POČÁTKY KAPITALISMU V ANGLII

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky kapitalismu v Anglii
Advertisements

FRANCIE ZA VLÁDY LUDVÍKA XIV.
ANGLIE ZA JINDŘICHA VIII. A ALŽBĚTY I.
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Anglie v 15. – 18. století Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Zámořské kolonie - rozvoj světového obchodu.
ANGLICKÁ BURŽOAZNÍ REVOLUCE
Anglická reformace Anglický král Jindřich VIII. využil reformace k řešení osobních sporů Záminkou rozvod s Kateřinou Španělskou (dvorní dáma Anna Boleynová)
Anglická revoluce v 17. století
Západní Evropa v 16. st..
Francie v době Ludvíka XIV.
Západní Evropa po třicetileté válce
EVROPA PO ZÁMOŘSKÝCH OBJEVECH
Anglie v 16. století Alžbětinská doba.
Francie v 17. a 18. století z třicetileté války vyšla Francie jako vítěz za nedospělého prince vládl od r kardinál Mazarin proti němu vypuklo šlechtické.
Vznik Španělska.
Evropský kolonialismus
POČÁTKY KAPITALISMU V ANGLII
Evropa po třicetileté válce
Anglická revoluce Lenka Ertlová.
Anglie před revolucí po smrti Alžběty I. roku 1603 nastoupil v Anglii skotský král Jakub I. Stuart ( ) vznikla personální unie Anglie a Skotska.
REFORMACE NĚMECKÁ REFORMACE 1.
ZMĚNY V HOSPODÁŘSTVÍ Mgr. Lenka Venclová 7.třída.
Evropa na počátku novověku
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
III/2 XV A
Španělsko v 16. století a vzestup Nizozemí
Anglie 15. a 16. století Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Západní Evropa v 16. století
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Absolutistická monarchie v anglii
OD ALŽBĚTY I. PO VZNIK VELKÉ BRITÁNIE
Poslední Přemyslovci Lubomír Berka.
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Anglie 15. – 16. století Dagmar Zemanová.
Tudorovci Miriam Janků.
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vznik USA.
VELKÁ BRITÁNIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Anglická revoluce v 17. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3601_Anglická_ revoluce_ v_ 17_století Autor:
VELKÁ BRITÁNIE ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE V KOLONIÍCH.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ABSOLUTISMUS Představitelé absolutismu. ANGLIE Jindřich VIII. Kateřina Aragonská rozvod.
FRANCOUZSKÝ ABSOLUTISMUS absolutismus = samovláda: absolutismus = samovláda: politický systém, ve kterém má veškerou státní moc jedna osoba, která vládne.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
ŽIVOT V SEVEROAMERICKÝCH KOLONICÍCH  Cesta osadníků za oceán – až tři měsíce  Nutnost založit pole, vybudovat obydlí  Nebezpeční Indiáni – bránili se.
ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE V KOLONIÍCH
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Soukromé gymnázium AD FONTES, o. p. s. Číslo programu:. CZ. 1
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ANGLIE V 16. A 17. STOLETÍ, ANGLICKÁ REVOLUCE
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Reformace v západoevropských monarchiích
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Anglická revoluce Stuartovci - Karel I. - rozmařilý král
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Restaurace Stuartovců, vznik Velké Británie
Anglie v 16. století CLIL - ověřování.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

POČÁTKY KAPITALISMU V ANGLII

Vysvětli pojmy: MANUFAKTURA PODNIKÁNÍ ŠLECHTY A ŘEMESLNÍKŮ OBCHODNÍ SPOLEČNOST ČELEĎ KOLONIzaCE ZÁMOŘÍ

ČÍST V UČEBNICI STR. 72 v 16. století velký rozkvět HOSPODÁŘSTVÍ růst výroby vlněných látek (z ovčí vlny) rozšíření manufaktur  rozvoj podnikání velký vývoz anglických výrobků → vznik společností zaměřených na určitou oblast nejvýznamnější Východoindická společnost (založená 1600, pro obchod s Asií – s INDIÍ)

Lodě Východoindické společnosti

Alžběta I.TUDOROVNA (1533 – 1603) ALŽBĚTINSKÁ DOBA V ANGLII podporovala podnikání a pronikání do kolonií, které patřily Španělům nebo Portugalcům Nechala založit osady v Severní Americe ovládla Irsko Prosperující doba = alžbětinská doba

Francis Drake – mořeplavec podporovaný Alžbětou, přestože byl pirátem, královna jej nechala titulovat sirem podnikal pirátské výpravy  španělským obchodním flotilám a získal tím bohatství pro Anglii

Loď Francise Draka Zvaná Zlatá laň

Král: může rozpustit parlament, žádá, aby parlament povolil daně parlament: požaduje po králi záruky svých práv

STUARTOVCI – JAKUB I.

shrnutí Ohrazování Východoindická společnost Alžběta I. Kolonizace zámoří Francis Drake Zlatá laň Církev Manufaktura buržoazie

Počátky kapitalismu v Anglii Královna ALŽBĚTA I. (dcera Jindřicha VIII. A popravené Anny Boleynové) - nikdy se neprovdala, odmítla nabídku k sňatku od katolického španěl. Krále Filipa II., pomáhala Nizozemcům v jejich boji proti španělským Habsburkům - protestantka (anglikánská církev) - její vláda označována za tzv. alžbětinskou dobu = doba rozkvětu umění (WilIam Shakespeare), rozkvětu hospodářství, obchodu, zakládání anglických kolonií v Severní Americe (Virginia) a vzniku obchodních společností (Východoindická společnost), které se zaměřovaly na obchod s Asií. Neváhala ve svých dobyvačných aktivitách využít i schopností pirátů – např. Francis Drake, který kvůli ní přepadal španělské lodě, které vezly zlato a koření ze svých amerických kolonií (jeho loď Zlatá laň, on sám byl za to povýšen do šlechtického stavu) - Anglie nejvíce prosperovala z vývozu kvalitního vlněného sukna (šlechtici – podnikatelé získávali půdu pro pastviny ovcí tzv. metodou ohrazování = zabrali půdu chudým rolníkům, oplotili ji) - zabrala území sousedního katolického Irska - měla podporu v parlamentu, protože vycházela vstříc podnikavé šlechtě a majitelům manufaktur