Animovaný film Jak na to? Ruční animování pohyblivých částí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU ICT2/1/1/14 Člověk a svět práce – 4.,5. ročník
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C.
* Nejdůležitějším krokem při výběru počítače je uvědomit si, za jakým účelem nám bude sloužit. * Stolní nebo přenosný? * Jaký výkon budu potřebovat? *
Zvířátka u krmelce - koláž
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Nástroj pro prezentace
Základy fotografování kompozice snímku
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Záznamová média.
Učíme se animace Groppa Corina.
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
Grafický editor GIMP (13)
Základy počítačů a kancelářský software
Nástroj pro prezentace
Počítačová grafika - úvod
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
PC komponenty.
Grafický editor GIMP (3)
Výroba ovečky k biblickým postavičkám
KANCELÁŘSKÝ BALÍK. KANCELÁŘSKÝ BALÍK je program, s jehož pomocí lze vytvářet PREZENTACE.
Grafický editor GIMP (13)
Grafický design, počítačová grafika
Tento projekt je spolufinancován z prostředků ESF EU
Figurální malba pomocí projekce
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Power Point– úvod Ing. Bohumil Bareš.
Složení počítače Informatika 5. třída.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Získáváme fotografie pro práci Odkud a jak…. Kde se používá počítačová grafika tiskoviny – časopisy, noviny, knihy, letáky reklama – billboardy, propagační.
Úprava digitálních fotografií Terezie Svobodová. => cesta mezi fotoaparátem a tiskem…
Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Sněhuláci z papírových koleček
Nástroj pro prezentace
Jak to, že film se skládá ze spousty obrázků?
Digitální fotografie Bohumil Bareš.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Výroba bílých myšek pomocí skládaných pruhů papíru
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Jak učit práci s grafikou
Jiří Simmer Pedagogická Fakulta, ZČU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_383_Malování AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 4. ročník,
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
VY_32_INOVACE_ MOVIE MAKER Příručka pro tvorbu prezentací z obrázků a fotografií.
TISKÁRNY  Jehličkové  Inkoustové  Laserové  Termosublimační  Termální.
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_05_ Počítačová myš, práce s myší Téma: Počítačová.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafický editor GIMP (13)
Grafický editor GIMP (3)
Nástroj pro prezentace
Déjà - vu Tematická oblast
Grafický editor GIMP (10)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Počítačová grafika.
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
Tvorba webových stránek na google – Sites (10.)
Transkript prezentace:

Animovaný film Jak na to? Ruční animování pohyblivých částí Dokreslování Animování předmětů Animování v počítači

Animování Animovaný film se skládá z velkého množství obrázků, které se spouští rychle za sebou Animovat je možné ručně nebo v počítači Při animování se snažte nehýbat s pozadím či se stativem – obraz by se třásl Animujte pozvolna a trpělivě – čím více rozfázujete pohyb, tím méně bude trhaný Pozor na zaostření fotoaparátu, rušivé okraje podložky, omylem zachycené ruce animátora aj. Připravené obrázky nahrajeme do Movie Makeru

Pohyblivé části obrázků

Pohyblivé části obrázků Pomůcky fotoaparát stativ počítač s programem Windows Live Movie Maker (program je obvyklým příslušenstvím systému Windows) Předloha pro animování, motiv, který budeme animovat nůžky a jiný výtvarný materiál dle potřeby hudba či zvuky v digitální podobě nebo internet

Pohyblivé části obrázků Příprava Motiv pečlivě vystřihneme a některé vhodné části těla oddělíme, tak abychom jimi během animace mohli pohybovat (ocásek, hlava, s krkem, tlama) Motiv jsme umístíme na pozadí Animování připravíme si fotoaparát se stativem, který umístíme tak, aby byl v hledáčku vidět motiv, který postupně rozhýbeme. Pozor na okraje podložky! Neměly by být vidět. Poté začneme s animací. Postupně vždy pohneme pohyblivou částí motivu a vyfotíme. Zase pohneme a vyfotíme. Tuto činnost opakujeme až do chvíle, kdy máme obrázků dostatek. My jsme získali celkem 190 obrázků.

Dokreslování ručně Potřeby: Postup: Bílá tabule a fixy nebo obrázek na pozadí, folie a fixy Postup: Postupně kreslíme a snímáme jednotlivé obrázky

Dokreslování na počítači Postupným ukládáním lze obrázek dobarvovat, dokreslovat, pohybovat s ním. Důležité je aby měl vždy stejné rozměry. Potřeby: Nápad na kreslený motiv, grafický editor, Postup: Postupně kreslíme a ukládáme jednotlivé obrázky

Animování předmětů Animováním předmětů můžeme oživit věci Potřeby Animovaný předmět, foťák, stativ Postup Jednoduchým předmětem pomalu pohybujeme a snímáme foťákem. Pozor na třes a změnu polohy fotoaparátu

Animování uměleckého díla v počítači

Animování přímo v počítači Postup animování, je možné realizovat také přímo v počítači, a to např. v programu Photoshop Pomůcky: Počítač, motiv, který chceme animovat Většinou je potřeba editor, který umožňuje používat vrstvy (gimp, photoshop)