Reacting Time driver, pilot, production line operator, control room operator Jakub Jura

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TRPNÝ ROD (PASSIVE VOICE)
Advertisements

Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Must or have to VY_22_INOVACE_25 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Operator Control driver, pilot, production line operator, control room operator Jakub Jura
Transportation Psychology Use of operator control Jakub Jura Engineering Psychology.
Operator Control driver, pilot, production line operator, control room operator Jakub Jura
VY_22_INOVACE_59_BUDOUCÍ_ČAS_WILL Název:Budoucí čas - will Jméno a příjmení autora:Mgr. Ondřej Havlíček Vzdělávací oblast/ vzdělávací obor: Jazyk a jazyková.
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
PSYCHICKÉ JEVY.
Passive – Present Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Osobnost – situace – predikce chování
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Introductions 06B2 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
The written part of the maturita exam III Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_432_Popis obrázku AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Participle Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Dějiny psychologie Strukturalismus.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Behaviorismus (část II)
Teorie vzdělávání dospělých
LINKING WORDS ‒ for similar or opposing ideas
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základy sociální psychologie
 Piston pumps are a type of water pumps which cause the liquid to flow using one or more oscillating pistons.
Psychická regulace Personal Systems Interaction (PSI) teorie J. Kuhla.
2/1 The video task a) The operation cabin is on the ground b) Tower cranes can be built up as they are modular.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
8/1 The video task 1. The balls are made of a) steel b) iron c) wood 2. The water based liquid is there to.
Traffic Rules, Principles of Safe Driving, Safety Features (Pravidla silničního provozu, zásady bezpečnosti silničního provozu, prostředky aktivní a pasivní.
Operator Control driver, pilot, production line operator, control room operator Jakub Jura
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
1 Change Management Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 PPR1 Obor : E LS, 2016, K126 EKO Přednášky/cvičení.
GE - Vyšší kvalita výuky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
GE - Vyšší kvalita výuky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Teorie vzdělávání dospělých
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Dějiny psychologie Strukturalismus.
Metodický postup práce
Kognitivní psychologie
driver, pilot, production line operator, control room operator
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Mainframe History Marek Ďuriš Mainframe History 12/28/2018
Introduction to MS Dynamics NAV (Return Management)
Témata kognitivní psychologie
PAST CONTINUOUS MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ
driver, pilot, production line operator, control room operator
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
driver, pilot, production line operator, control room operator
Dějiny psychologie 8 Neobehaviorismus.
Jakub JURA Nové trendy, Křivoklát Ústav přístrojové a řídicí techniky,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Transkript prezentace:

Reacting Time driver, pilot, production line operator, control room operator Jakub Jura Engineering Psychology - Operator Control

Outline of this lesson Human-machine system operation Meanigs of Reacting time Reacting time measuring device

Reacting time 1.Basic reaction to basic stimulus. Types of stimulus: –Auditive … mean value μ(RT-aud) = 150 ms –Visual … mean value μ(RT-vis) = 200 ms 2.Target and nonTarget stimulus 3.More reactiones to more stimuluses. Reacting with choice Plus cca 50 ms to a one choice.

Operator Basic task of operator control Sensoric proceses Motorické procesy Internal proceses Perception of a signal Push the button Decision push the button Controled system AktorsSensors Functional principles of controled sys. Lamp Button

Reacting time measuring schema Simple signal  simple reaction Signal Reaction time Button

Reacting time measuring schema Target end nonTarget signal  simple reaction Target Signal Reaction time Button Non Target Signal Non Target Signal

Reacting time measuring schema Target end non Target signal  simple reaction Signal B Reaction time Signal A Signal C Button B Button A Button C

reactiontime/index.phphttp:// reactiontime/index.php

RT and waiting to signal

Fukushima

Model of Operator Decision SSMS Controled System output action

Operator Model of operator control Sensoric proceses Motorické procesy Internal proceses Sensation Perception Behaviour, Motoric func. Thinking, decision making, problem solving. Controled system AktorsSensors Functionla principles of controled sys. Pilot lamps Handlers

EMĚ – power station control room

Fukushima Nuclear power station

Stokehold

Highway Dispatching

Demand-Resource Theory Overload –reduce demand –increase resources Underload –increase demand –reduce resources Resources Axy Ayy Axx Flow zone anxiety fear distress boredom Y y X x Demands

Example of over and under-load of Operator

Observability of over and under-load Stress or boredom behaviour. Uneven rhytm of work. Analysis of the pushing of the vigilance button.

Cognitive disonance (Leon Festinger ) Holding conflicting ideas simultaneously. People have a motivational drive to reduce dissonance. Dissonance is reduced by: –changing attitudes, beliefs … –justifying, blaming, denying – The Fox and the Grapes … fox sees some high-hanging grapes and wishes to eat them. When the fox is unable to think of a way to reach them, he surmises that the grapes are probably not worth eating, as they must not be ripe or that they are sour. A B Inconsistent contentents Incline to A Incline to B C Add the integrate concept

Decision Making typy řešení problému (problem solving) Kostr vědomí proces, při kterém redukujeme rozdíl mezi existující a požadovanou situací. programové neprogramové Modes of inquiry: (kognitivní aktivity) silný analytický experiment (fyzika) – zjišťování neznámých okolností středně silný analytický experiment (biologie, psychologie, sociologie, zemědělství) – používá logiku a statistickou inferenci slabý analytický experiment – kavaziexperimenty, přehledová šetření silné kvaziracionální usuzování – stat. analýza, MSM, analýza usuzování středně slabé kvaziracionální usuzování – intuitivní užívání poznatků slabé kvaziracionální usuzování – laické řešení – nakonec vůbec nevíme jakými postupy jsme došli k řešení, implicitní logika, nemanipulujeme s proměnnými, nejasná datová základna. 1,2,3 – aktivní přistup k manipulaci s proměnnými Postup: –identifikace problému –generování alternativních řešení –výběr řešení –aplikace řešení a jeho hodnocení

Confusion Percept and concept … stroop efect Say the word loudly. Say the word whisper loudly.

Stroop efect Blue

Green

white

Yellow

mangeta

Blue

Green

Stroopův efekt Pokud čtu název barvy, bez ohledu na barvu textu je reakční čas kratší, než když „říkám název barvy“, v které je text napsán bez ohledu na obsah textu. Determinace zkušenosti a učení. Stroopův pokus-interference čtení s barvou Stroopův efekt-Roberta Klatzky 1935-analýza procesů obs.automatizované složky, automatizace-vůlí neovlivnitelná-při dešifrování předmětů a slov-barva slova- tento jev při souběhu pomal a rychlého procesu; Badatelka americka se zabyva procesy vnimani, ktere jsou nepristupne nasi vedome zkusenosti. Analyza procesu obsahujicich automatizovane slozky (dovednosti).Takove automatizaci nelze volni regulaci zamezit, muzeme sledovat pri desifravanipredmetu a slov-Stroopuv efekt.

osobní časová rovnice časové diskrepance při Wundtových (Lipsko) komplikačních pokusech.. ZO má při zazvonění zvonku udat polohu ručičky na ciferníku. ZO obvykle udávají dřívější polohu ručičky, než jaká byla při úderu zvonku, to znamená že dochází k časovému posunutí Rozdíly mezi polohou ručičky a údajem ZO vykazují značnou individuální variabilitu. Zachycuje změny v časovém průběhu činnosti Dále se na pozornosti zkoumá 1. intenzita, 2. kolísání, 3. odklonitelnost. Stern : vliv minulých zkušeností na současné prožívání času.

závislost x nezávislost na poli Witkun 1948, 1962 Jedná se o kognitivní styl: field independece / dependece Účinnost nápovědí z vnitřního a vnějšího prostředí. RFT (Rod-and-Frame-Test): je svítící pruh ve vertikální poloze v rámu. Rám i ZO mění plánovitě svou polohu. Prokázalo se, že lépe se při pilotáži v mlze osvědčují „nezávislí na poli“. Ženy a děti bývají více závislé na poli. Lidé závislí na poli mají větší tendenci orientovat se na společenské prostředí.

podprahové vnímání Podnět nevede ke zjistitelné (uvědomitelné) reakci. Vernon – vědomí je jen okrajové Miller – pokus se Zennerovými kartami (kolečko, křížek, vlnovka,..Vůbec jsi to nezaregistroval, ale byl jsi schopen odpovědět co na kartičce bylo. Například na tachistoskopu (nestihne zaregistrovat), nebo při nutnosti rozdělit pozornost

Industrial acident Chemical –Bhopal –Minamata –Seveso Nuclear –Fukushima –Chernobyl –Three Mile Island –Windscale Explosive D