DUM - Digitální Učební Materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Advertisements

Stručné dějiny sociologie
DUM - Digitální Učební Materiál
Občanská nauka Listina základních práv a svobod ČR ; VY_32_INOVACE_D2_09 Interaktivní výklad: Listina základních práv a svobod ČR 2.A.; Mgr.
DUM - Digitální Učební Materiál
Občanská nauka Sociálně patologické jevy IV. ; VY_32_INOVACE_D2_12
Komunikace Společenská kultura
Občanská nauka Politické strany ; VY_32_INOVACE_D2_16
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Anotace: Výklad zaměřený na vývoj filozofických směrů
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_18.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
TEST 1 VY_32_INOVACE_  a. KLIDNÉMU SPOLEČENSKÉMU VÝVOJI  b. PŘEKOTNÉMU VÝVOJI, REVOLUCÍM  c. PROTI JAKÉKOLIV ZMĚNĚ.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
VY_32_INOVACE_02_SVP_061_Zrn
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVb Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy a.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Politické ideologie Roman Annenkov, VII. B.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_32_INOVACE_51_15 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_19_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Politické strany Jsou dobrovolné organizace občanů, které usilují o získání účasti na státní moci.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Politické ideologie a jejich základní proudy
TEST 2 VY_32_INOVACE_  A. v Anglii v 17. století  B. ve Francii v 19.století  C. v USA v 18.století.
Petr Machala. předem se rozhodla pro určité způsoby myšlení a řešení problémů ideologie má své jistoty, filozofie pochyby …soubor myšlenek, které tvoří.
Věra Zlevorová a Natálie Kachlíková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Politika Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.207.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
OBČANSKÁ NAUKA STÁTOVĚDA POLITICKÉ IDEOLOGIE
POLITICKÉ IDEOLOGIE A JEJICH ZÁKLADNÍ PROUDY
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
POLITOLOGIE TEST 12.
VY_32_INOVACE_51_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
FAŠISMUS.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: ____________________________________________________________________________.
Vznik sociologie Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Ročník 8 Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Dějepis Téma – název učebního.
Co je to feminismus? z lat. Femina = žena název pro komplex filosofií, sociálních teorií, politických hnutí a ideologií, jejichž cílem je výzkum a potírání.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Stát Definice, funkce, typy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
FAŠISMUS V ITÁLII.
Politické ideologie a jejich základní proudy
DUM - Digitální Učební Materiál
TOTALITNÍ STÁTY; FAŠISMUS
Transkript prezentace:

DUM - Digitální Učební Materiál Název školy :Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839 460 01 Liberec 6 IČO: 25018507 REDIZO: 600010520  _________________________________________________________________________________________________ Vzdělávací oblast : Občanská nauka   Název a číslo DUMu : Politické ideologie.; VY_32_INOVACE_D2_04 Anotace : Interaktivní výklad:politické ideologie,pojem, typy politických ideologií Třída a datum ověření : 2.A ; 25.1.2013 Autor Mgr. Ludmila Muchová Registrační číslo : CZ.1.07/1.5.00/34.0701

POLITICKÉ IDEOLOGIE

IDEOLOGIE Ideologie...? je soustava idejí, teorií a názorů, vyjadřující zásadní životní postoje a cíle určité sociální skupiny Zabývá se základními problémy společnosti a státu, vnitřní i mezinárodní politiky, problematikou hospodářského a sociálního vývoje. Souvisí vždy s politickou praxí

Ideologie mají 4 základní funkce: 1) Pomáhají vysvětlovat politické jevy a události (např..příčiny krizí, válek) 2) Poskytují hodnotový systém a jeho kritéria (co je dobré, horší) 3) Poskytují vědomí identity a (sou)náležitosti k určité sociální skupině 4) Nabízejí základní rysy politického programu a cíle politické činnosti

1) LIBERALISMUS Z latinského libertas, anglického liberty = svoboda Formoval se hlavně v Anglii v 17.st Liberalismus...? = Svoboda jednotlivce a důraz na jeho individualitu = Stát by měl plnit pouze funkce ochrany svobody a majetku občanů = Mají být maximálně omezeny pravomoci vlády ve prospěch svobody podnikání Vládní formou liberalismu – parlamentní demokracie

2) KONZERVATISMUS Z latinského conservare = zachovávat = Věří v hodnoty, které co nejvíce zachovávají přítomný politický, sociální a ekonomický řád. Preferuje tradiční hodnoty a osvědčené principy života společnosti Směr vznikl v 18. století

3) SOCIALISMUS Z latinského socialis = společenský, socius = společník = Snahou je podřídit jedince společnosti Moderní socialismus vznikl jako reakce na modernizaci, průmyslovou revoluci a její důsledky (špatné životní podmínky dělnictva) v průběhu 19. století Významným teoretikem = Karl Marx

Karl Marx Obr. č. 1 – Karl Marx

4) KOMUNISMUS Z latinského communis = společný, obecný Jeho základem je myšlenka...? = sociální rovnosti a beztřídní společnosti, v níž není třeba státu jako utlačované instituce Jeho budování je předpokládáno v teorii marxismu – leninismu po vybudování socialismu

5) NACIONALISMUS Z latinského natio = kmen, národ Nacionalismus..? = Ideologie, jejíž základní hodnotou je národ, který má nadřazenou pozici nad ostatními hodnotami. Hlavní cil nacionalismu ...? = prosazení zájmů vlastního národa Moderní nacionalismus se formuje v průběhu 19. století v souvislosti s modernizací

6) FAŠISMUS Z latinského fascis = sjednocení Fašismus..? = nedemokratická forma vlády, která vychází z nesouhlasu s modernitou a jejíž základem jsou silná protidemokratická východiska, uctívání státu, jednota a další znaky Poprvé uplatněn v Itálii roku 1922 ..kým? = Benitem Mussolinim V meziválečném období kromě fašismu také nacismus = podstatou např. extrémní rasismus

Benito Mussolini Obr. č. 2 – Benito Mussolini

7) RASISMUS Rasismus...? = Snaží se legitimizovat biologické nerovnosti mezi lidmi, a tím společensky i právně zvýhodňovat jednu rasu před ostatními Diskriminace „nižší“ rasy spočívá v nerovnosti před zákonem, nižší mzdě za stejnou práci atd. Rasismus hlavně v nacistickém Německu + v USA

8) ANARCHISMUS Z řeckého anarchia = bezvládí Anarchismus..? = Odmítá jakoukoliv formu politické autority, státní moc i právní řád Hlásí neomezenou svobodu jednotlivce Radikální anarchismus používá k dosažení svých cílů i násilné prostředky

9) ENVIRONMENTALISMUS Z anglického environment = prostředí Zabývá se...? = vztahy mezi přírodou a společností Usiluje o změnu společenských, ekonomických a politických mechanismů, které brání snahám o ochranu životního prostředí

10) FEMINISMUS Je ideologie...? = ženského hnutí, které prosazuje společenské, politické, a ekonomické zrovnoprávnění s muži Přívrženci feministického hnutí zakládají sdružení, poukazují na vžité sexuální stereotypy nebo organizují kampaně týkající se potratů, pornografie, domácího násilí vůči ženě či stejných platových a rovných příležitostí

Použitá literatura Odmaturuj: ze společenských věd. Brno: DIDAKTIS, 2008, s. 28-30. ISBN 978-80-7358-122-0. http://en.wikipedia.org/wiki/Karl_Marx http://usstony.bloger.cz/Osobnosti-2-svetove- valky/Benito-Mussolini Barbora Čadová a kol., Maturitní otázky-Občanský a společenskovědní základ, Praha:Fragment,2008, stran224, ISBN 978-80-253-0600-0