Palo Fabuš1 Amatéři I Blogy - Naplněná utopie?. Palo Fabuš2 Média, kultura, umění „All modern art is media art.“ Dieter Daniels „V současnosti jsou všechny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Můj blog Veronika Partiková
Advertisements

Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Dana Sigmundová E-books jako zdroj odborných informací ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Ústřední knihovna FSS MU ÚK FSS MU, místnost 1.30, Martin Krčál Sociální sítě sdílejte, komunikujte a spolupracujte online.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_106.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
AVU 3. března 2008 Internet: Pokus o demýtizaci Palo Fabuš.
“Komunikace pracuje pro ty, kteří pracují na ní.” John Powell Institut interní komunikace KNIHOVNA.
Hodnocení vědy a výzkumu za využití InCites
© 2011 IBM Corporation 100 YEARS OF INNOVATION Chytřejší města jako Evropské téma Listopad, 2011.
Úloha informačních technologií ve státní správě Robert Hernady Senior Systems Engineer Microsoft.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Úvod Tyto nowiny sice nebudou dost zajímavé ale budou poslední za dlouhou dobu. Tyto nowiny sice nebudou dost zajímavé ale budou poslední za dlouhou dobu.
Evaluation of Performance Based on Information in Documents‘ Databases Hana Pessrová Tomáš Cahlík.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Proč tagovat? [Hammond, 2005]. Kdo taguje? [Hammond, 2005]
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Where does Sam live? FTFFFTFTFFFT.
Už sněží několik hodin. It's been snowing for hours.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Introductions 06B2 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
The written part of the maturita exam III Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Participle Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Practice Vocabulary and your MEMORY. At home Task 1: Task 1: You have one minute. Look at the pictures of home objects carefully. Try to remember all.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_05A12 AutorMgr. Michaela Kubáčková Období vytvořeníDuben.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Označení DUM 13 _ 07 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické službyČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Soukromá střední odborná škola Břeclav, s.r.o.,
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: B2 – Verbs – Computers Číslo vzdělávacího materiálu: ICT12-19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Vít Klimeš Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_REALIE_19.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
GE - Vyšší kvalita výuky
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
EU peníze středním školám
Gymnázium, Brno, Elgartova 3
Gymnázium, Brno, Elgartova 3
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_09
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LONDON´S BURNING - práce s textem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Palo Fabuš1 Amatéři I Blogy - Naplněná utopie?

Palo Fabuš2 Média, kultura, umění „All modern art is media art.“ Dieter Daniels „V současnosti jsou všechny společenské instituce mediálními institucemi.“ Altheid, Snow John Maeda: (od r. 2001) žijeme v post-digitální době

Palo Fabuš3 Obsah teoretické části Amatéři - nová kulturní role Modelová teorie nových médií Sociowarem k hustému webu Amatéři a „dlouhý chvost“

Palo Fabuš4 Je naplněná utopie opravdu utopií?

Palo Fabuš5 Bertold Brecht The Radio as an Apparatus of Communication, 1926 „It is purely an apparatus for distribution, for mere sharing out. So here is a positive suggestion: change this apparatus over from distribution to communication.“ „This is an innovation, a suggestion that seems utopian and that I myself admit to be utopian.“

Palo Fabuš6 Nová kulturní role Producer + Consumer = Prosumer Marshall McLuhan – Take Today, 1972 Alvin Toffler – Third Wave, 1980 Pasivní konzument Aktivní prozument Amazon – reputační ekonomika Software Ekonomika Žurnalistika Kultura per se

Palo Fabuš7 Obsah teoretické části Amatéři - nová kulturní role Modelová teorie nových médií Sociowarem k hustému webu Amatéři a „dlouhý chvost“

Palo Fabuš8 Co jsou to „nová média“? Vin Crosbie, What is „new media“, 2006 Médiem není televize, mobil, noviny… transport Technologie... není nutnámůže být nutnáje nutná soušvodavzduch many-to-manyone-to-manymédiaone-to-one

Palo Fabuš9 Many-to-many Web 2.0 – Social Software (Socioware) del.icio.us digg.com Social networking: Linked – Albert-László Barabási, 2004 Blogy...

Palo Fabuš10 Co je to blog? Publikační systém jehož příspěvky jsou řazeny v obráceném chronologickém pořadí. (Heemskerk, Paesmans) Blogroll: spojení s blogosférou –v blogosféře mám kamarády a tohle jsou oni –tyhle blogy stojí za pozornost –tyhle blogy sleduju a čerpám z nich Many-to-many model vystupující na povrch

Palo Fabuš11 Naskočit na rozjetý vlak… Rebecca Blood's Law of Weblog History: „The year you discovered weblogs and/or started your own is 'The Year Blogs Exploded'.“ Kolaborativní blogy: Specializace, amatérská žurnalistika…

Palo Fabuš12 Amatérská žurnalistika – historie Srpen 1998: Charlotte Observer – blog o hurikánu Bonnie Listopad 2003: Reflex si hraje se čtenářským fotoblogem Duben 2004: BloggerCon II : SME : Le Monde Leden 2005: Rheinishe Post: blog => magazín (2x měsíčně) Září 2006: blog.respekt.cz, Adam Javůrek

Palo Fabuš13 Obsah teoretické části Amatéři - nová kulturní role Modelová teorie nových médií Sociowarem k hustému webu Amatéři a „dlouhý chvost“

Palo Fabuš14

Palo Fabuš15 Ideál vs. Skutečnost

Palo Fabuš16

Palo Fabuš17 Obsah teoretické části Amatéři - nová kulturní role Modelová teorie nových médií Sociowarem k hustému webu Amatéři a „dlouhý chvost“

Palo Fabuš18 „Dlouhý chvost“ Chris Anderson, Wired 2004 Původně potřeba popsat nové ekonomické modely Mocninné rozdělení Polyfunkční model – polyfunkční teorie Standardní angličtina (is, the, have :: 60 tis. slov)

Palo Fabuš19

Palo Fabuš20 „Chvost“ větší než „předek“ E-commerce: zvýhodnění vůči „kamenným“ obchodům (Amazon.com: „We sold more books today that didn't sell at all yesterday than we sold today of all the books that did sell yesterday.“) Amatérská žurnalistika: „Lidé vědí víc než my.“ Dan Gillmor (We the Media, 2004) Wikipedia vs. Encyclopædia Britannica

Palo Fabuš21 Konec teoretické části -přestávka-

Palo Fabuš22 Golan Levin – Dumpster, sions/thedumpster/ sions/thedumpster/ Pracuje s „dlouhým chvostem“ Infoestetika, database art, portrét a dokument Váha „dlouhého chvostu“ je tady výpovědní hodnota Manovich: social data browser

Palo Fabuš23 Masová média vs. Nová média Masová média „dlouhý chvost“ neznají Nedostatek místa + nedostatek času MM: nutný sociální status NM: není nutná legitimnost k medializaci jako vstupní podmínka Rovná příležitost mediace: u MM teoreticky, u NM prakticky Konvergence NM a MM (Superstar, Big Brother, …)

Palo Fabuš24 Marisa’s American Idol Audition Training Blog americanidolauditiontraining.blogs.com „další deníček hloupé blonďaté Američanky“ rok trvající performance „čtenářka dívčích časopisů“ Intimní deníček veřejná zpověď Průsečík kontextů – bod inverze

Palo Fabuš25 Pro-Am Revolution Open source X – hype a střízlivění Admin/editor/ je nutný Pro 50 mil. blogů příznačné Tyranie bezstrukturnosti, Jo Freeman „(…) a proto s jistotou prohlašuji: jsme nestejní.“ Tak pravil Zarathustra, Nietzsche

Palo Fabuš26 Abe and Mo Sing the Blogs!!! eblogs/ eblogs/ Blog = exhibice Potřeba vyjadřovat se úplně ke všemu nesouvislé věty, neformátovaný text, opakování slov a čísel Vystihují i po dekontextualizaci nejobvyklejší symptomy neomezené publikační svobody

Palo Fabuš27 Abe and Mo Sing the Blogs!!! bloga.blog.cz vs. nesrozumitelný cizojazyčný blog (jazykem internetu je angličtina?) Amatérská poezie Hans Bernhard aka UBERMORGEN (etoy.CORPORATION)…

Palo Fabuš28 Provázanost Poslední zápis: 30. prosince pic_Drug_Karaoke/ pic_Drug_Karaoke/ rnhardblog/ rnhardblog/ Neklade důraz na motivaci jako „Abe and Mo“, ale na prezentaci ega blog obrací naruby předpoklad „soukromého“

Palo Fabuš29 hansbernhardblog Co ještě zveřejnit a co už ne? Čím se prezentujeme? O čem tvrdíme, že tohle je náš život? Na čem záleží? Proč se se svými čtenáři podělíme o zábavnou historku z dnešního dne nebo proč se vypláčeme? Čteme blogy lidí, které neznáme. Jak víme, co je pravda a co ne?

Palo Fabuš30 hansbernhardblog Jediným měřítkem textu je text sám virtuální identita zkonstruovaná souborem uveřejněných textů Iniciativa Site Specific: IndexPage Competition 2006

Palo Fabuš31 Univerzální droga Navazuje jak ideově, tak časově – 31. prosince 2005 Sebevědomý nevkus snad nelze dávkovat čitelněji 2 dny, oznámení konce – sangvinický charakter statistické většiny blogů

Palo Fabuš32 Curating blogs Blogy přinejmenším neobvyklé – ne všechno lze označit jako „blog art“ htmlhttp:// html

Palo Fabuš33 Závěr Pop art vs. Blog art „Každý zažije svých patnáct minut slávy“ „Každý bude slavný pro patnáct lidí“ Reflexe „lidového“ vkusu Percepce vs. vlastní tvorba Oslava vs. Kritika

Palo Fabuš34 Kontakt