Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy Internetové stránky pro veřejnost: jak na ně ve výzkumných institucích? zkušenosti z Ústavu experimentální.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Využití potenciálu mobilního kanálu
 Webové stránky v dnešní době představují nejlevnější a nejúčinnější formu seriózní reklamy pro poradce!  Dejte o sobě vědět! A o tom, co umíte!  Možnost.
Pavel Kurfürst - Ústav cizích jazyků LF Univerzita Palackého v Olomouci, ČR
Propagace a reklama na facebooku
Pavla Chlebounová 3MA381. Webové stránky Internetový obchod Internetová reklama Tištěná propagace.
Kampaň Nahá celebrita Martin Kožíšek, Manažer pro internetovou bezpečnost.
Jen díky novým botám maraton neuběhneš... … aneb jak zvýšit výkonnost vašeho webu.
Jak naučit zákazníky, aby měli rádi vaši online samoobsluhu Marta Drahovzalová eBusiness manager T-Mobile Konference WebTop
SOFTWARE operační systémy
Historie a princip INTERNET.
Bezpečnost na internetu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Tvorba snímků v PowerPointu
Tvorba webových aplikací
Prezentace webu studentské společnosti FimArt, o. s. – 1. Internetová strategie webu  Prolinkování s partnerskými weby  Microsite festivalu.
Webové stránky obecních knihoven Seminář dobrovolných knihovníků 22. listopadu 2006 Ing. Jana Tomancová.
Veřejná správa bez bariér – služba všem občanům Michal Rada (Iniciativa informatiky pro občana)
Praha6.cz Nové trendy v e-publishingu Statické stránky, mapa stránek, menu a fulltextové vyhledávání.
Jan Horna HorMart s.r.o. web2-0.cz web2-0.cz Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku.
použitelnost webu (usability)
On-line reputation Adam Zbiejczuk (influencer.cz)
Word – Zásady psaní textu
Budování mini webů pro získávání nových klientů CK je tak snadné.
Jiří Štěpán, duben 2010 Vlastnosti úspěšných webových prezentací.
Reklama na internetu zdarma ne všude je třeba platit Radek Volf |
Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
Trendy a Inspirace pro internet v roce 2010 LžDr. Patrick Zandl.
aneb zásady správné tvorby webových stránek Informatika Milan Šimek
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Internet a jeho využití pro obchod Projekt SZIF. Popis a zaměření semináře Na tomto semináři se seznámíte s problematikou využití internetu a jeho různých.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
5. Prezentace výsledků experimentální práce
Připravil(a): Host:. Obsah přednášky Základní informace o studiu na FPR – I.část  Struktura studia  Semináře a cvičení  Zápočty a zkoušky  Vnitřní.
Pavel Kotyza VŠFS,  Social Media Revolution hw1w Social Media Revolution 2013
nová on-line prezentace muzejních a galerijních sbírek Mgr. Jakub Hauser, Národní muzeum.
Školení WordPress a publikování na webu Mgr. Pavel Krejčí
Zásady tvorby prezentací Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Pavel Broža Datum: Cílové ročníky: 6. a 7.
Jakub Petr. Bez možnosti vyzkoušet si oblečení Větší výběr sortimentu Nižší cena Ušetření času Nakupování z pohodlí Nakupování z pohodlí domova Problémy.
Online trendy v oblasti ubytování Jan Halíř
Prezentace a komunikace projektů Donátor a neziskovka  Smluvní vztah = oboustranné partnerství  Donátor Vám peníze nedává, ale investuje.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Adaptace on-line David Kunssberger Miroslav Lupač Agentura Koniklec, o. p. s.
Uvadající význam značek David Antoš, Lupa.cz. Kdo jsem? David Antoš Jabber:
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Zahradnická fakulta v Lednici S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2008 S 4 U – Seminář o Univerzitním informačním systému.
Seminář k soutěži Parádní web 21. leden 2014 Ing. Kamil Válek tajemník Městského úřadu Uherský Brod.
Inf Tvorba webu – struktura webu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Propagace Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat.
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
Formy komunikace na internetu. 1. Elektronická pošta -  Jeden z nejstarších způsobů komunikace na internetu  - odděluje v ové adrese.
Zkušenosti s tvorbou a využíváním nového webu v MVK ve Vsetíně
Efektivní komunikace – cesta k úspěchu Modul II - Komunikace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Redakční systém Číslo DUM: III/2/VT/2/2/40 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika.
Karta Toulavka 2017.
Content marketing Hripsime Zohrabyan
Uživatelské testování webu – teorie a praxe
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Sociální sítě a multimédia v Hrádku nad Nisou
Městská knihovna jevišovice
Využití sociálních sítí v komunikaci organizace
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Reklama na sociálních sítích
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy Internetové stránky pro veřejnost: jak na ně ve výzkumných institucích? zkušenosti z Ústavu experimentální botaniky AV ČR

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy Proč web pro veřejnost? - Média o vás ne vždy informují tak, jak byste chtěli. Proto o sobě musíte informovat také sami. - poměrně snadný, levný a potenciálně účinný způsob prezentace - Skoro všichni ostatní už ho mají. Nemůžete si dovolit být poslední.

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy Web pro veřejnost je nutné dobře promyslet - mnoho organizací internetové stránky pro veřejnost buď nemá, nebo je má nepřehledné, neatraktivní apod. - na internetu je obrovská konkurence: špatný web návštěvníky nepřiláká - naštěstí stačí pro začátek dodržovat několik jednoduchých pravidel

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy Internetové stránky ÚEB - redakční systém založený na softwaru Drupal - úpravy systému a grafický design od externího dodavatele - obsah už vytvářejí sami zaměstnanci (uživatelsky snadná tvorba příspěvků) - výsledek:

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy pravidlo 1: snadná orientace - lidé nebudou na vašem webu po informacích pátrat - musíte jim je přinést až pod nos - zřiďte speciální sekci pro veřejnost - odkaz na ni dejte přímo na hlavní stránku vaší instituce - homepage ÚEB:

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy pravidlo 2: srozumitelnost - I složitou problematiku lze vysvětlit laikům. Jak? - poučte se od novinářů: - minimum cizích slov - názorné metafory z běžného života - nezabíhejte příliš do detailů - příklady: systémová biologie, regulace genové expresesystémová biologieregulace genové exprese

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy pravidlo 3: stručnost - Lidé na internetu moc nečtou. Čtení z obrazovky je pomalejší a méně pohodlné než z papíru. - příspěvky pište krátké - stanovte si délkový limit (v ÚEB obvykle 1500 znaků, výjimečně i ke 2000) a ten pak striktně dodržujte - při psaní se soustřeďte na podstatu - příklad: komplikovaná interakce hormonůkomplikovaná interakce hormonů

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy pravidlo 4: dostatek obrázků - Uživatelé internetu jsou na obrázky zvyklí. I všechny zpravodajské servery už ke každé zprávě přidávají ilustrační fotografii. - dávejte obrázek ke každému příspěvku na webu - můžete zřídit i samostatné fotogalerie - příklady: obrázky i v seznamu příspěvků, fotogalerieobrázky i v seznamu příspěvkůfotogalerie

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy pravidlo 5: vzbudit zvědavost - Stránky musí zaujmout, jinak návštěvník rychle odejde. Na webu jsou ale zábavnější věci než věda. Co s tím? - atraktivní titulky a úvodní odstavce, které lákají k přečtení zbytku článku - Prezentujte výzkum jako příběhy (dobrodružné, záhadné...). Ukažte, čím mohou být výsledky užitečné. - příklad: rostlinné historkyrostlinné historky

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy pravidlo 6: komunikativnost - Weby některých institucí jsou neosobní. Působí dojmem, jako by je psal nějaký studený čumák. - Přizpůsobte jazyk adresátům. Píšete povídání pro lidi, ne grantový návrh. Vyhýbejte se „úředním“ formulacím. - oslovujte návštěvníky (podívejte se na...; přečtěte si o; myslíte, že...; přesvědčte se...) - příklad: úvod sekce pro veřejnost, pozvánka do kavárnyúvod sekce pro veřejnostpozvánka do kavárny

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy pravidlo 7: propagace - Na internetu je obrovské množství jiných stránek. Proto musíte o té vaší dávat vědět. - sociální sítě (Facebook, Twitter...) - výměnná inzerce se spřátelenými organizacemi - pouvažujte i o placené inzerci (bannery na tematicky příbuzných webech apod.) - příklad: web fotosoutěžeweb fotosoutěže

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy pravidlo 8: zpětná vazba - Sledujte návštěvnost vašich stránek i jednotlivých příspěvků. Prozradí vám, co děláte dobře a co ne. - v ÚEB se nám osvědčila služba Google Analytics: velmi podrobné informace o návštěvnících

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy Google Analytics: přehled návštěvnosti, časové trendy

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy Google Analytics: kdo na vás odkazuje

Jan Kolář, Ph.D. propagace a popularizace vědy Děkuji za pozornost a přeji hodně úspěchů při tvorbě popularizačních webů