Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík
Při animaci můžeme měnit nejen pozici, ale i tvarové parametry objektů. Snadno si lze představit změnu velikosti, můžeme však měnit i otočení či pozici vrcholů a řídících bodů křivek. Zkusíme tedy provést - poněkud dětskou - animaci ptáka letícího směrem k pozorovateli. Synfig studio – změna tvaru při animaci
Krok 1 – vytvarujte siluetu
Přepněte se do režimu animace. Na časovou osu vložte na dvou sekundách bod, ve kterém budou křídla dole, na čtyřech sekundách bod, kde budou křídla opět nahoře. O zbytek se postará animační engine Synfigu. Krok 2 – rozpohybujte
Obdobně rozpohybujeme palmu – bude-li tvořena b-spliny, pak stačí ve středním snímku posunout vrchol palmy a pootočit listy. Při otáčení pozor – otáčet kolem středu se budou jen ty body, které vyberete, je tedy možné objekt i zkroutit. Příklad 2
Posledním příkladem této části bude složitější animace a zároveň úkol. Dokážete v návaznosti na předchozí díly tohoto kurzu vytvořit křivkou hladinu (dvě křivky, zadní tmavší) a po pohybující se hladině (vlny se hýbou) nechat přejet loďku? Příklad 3 – úkol
Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje