Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_25 Název výukového materiálu:Přítomný čas průběhový Tematický okruh:Jazyk a jazyková komunikace Předmět:Anglický jazyk Ročník:5. Klíčová slova:plnovýznamová slovesa a jejich časování v čísle jednotném-přítomný čas průběhový Autor: Mgr. Lada JelašičováMateriál vytvořen: Prosinec 2012 Anotace: tvorba přítomného času průběhového, užití v jednoduchých větách, rozvoj slovní zásoby- slovesa
What is he/she doing ?
Nejprve si zopakujeme některá významová slovesa Umývat Čistit Učit Krmit Projektovat Pomáhat Psát Řídit Jezdit Zalévat Žehlit Kontrolovat tančit
Přítomný čas průběhový Kdy se používá? Děj probíhá v tomto okamžiku Tvoří se: Sloveso to be významové sloveso ing koncovka
Pamatuješ si časování slovesa to be? Zkus doplnit tabulku. 1.I ………1.We ………. 2. ……are 2. …… are 3. He ……. 3. They …….. …….is It …….
Zkus spojit sloveso s ingovou koncovkou Pozor! Pokud sloveso končí na –e-, vynechává se. Př: drive – driving Check Feed Iron Wash Clean Water Dance Write Ride teach
Přelož následující spojení She is watering He is ironing Lucy is cleaning Bob is teaching Mum is checking Dad is feeding He is writing She is driving
Teď to zkusíme obráceně Tom zalévá květiny. Lucy krmí kočky. Maminka žehlí košile. Tatínek nyní řídí auto. Můj bratr nyní umývá kolo. Moje sestra nyní píše poznámky.
Použité zdroje Obrázky byly použité z klipartu