C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bakalářská práce Prostředí pro výuku algoritmů
Advertisements

Pro začátek něco lehčího
Stručný úvod do UML.
ŘÍDÍCÍ STRUKTURY - PODMÍNKY
Pascal - větvení.
Příkazy Přednáška č. 4. Příkazy (statements)  Příkaz – dílčí krok programu (část kódu – zpravidla jeden řádek)  Program – posloupnost příkazů  Příkazy.
Třetí cvičení Podmíněné příkazy Cykly Break a Continue Switch Return
PHP Podmíněné příkazy v PHP - 06
If-else, do-while, switch, operátory
Programování v C++ Cvičení.
Algoritmizace a programování
Algoritmizace a programování Podmíněné a cyklické příkazy- 08
Informatika I 3. přednáška
Podmíněné vykonávání a rozvětvení. Co je to? Podmíněné vykonávání = nechceme provést všechny příkazy, chceme určité části kódu něčím podmínit Rozvětvení.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Operátory (2. část) 4 Verze
C – strukturované příkazy
Softwareová architektura
C# - Exceptions (výjimky)
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Datové typy a práce s nimi
C# - Úvod Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cvičení.
Návrh a tvorba WWW Cvičení 4
Transparentní modelování a provádění procesů Michael Juřek Software Architect Microsoft s.r.o.
Algoritmizace a programování Objektově orientované programování - 16 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
2 CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Podle řídící proměnné proveď n-krát příkaz P1.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro vstup a výstup 12 Verze
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 5 Úvod do jazyka PHP.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
C – switch Mgr. Lenka Švancarová. switch syntaxe switch (výraz) { case hodnota_1: příkaz(y)_ve_větvi_1; case hodnota_2: příkaz(y)_ve_větvi_2; … default:
Šesté cvičení Výjimky Balíky.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Řízení běhu programu 5 Verze
PROGRAMOVÁNÍ V PHP PERSONAL HOME PAGES CYKLY V PHP.
C# - konverze datových typů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
Soubory BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
C – if Mgr. Lenka Švancarová. if vývojový diagram Podmínka Příkaz(y) Podmínka Příkaz(y) Úplné větveníNeúplné větvení ++--
Visual Basic - programování
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Datové typy a operátory Základní programové.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Programování ÚVOD, PROMĚNNÉ, OPERÁTORY A PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ ERIK KRÁL.
Vývojová prostředí Objektově Orientované Programování OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Počítače a programování 2
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Programování ENUM, SWITCH,pole jednorozměrná a vícerozměrná, deklarace, inicializace, kopírování, porovnání Erik Král.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
KIV/ZD cvičení 9 Tomáš Potužák.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Algoritmizace a programování
Algoritmizace a programování
Ovládání interaktivity
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
TNPW1 JavaScript Ing. Jiří Štěpánek.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Příkazy cyklu (1) Umožňují vícekrát (nebo ani jednou) pro-vést určitý příkaz Jazyk C rozlišuje příkaz cyklu: s podmínkou na začátku: obecný tvar: while.
Programujeme lépe a radostněji
Algoritmizace a programování
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
CU01 Informatika II 2/13 Základy algoritmizace
Transkript prezentace:

C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal Vychází z knihy „Začínáme programovat v C#“ od Eric Gunnerson ISBN 80-7226-525-3 a knihy „C# pro zelenáče“ od Miroslava Viriuse ISBN 80-86330-11-7

C# C# nabízí možnost vytvářet objektově orientované programy. Ve spolupráci s .NET Common Language Runtime nabízí možnost vytvářet programy orientované na komponenty s možností využití starších a blízkých kódů (COM, C, C++). Je navržen na programování robustních a trvalých komponent, které vychází z reálného světa.

Komponentní software Prostředí . NET Common Language Runtime staví své prostředí na komponentách. Všechny objekty se programují jako komponenty s vlastnostmi, metodami a událostmi. Komponenty mají také deklarativní informace =atributy. Vytváření komponent je podporováno běhovým prostředím .NET Runtime Frameworks, kde se se všemi typy zachází jako s objekty.

Prostředí .NET Runtime Webové služby Uživatelské rozhraní DATA a XML Bázové třídy Common Language Runtime

Prostředí .NET Runtime Všechny služby jsou poskytovány společným modelem, ke kterému lze přistupovat přes různé jazyky . NET, a služby lze psát v libovolném jazyku .NET Prostředí obsahuje bázovou knihovnu tříd (BCL) Zabezpečený přístup k paměti zajišťuje běhové prostředí. Kontrola kódu a přístupů. Všechny úkony spojené s programováním jsou sloučeny do jediného prostředí Visual Studia – návrh, vývoj, ladění, distribuce

Lehký úvod a free překladač http://programujte.com/clanek/2005071001-c-uvod/

Visual Studio

Visual Studio

Visual Studio

Jmenný prostor na tvorbu tříd a rozdělení knihovny na sekce Užité knihovny Jmenný prostor na tvorbu tříd a rozdělení knihovny na sekce Základní objekt uzavírající běhovou programovou proceduru Main Tělo běhové procedury, hlavní konzolový program

Lekce 1 http://programujte.com/clanek/2005072602-c-1-lekce/

Lekce 2 http://programujte.com/clanek/2005081101-c-2-lekce/

Načtení proměnné Příkaz načte řetězec (string) do proměnné s: string s = Console.ReadLine(); Převedení řetězce do požadovaného typu: int a = Convert.ToInt32(s);

Zobrazení textu Zobrazení textu: Console.WriteLine(“ Zobrazený text“); Zobrazení hodnot proměnných do textu: Console.WriteLine(“ a={0} b={1} text {2}“, a, b, c); c pole proměnných indexované od 0 a b

Úkol Vytvořte program, který vypočítá součet, rozdíl, součin, podíl dvou zadaných čísel. Zdrojový kód zašlete na os@pslib.cz

příkazy http://programujte.com/clanek/2005081705-c-4-lekce/

if -podmíněný příkaz Základní verze příkazu if (podmínka) příkaz; Příkaz se provede pokud je splněná podmínka. Podmínka je logický výraz (proměnná), který nabývá hodnot True nebo False. Např. x < 2 x je menší než 2 x == 2 x se rovná 2 x != 2 x se nerovná 2 Např. if ( x < 2 ) Console.WriteLine(“ x je menší než 2”);

if -podmíněný příkaz Základní verze příkazu s else if (podmínka) příkaz 1; else příkaz 2; Pokud je podmínka splněná, provede se příkaz 1, jinak se provede příkaz 2. else se váže k nejbližšímu příkazu if na stejné úrovni. Např. if ( x < 2 ) Console.WriteLine(“ x je menší než 2”); else Console.WriteLine(“ x není menší než 2”);

Příkaz switch Switch je příkaz pro mnohonásobné větvení programu. Když chceme definovat chování pro větší počet hodnot výrazu, je příkaz switch vhodnější než použití odpovídající posloupnosti příkazů if. switch (h) Case 1: Case 2: Case 3:

V příkazu switch jsou jednotlivé větve pro hodnoty výrazu definovány pomocí klíčového slova case. Každá větev musí být ukončena příkazem break nebo goto. Příkaz break definitivně ukončí provádění příkazu switch a příkaz goto umožňuje skok na jiný blok case uvnitř příkazu switch. Také je možné použít větev default, která je provedena, když žádná z definovaných větví case nevyhovuje.

Zápis je následující: switch (výraz) { case hodnota_1 : prikazy pro hodnotu 1 break; ... case hodnota_n : prikazy pro hodnotu n break; default : prikazy pro ostatni hodnoty break; } Výraz podle kterého je rozhodováno musí být číselného typu nebo typu char a nebo typu string.