Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ovládání interaktivity

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ovládání interaktivity"— Transkript prezentace:

1 Ovládání interaktivity
                                              Home       Job Search ..      Post Resume..      Login   JOBS FOR PROGRAMMERS Jobs of 19        Save this search and me new jobs later Page: [1] Ovládání interaktivity Jobs of 19   

2 Ovládání interaktivity
                                              Home       Job Search ..      Post Resume..      Login   JOBS FOR PROGRAMMERS Jobs of 19        Save this search and me new jobs later Page: [1] Ovládání interaktivity (Začněme od základů) Jobs of 19   

3 Ovládání interaktivity
                                              Home       Job Search ..      Post Resume..      Login   JOBS FOR PROGRAMMERS Jobs of 19        Save this search and me new jobs later Page: [1] Ovládání interaktivity (Začněme od základů) Jobs of 19   

4 „Spagetti kód“ 234 c21=345 XXXXX XXXXXX IF xxx GOTO 234 XXXX xxxx

5 Strukturované programování
Zapouzdřování Niklaus Wirth Oddělení dat a algoritmů Jak s tím budu pracovat S čím a kde budu pracovat Deklarace dat Definice algoritmů Algoritmy skládat z do sebe zanořovaných třech typů „součástek“: Např. musíme předem oznámit že budeme pracovat s proměnnou daného typu Deklarací se také určí viditelnost a rozsah platnosti dat 1. Posloupnost 2. Podmínka 3. Cyklus

6 Strukturované programování – definice algoritmů
Algoritmy skládat z do sebe zanořovaných třech typů „součástek“: 1. Posloupnost 2. Podmínka 3. Cyklus bla bla bla; while (podmínka) { bla bla bla; } ANO Ne if (podmínka) { bla bla bla; } Ne ANO bla bla bla; bla bla bla; bla bla bla; if (podmínka) { bla bla bla; } else { ANO bla bla bla; Ne do { bla bla bla; } while (podmínka) Ano Ne

7 Strukturované programování
Zapouzdření Deklarace dat S čím a kde budu pracovat Definice algoritmů Jak budu pracovat Posloupnost Podmínka Cyklus Niklaus Wirth Moduly Modulární programování Divide et impera! = Rozděl a panuj! Dovoz Vývoz Dovoz Moduly Vývoz Data (tj. proměnné, typy) Procedury a funkce Celé moduly Moduly

8 Strukturované programování
Niklaus Wirth Modulární programování Objektové programování Alan Kay Softwarové čípy

9 Movie clipy ve Flashi Vlastnosti třídy (společné všem instancím)
_root (hlavní klip) data - atributy chování - metody B C A D Movie clip v knihovně Instance movie clipů Objekty Třídy Individuální vlastnosti objektu (přidaná vlastnosti objektu)

10 natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD
ROBOT natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD sehniSe krokRobota vlevoVbok krokRobotaOPolíčko

11 natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD
ROBOT natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD vlevoVbok() sehniSe()

12 natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD
ROBOT SEVER=0; VÝCHOD=1; JIH=2; ZÁPAD=3; Atributy natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD vlevoVbok() Metody sehniSe() Objekt (instance třídy)

13 Časté chyby natočení = SEVER natočení == SEVER Přiřazení true
undefined Přiřazení undefined natočení = SEVER true natočení == SEVER If ( ) { ….. } Výraz jehož výsledkem je logická hodnota undefined == undefined ? ANO

14 natočení = SEVER natočení == SEVER ) { ….. } If ( var natočení:Number
_root =1 var SEVER:Number=0 třída Robot (knihovní movieclip Robot) var natočení:Number =undefined natočení = SEVER natočení == SEVER If ( ) { ….. }

15 natocení == SEVER ) { ….. } If ( false var natočení:Number
_root =1 var SEVER:Number=1 třída Robot (knihovní movieclip Robot) var natočení:Number =1 natočení = _root.SEVER =1 natocení == SEVER If ( ) { ….. } Proměnná může být také definována svým prvním výskytem undefined ==1 ? false Kompatibilita se staršími verzemi

16 natocení == SEVER Řešení: ) { ….. } If ( var natočení:Number
_root =1 var SEVER:Number=0 třída Robot (knihovní movieclip Robot) var natočení:Number Řešení: natočení = _root.SEVER Definice Atributů (=proměnných) a metod (=funkcí) v externím souboru natocení == SEVER If ( ) { ….. } Proměnná může být také definována svým prvním výskytem Kompatibilita se staršími verzemi

17 Objektové programováni
atributy Třída Robot class Robot { …. .. } SEVER:Number=0; VÝCHOD:Number=1; JIH:Number=2; ZÁPAD:Number=3; Natočení:Number=SEVER; metody function vlevoVbok():void function sehniSe():void

18 Objektové programováni
atributy Třída Robot class Robot { …. .. } class Robot extends MovieClip{ …. .. } SEVER:Number=0; VÝCHOD:Number=1; JIH:Number=2; ZÁPAD:Number=3; Natočení:Number=SEVER; metody function vlevoVbok():void function sehniSe():void MovieClip atributy _x:Number _y:Number _alpha:Number …. function goToAndStop(n:Number):void …. metody

19 Projekt měřák hodn minH maxH tweening minF frm maxF ? hodn

20 Ta trocha matematiky… hodn frame maxF frm minF hodnota minH maxH
(maxF-minF)/(frm-minF)=(maxH-minH)/(hodn-minH) hodn minH tweening frm= (hodn-minH)*/(maxH-minH)+minF maxH frame minF frm miaxF ? hodn maxF maxF-minF frm frm-minF minF hodn-minH maxH-MinH hodnota minH hodn maxH

21 Ta trocha matematiky… hodn frame maxF frm minF hodnota minH maxH
frm= (hodn-minH)*(maxF-minF)/(maxH-minH)+minF hodn minH tweening maxH frame minF frm miaxF ? hodn maxF frm minF hodnota minH hodn maxH

22 Projekt měřák Měřák MovieClip hodnota:Number minHodnota:Number
maxHodnota:Number function nastaMinimum():void function nastaMaximum():void function nastavHodnotu():void function zobrazHodnotu():void MovieClip _x:Number _y:Number _alpha:Number …. function goToAndStop(n:Number):void ….


Stáhnout ppt "Ovládání interaktivity"

Podobné prezentace


Reklamy Google