Geologie a pedologie - cvičení č. 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

PRÁCE NA HRUBÉ SPODNÍ STAVBĚ
KOMPLEXNÍ PRŮZKUM PŮD (KPP).
Půdy:.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING C III Další zdroje pro popis zájmového území.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Pedosféra VLASTNOSTI PŮD A ZNAKY PŮDNÍHO PROFILU
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
PEDOSFÉRA – typy půd Mgr. Jana Nováková.
Dopravní a liniové stavby
Revitalizace Černého potoka v druhém úseku
DIPLOMOVÁ PRÁCE Studie revitalizace povodí toku Jasénky
stavebnictví Pozemní stavby Zemní práce a pažení STA32
Práce geologa v terénu.
Úvodní informace struktura předmětu: 14 přednášek à 2 hodiny + 14 cvičení, exkurze zakončení předmětu: zápočet, zkouška, 6 kr. bodů podmínky k zápočtu:
Pedosféra.
Integrované terénní vyučování Geografie
Bonitované půdně ekolologické jednotky (BPEJ)
POVRCH ZEMĚ SE MĚNÍ ZVĚTRÁVÁNÍ.
SANACE KONTAMINOVANÉHO ÚZEMÍ KOLOVEČ
PEDOSFÉRA.
Lesnická fytocenologie a typologie
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Modelování stoku přívalových srážek v povodí
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Informační systém cykloturistických stezek těšínska Bakalářská práce Zpracovatel: Pilchová Gražyna Vedoucí práce: Doc. Ing. Petr Rapant, CSc.
Trasování lesních cest
Metody hodnocení vodní eroze pomocí GIS
Základy regionální geografie
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zatopená území Jan Langhans.
Půda skupina č. 5 Macháčková, Pavlíková, Galočíková, Konečná, Stoklasová.
Analýza rozvoje ICT v regionu
Kvantifikace historické stržové eroze v severní Bavarii Zdeněk Hejkal.
Trasování lesních cest
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Půdní typ Půdní typ je přírodní útvar, jehož vnitřní i vnější uspořádání je výsledkem působení půdotvorných činitelů na matečnou horninu.
Autor: Lukáš Kalousek Vedoucí projektu: Dr. Ing. Bronislava Horáková
Součástí této prezentace bude pravděpodobně diskuse, jejíž výsledkem budou akce. Pomocí aplikace PowerPoint lze navržené akce zaznamenávat v průběhu prezentace.
Půda skupina č. 2 Chřibková, Brandýsová, Štrohalmová, Kuková, Korphová.
PŮDY.
Ústav světových dějin Obor Historie – Obecné dějiny.
Půda skupina č. 1 Berek Matěj, Humplík Lukáš, Sýkora Štěpán, Kupková Pavlína.
Tošková, Jakschová Proske, Bednarz
Zadávání studií odtokových poměrů a geologických průzkumů při komplexních pozemkových úpravách (činnosti pobočky krajského pozemkového úřadu jako investora)
PŮDOZNALSTVÍ.
Prezentace ZŠ Solnice Půda v našem kraji
Metody geografického výzkumu Fyzicko-geografická část Pedogeografie a pedologie Lukáš Dolák.
Zadání semestrálního úkolu Popis půdního profilu Václav Tejnecký AF 234, Katedra pedologie a ochrany půd.
Demus dokumentace a evidence muzejních sbírek Představení modulu Demus01 Archeologie Užší autorský tým Pavlína Kalábková, Pavla Jankovičová, Zdeněk Lenhart.
Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Analýza území - morfologie terénu, odtokové dráhy 143YPEO ZS 2015/ ;
Komplexní fyzicko-geografická charakteristika regionu
Ústav světových dějin Historie – obecné dějiny
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
(v případě informací, které nelze zjistit od kolegů)
PŮDNÍ UHLIČITANY Důležitá část minerální složky půdy
Základy regionální geografie – jaro 2013
Pedologie a ochrana půd
Diskové pole SIS II - záložní centrum projekt spolufinancovaný z ročního programu 2012 Fond pro vnější hranice (FVH)
Stavba rostlinného těla
Z0047 Geografie průmyslu a zemědělství
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
UK FTVS - Výstavba první a druhé etapy sportovního kampusu Veleslavín
Pedologický průzkum Milan Sáňka tel.:
4. seminář Podzim 2013 Jaroslav Biolek
Obnova veřejné zeleně Libčice nad Vltavou
Ústav světových dějin Historie – obecné dějiny
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Půdy.
Transkript prezentace:

Geologie a pedologie - cvičení č. 1 téma: informace k předmětu průběz a základní info k seminárním pracím kontakt: prof. Jaroslava Vráblíková, CSc.- vrablikova@fzp.ujep.cz doc. RNDr. Miroslava Blažková, PhD. - blazkova@fzp.ujep.cz Ing. Richard Pokorný, DiS. – richard.pokorny@ujep.cz, paleo.rk@seznam.cz 475 284 127

Terénní cvičení 1. přípravné práce 2. rekognoskace terénu 3. výkop sondy

1. Přípravné práce shromáždění a prostudování materiálů popisujících zájmové území (geologické, pedologické, petrografické, geomorfologické, petrografické, orografické, klimatické, hydrologické, hydrogeologické, fytocenologické, antropogenní ovlivnění) zahrnuje studium literatury, nepublikovaných studií, map, internetu zajištění materiálu potřebného pro další práci

http://nahlizenidokn.cuzk.cz

2. Rekognoskace terénu cílem je upřesnění a doplnění údajů získaných při přípravných pracích spočívá především v pochůzce zájmovým územím a získání přehledu o skutečném a současném stavu ověřuje se např. členitost terénu, vliv podzemních a povrchových vod, stav pěstovaných kultur či porostů, ovlivnění půdy člověkem při rekognoskaci terénu je dobré rozvrhnut si plán výkopu půdních sond (resp. sondy)

3.1 Výkop sondy a její popis hloubení se provádí nejčastěji ručně (lze ale i použít výkop např. u stavby) půdorys kopané sondy je obdélníkovitý, šířka 60 - 80 cm, délka 150 - 200 cm, hloubka 120 - 150 cm strana proti čelu se kope v podobě schůdků při výkopu je nutno oddělit svrchní humusové horizonty od spodních, aby bylo možno při zasypávání zachovat původní sled vrstev

3.2 Popis sondy do polního půdního záznamu je nutno zapsat informativní údaje o lokalitě (viz formulář): číslo sondy, datum výkopu a popisu, charakteristika počasí, hodnocení rostlinného krytu, uvedení nadmořské výšky… nejdůležitější je popis půdního profilu: omaz, indexy genetických horizontů, barva, struktura, druh, skeletovitost, vlhkost, konzistence, novotvary dalšími popisovanými charakteristikami jsou obsah CaCO3, vyznačení hloubky podzemní vody, zařazení půdy do systému (podle Tomáška)