Pouště a polopouště Marie Černá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČINNOST VĚTRU (EOLICKÁ ČINNOST).
Advertisements

POUŠŤ Vyprahlá krajina.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_523_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Veronika Rozehnalová a Kristýna Kořínková
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.15 Název pro školu:
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
POUŠTĚ.
AFRIKA – rostliny a živočichové
vytvořený v projektu OP VK
Biomy - popis.
Planeta Země – Pouště a polopouště
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Registrační číslo projektu
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Tropické deštné lesy Tropický deštný les, též tropický deštný prales, je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Obvykle se uvádí jako dolní.
Šířkové pásy tropický pás.
Pouště a polopouště.
Pouště Anotace Prezentace zpracovává informace o pouštích mírného i tropického pásu naší planety. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie.
POUŠTĚ.
Podnebí.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
SUCHO A DESERTIFIKACE. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Savci – pouště a polopouště
Jméno autoraZdeněk Bártl název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Cizokrajné ekosystémy Živočichové - zástupci
Projekt: Vzdělávací internetové kluby Téma: Příroda a Já Jméno: Samuel Brablenec.
Biosféra.
Tropický pás savana a poušť
Počítačová prezentace
Křížovka - Tropický deštný les
TROPICKÝ PÁS Pouště 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Fytogeografické člení zemského povrchu
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Pouště a polopouště.
Afrika – celkový přehled
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Pouště TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
VY_32_INOVACE_ Subtropické pásmo Autor Mgr. Renáta Hořejšková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VEGETAČNÍ PÁSY.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_13_Činnost větru
POUŠTĚ VY_32_INOVACE_XVII-C-15.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
BIOSFÉRA savany, pouště a polopouště
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_31
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
Dle kapitoly Afrika – „Pouště i pralesy“
Přírodní poměry Afriky
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Pouště a polopouště.
Pouště a polopouště Nedostatek vody → sucho (ročně průměr 250mm srážek) ⅓ souše.
Transkript prezentace:

Pouště a polopouště Marie Černá

Co to je poušť? = neúrodná oblast trpící nedostatkem vody. Jedním z charakteristických rysů je nedostatek vegetace. Příklady pouští: Sahara, Gobi Velké rozdíly teplot:den – až 50°C noc – až pod bod mrazu Existují pouště: písčité, kamenité, hlinité, skalnaté, oblázkové, jílovité a solné.

Co je to polopoušť? = oblast na přechodu mezi savanou a pouští vyznačující se nízkými srážkami a řídkou vegetací Na rozdíl od pouště jsou zde vyšší srážky a deštivé období je delší. Je zde alespoň tolik vláhy, aby mohla růst trnitá křoviska a byliny (např. kaktus)

Živočichové Většina žije kvůli vysokým teplotám tzv. noční život

Štír

Zmije rohatá

Chřestýš kostkovaný

Želva stepní

Velbloud dvouhrbý

Konec