Skládání rovnoběžných sil

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Advertisements

Síla Výslednice navzájem různoběžných sil 2. díl
Otáčivé účinky síly (Učebnice strana 70)
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Práce při zvedání tělesa kladkami
Psí spřežení složené ze dvou tažných psů táhne za sebou saně, psi působí na saně silou. První pes táhne silou F 1 ve směru 30° vzhledem k výslednici. Druhý.
Skládání sil.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Mechanika tuhého tělesa
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Znázornění síly Protože účinky síly závisí na: velikosti, směru a působišti Znázorňujeme sílu orientovanou úsečkou F = 3 N.
Síla Výslednice navzájem rovnoběžných sil 1. díl F1 F3 F5 F6 F4 F2
Skládání sil Skládat síly znamená nahradit několik sil silou jedinou se stejnými účinky.
Skládání sil.
STATIKA TĚLES Název školy
VY_32_INOVACE_04 - SÍLA, SKLÁDÁNÍ SIL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Síla a její měření Pojem síla - znalosti ze 6. ročníku
Síla jako FV Skládání sil - opakování (FV) - opakování (síly)
Název materiálu: SÍLA – výklad učiva. Název dle číselného rozsahu: VY_32_INOVACE_201. Autor materiálu: Mgr. Bronislav Budík. Zařazení materiálu: o Vzdělávací.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Zákon vzájemného působení dvou těles
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Síla - opakování.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fyzika 7.ročník ZŠ Otáčivé účinky sil Creation IP&RK.
FY_074_Síla, Skládání sil_Skládání sil
Strojní mechanika ÚKOLY STATIKY Autor: Ing. Jaroslav Kolář
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Autor: Mgr. Libor Sovadina
SKLÁDÁNÍ SIL OPAČNÉHO SMĚRU
Síla.
Síla, její znázornění a účinky.
Skládání a rozkládání sil
7. ročník Síla Skládání sil.
2. Statika v rovině Autor: Ing. Jitka Šenková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Skládání sil. NNa většinu těles působí více než jedna síla. PPůsobení více sil na těleso se dá nahradit jedinou silou, jejíž účinek je stejný jako.
Skládání sil opačného směru
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
SKLÁDÁNÍ SIL TÉHOŽ SMĚRU
Mechanika tuhého tělesa
Fy- sekunda Yveta Ančincová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Technická mechanika Statika Soustavy sil 03 Ing. Martin Hendrych
Základní grafické konstrukce
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil Číslo DUM: III/2/FY/2/1/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální.
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová. ZOPAKUJME SI… SÍLA JE VEKTOROVÁ VELIČINA, PROTOŽE MÁ VELIKOST A SMĚR Znázorňujeme ji pomocí orientovaných.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil
Technická mechanika – Skládání sil
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-08
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
SKLÁDÁNÍ SIL.
Skládání sil různého směru
Skládání sil, rovnováha sil
AZ kvíz.
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Skládání rovnoběžných sil

Síla Čím je určena síla? Jak ji znázorňujeme? SMĚREM VELIKOSTÍ PŮSOBIŠTĚM Jak ji znázorňujeme? ORIENTOVANOU ÚSEČKOU

Skládání sil stejného směru Co mají obrázky společného? Zaměř se na působící síly.

Skládání sil stejného směru Již dávno lidé pochopili pravidlo skládání sil při stavbě pyramid při stavbě a dopravě soch na Velikonoční ostrovy táhlo za provaz vždy mnoho lidí stejným směrem

Skládání sil stejného směru Výsledná síla je dána součtem působících sil Nazývá se VÝSLEDNICE F1 F2 F = F1 + F2

Skládání sil stejného směru Urči výslednici sil: Působiště druhé síly přesuneme k síle první F1 F2 F = 2 N + 3 N F = 5 N

Skládání sil stejného směru Při skládání sil stejného směru se velikosti sil sčítají Výslednice má směr stejný jako obě síly. F = F1 + F2

Skládání sil opačného směru Síly jsou rovnoběžné Mají opačný směr Družstvo A táhne silou 1 100 N Družstvo B táhne silou 1 200 N Kam se posune praporek?

Skládání sil opačného směru Jak velká bude výslednice Jakým směrem bude působit? F1 = 1 100 N F2 = 1 200 N F = F1 – F2 = 100 N

Skládání sil opačného směru Při skládání rovnoběžných sil opačného směru se velikosti odečítají Výslednice má směr větší síly F = F1 – F2

Otázky Jak velká bude výslednice rovnoběžných sil působících opačným směrem, je-li jedna síla 20,3 N a druhá 14,7 N? K tažení kamene na pyramidu bylo třeba síly 100 kN. Kolik lidí muselo táhnout kámen, jestliže každý člověk vyvinul sílu 500 N? 5,3 N 200 lidí

což stačí k roztlačení auta Otázka Dědeček jel se třemi dětmi na výlet autem. Zaparkoval pod hradem a společně se vydali na procházku. Když se vrátili, auto nešlo nastartovat, protože dědeček zapomněl zhasnout světla a baterie se vybila. Děti vyvinou sílu 900 N, což stačí k roztlačení auta K roztlačení auta je třeba síly alespoň 800 N. Děti jsou schopny vyvinout síly 400 N, 300 N a 200 N. Dokážou roztlačit auto, nebo musí požádat ještě někoho dalšího?

Zápis Při skládání sil stejného směru se velikosti sil sčítají. Výslednice má směr stejný jako obě síly. F = F1 + F2 Při skládání rovnoběžných sil opačného směru se velikosti odečítají Výslednice má směr větší síly F = F1 – F2