Sdružení.
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Právní forma organizace Právní formy podniku Veřejnoprávní organizace.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
NO – související pojmy Legislativa: Občanský zákoník (40/1964 Sb.) Fyzická osoba (§ 7-16 O.z.) – znaky: Způsobilost k právům a povinnostem Způsobilost.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
© ABB Group November 15, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Steinerová, ABB s.r.o., Workshop,
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
Strategie.
Sociální podnikání v Praze
Neziskový sektor. Neziskový sektor Cílem neziskových organizací je uspokojení řady lidských potřeb: Ochrana lidských práv Ochrana přírodního prostředí.
Sdružení AMIGA - Agency for Migration and Adaptation
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Individuální dárcovství
Rozpočetnictví a kalkulace
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Poskytování sociálních služeb a ekonomika církevních nestátních neziskových organizací Konference APSS Praha,
Transkript prezentace:

Fundraising PE 415

Obsah CO? je fundraising PROČ? je fundraising důležitý KDO? plánuje, rozhoduje a zajišťuje fundraising KDE? hledat potřebné zdroje JAKÉ? metody fundraisingu využít LITERATURA

1. CO? je fundraising Fundraising je získávání finančních i nefinančních prostředků pro neziskové organizace Fundraising je o hledání zdrojů pro potřeby organizací občanské společnosti

2. PROČ? je fundraising důležitý Neziskové organizace často nepovažují diverzifikaci finančních zdrojů za nezbytný předpoklad pro dlouhodobou udržitelnost. Hlavní finanční podporou zatím zůstávají veřejné rozpočty Příjmy z veřejných rozpočtů tvoří více než třetinu jejich zdrojů. Přitom s velikostí organizace (měřeno počtem zaměstnanců a výší rozpočtu) stoupá i závislost na tomto zdroji. Většina neziskových organizací zajišťuje svoji činnost výlučně nebo převážně na základě podpory z domácích zdrojů

3. KDO? plánuje, rozhoduje a zajišťuje fundraising Obsahy kruhů jsou zvoleny podle toho, jak často zajišťuje dotyčná skupina fundraisingové aktivity (podle Současný stav fundraisingu v neziskových organizacích 2003, Market Vision pro Spiralis o.s., Praha 2003) Vedení organizace Členové představenstva Dobrovolníci Fundraiser Tým pracovníků

4. KDE? hledat potřebné zdroje Granty a dotace Státní správa a samospráva Nadace a nadační fondy - České Zahraniční EU (strukturální fondy) Zahraniční zastupitelstva Dárcovství Firemní dárci podnikatelé a obchodní firmy České i zahraniční Individuální dárci - české i zahraniční osoby Veřejnost - anonymní sbírky Samofinancování (příjmy z vlastní činnosti) Poplatky za služby Prodej produktů Využití (ne) hmotného majetku Dividendy z investic Členské příspěvky Členské poplatky

5. JAKÉ? metody fundraisingu využít ..aneb příklady ze života českého fundraisera v MÁME OTEVŘENO? o.s. a) Granty + dotace b) Dárcovství c) Samofinancování d) Členské příspěvky Jednotlivé metody jsou členěny podle následujících kategorií zdrojů:

Struktura příjmů podle zdrojů: Občanské sdružení Máme otevřeno? podporuje od svého vzniku v roce 1998 děti, mládež a dospělé se speciálními potřebami – převážně s mentálním postižením a autismem – v procesu integrace do společnosti. Od roku 1998 vzrostl roční rozpočet tohoto sdružení ze 180.000 Kč na 9.800.000 Kč. V současné době má sdružení téměř tři desítky různých zdrojů financování.  

a) Granty + dotace a) Granty a dotace    • Státní správa a samospráva Metoda „psaní projektů“   př. Máme otevřeno? o.s. využilo v roce 2003 10-ti různých zdrojů pro získání grantů a dotací v celkové hodnotě téměř 2.400.000 Kč. • Nadace a nadační fondy (české i zahraniční) Máme otevřeno? o.s. využilo v roce 2003 5-ti zdrojů pro získání prostředků v celkové hodnotě téměř 2.900.000 Kč a to díky „psaní účelových grantů na projekty“.

b) Dárcovství • Firemní dárci Metoda: „partnerství při kampaních“ (přímé příspěvky a nepeněžité dary od firem)   př. - Benefiční kampaň Akce cihla - Benefiční kampani Podzimní kafemletí

b) Dárcovství • Individuální dárci Metody: „přímého poštovního styku“ „osobní dopis nebo telefonický hovor“ „osobní návštěva“(přímé dary od stálých individuálních dárců) př. Kosmos – Klub občanského sdružení máme otevřeno?  

b) Dárcovství • Veřejnost Metody: „veřejná sbírka“ „benefiční akce, aukce“ (předem neurčený okruh anonymních dárců)  př. Kameny: Děti z Asociace TOM (turistické oddíly mládeže) prodávají v ulicích Prahy i dalších měst v předvánočním čase pomalované kameny.

c) Samofinancování „poplatky za služby“ „prodej produktů“ „využití (ne)hmotného majetku“   Samofinancování označuje (podle Příručky podnikání neziskových organizací, PDCS, Bratislava 2003) strategii neziskové organizace vytvořit vlastní příjem s cílem posílit své poslání. Jedná se o podnikatelské záměry jak v souladu s posláním, tak i o ty, které s ním nesouvisí. Někdy začne nezisková organizace nabízet novou službu nebo výrobek svým stávajícím klientům, nebo získá pro svoje existující služby/výrobky nové klienty. Výjimečně nabízí nové produkty novým klientům, což značně zvyšuje riziko neúspěchu.

c) Samofinancování   př. Máme otevřeno? o.s. provozuje kavárnu s pracovně-tréninkovým programem Vesmírna, která kromě služeb vlastním klientům (lidem s mentálním a kombinovaným postižením) funguje jako „tržně“ zaměřená kavárna – zdroj samofinancování, který se již stal ziskovým. Již tři roky vydává sdružení originalní, na kvalitu orientovaný informační diář, který se daří (jako produkt chráněné dílny) prodávat firmám. V loňském roce tvořily tržby z prodeje 370.000,- Kč.

d) Výsledky Výsledky fundraisingu Máme otevřeno? o.s. za rok 2003:   Individuální dárcovství 758.000,- - Sbírky 708.000,- - Klub Kosmos 50.000,- Samofinancování 1.970.000,- - Diář 370.000,- - Kavárna Vesmírna 1.600.000,- Firemní dárci 1.670.000,- Celkem 4.398.000,-

6. LITERATURA   Informační centrum neziskových organizací, o.p.s. a Spiralis, o.s. pro USAID: Zprávu o stavu neziskového sektoru v ČR v roce 2003, listopad 2003 Ledvinová, J.: Co to je fundraising, České centrum fundraisingu Market Vision pro Spiralis ,o.s.: Současný stav fundraisingu v neziskových organizacích v ČR, 2003 Messing, J., Varga, E.: Samofinancování neziskových organizací, pro Nadaci VIA NESsT, Praha 2003 Ondráčková, J.: Fundraising v praxi ....v Čechách, pro Fórum dárců, Praha 2003 Rektořík, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, Ekopress, Praha 2001