Co pěstovat? Co dělat? Základní tržní informace Prof. Ing. Jan Vašák, CSc. FAPPZ ČZU v Praze 7. prosince 2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ječmen jarní sladovnický
Advertisements

Aktivní domy a inteligentní regiony
Zpráva o stavu zemědělství za rok 2010 a aktuální situace v resortu.
Objektivní faktory.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Rostlinná produkce obsah přednášky
Zemědělství má budoucnost Ing. Jiří Papež Místopředseda zemědělského výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.
Zemědělství České republiky.
Trendy a budoucnost RV Svět – EU – ČR - SR prof. Jan Vašák XI / 2007.
Krajina a životní prostředí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Společenské a hospodářské prostředí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
Technologické platformy podpora ve výzkumných programech MZe Ing. Blanka Černá, CSc. Národní agentura pro zemědělský výzkum
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Ten dělá to a ten zas tohle
NS-LEV 21 PRO ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Farmářské trhy – módní výstřelek nebo obnovená tradice František Němec - rolník Zemědělec, realizátor projektu „Najdi si svého farmáře“
Společenské a hospodářské prostředí
Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Ceny potravin a český spotřebitel Strategie českého zemědělství a potravinářství do roku 2020 Soběstačnost ve.
Co přinese vstup České republiky do Evropské unie českým zemědělcům Lukáš Víšek DELEGACE EVROPSKÉ KOMISE V ČESKÉ REPUBLICE.
Zemědělství.
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Žofínské fórum.
Zemědělství Seznámení s živočišnou výrobou
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Užitkové rostliny.
Výzkumný ústav živočišné výroby, v.v.i.
Intenzivní pěstování máku setého
Polní ekosystémy.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Souvislosti v RV a řepka olejka Konference Dow AgroSciences, Č
Srovnání zjednodušeného systému se systémem aplikovaným v EU15 František Střeleček Jana Lososová Jihočeská univerzita – Agrární komora ČR.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze
Upřednostňujete vlastní podnikání? Ing. Petr Mareš Trh pracovních příležitostí 2011 pro studenty AF Mendelu v Brně 20. dubna 2011.
Kulturní rostliny, pojmy
Prof. Ing. Jan Vašák, CSc. Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze 17. října 2006.
GEOGAFIE ZEMĚDĚLSTVÍ PARDUBICKÉHO KRAJE
Vliv legislativních a koncepčních změn na pozici zemního plynu v PEZ ČR Ing. Josef Kastl generální sekretář, Česká plynárenská unie Praha - Žofín, 22.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Svítá na lepší časy ? 2. května 2017 palác Žofín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Jak získat peníze na zahájení podnikání na venkově ?
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Modulární secí stroj FALCON
Technologické platformy podpora ve výzkumných programech MZe
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Polní ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Společenstva polí Rostliny
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Eva Procházková
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

Co pěstovat? Co dělat? Základní tržní informace Prof. Ing. Jan Vašák, CSc. FAPPZ ČZU v Praze 7. prosince 2006

Co pěstovat – nepěstovat Využít kombinace vhodných přírodních podmínek, výhod velkovýroby a specifik (tradice, zdravé prostředí, vysoké výnosy ) Plodiny a výroby pro uplatnění ČR v EU Nevhodné a problematickéVhodné Obiloviny, kukuřiceJečmen a slad Luskoviny, sójaChmel a pivo Sadařství (většina) a vinařstvíŘepka (slunečnice) Okrasné zahradnictvíMák (hořčice) ŠkolkařstvíSemenářství a sadba brambor Většina zelinářstvíPlodiny s kvótami Skleníkové hospodářství(Len přadný)

Potřebné změny v zemědělství UkazatelČRSR Struktura plodin Nevyhovuje. Nárůst j. ječmene, specialit (mák, hořčice, semenářství), udržet olejniny, snížit pšenici Dobrá (šance i pro mák, hořčici, semenářství, slad) Intenzita výroby – výnosy, vstupy Růst min. o 25%Růst min. o 30-40% Struktura výrobyMalý objem ŽVtotéž Potřebný trend struktury výroby Energetické odvětvítotéž Agronomické vadyBezorebné systémy + slámatotéž Obecné vady Nevlastní půdu, není nová generace totéž

Hlavní exportní orientace ČR/SR - prognóza

Co dělat? Neprodávat krmiva bez živočišné výroby Bez ŽV produkovat osiva, sadbu, mák, hořčici, ječmen j., řepku Získat zpracování a prodeje Spojit se s maloobchodem, vrátit se na trh, prodávat kvalitu Vyrábět energii z odpadů

Prognóza EU zemědělství v porovnání se světem snižuje podíl na trhu. Musí se rozšířit. Zemědělství potřebuje peníze. Cesta zvýšení subvencí je neprůchodná. Dojde k růstu farmářských i spotřebitelských cen. Agrární oblast bude trvale zisková a zvýší zaměstnanost.

Děkuji za pozornost