Second Life „Druhý život“ Bc. Jarmila Havelková Regionální knihovna Karviná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace a lokace v SL Bc. Jarmila Havelková Regionální knihovna Karviná.
Advertisements

Makra v Excelu.
Kamila Olševičová, Karel Mls Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové DisCo 2010, 23. – , Plzeň.
ZÁKLADY PRÁCE S PC PRÁCE S MYŠÍ. Ovládání tlačítek na myši.
Propagace a reklama na facebooku
13. MicroGEOS, DIKAT, informace KN
Vzhled a nastavení avatara Bc. Jarmila Havelková.
PROGRAMOVACÍ JAZYKY (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Regionální knihovna Karviná virtuálně Univerzita Karlova v Praze
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
Na internetu: Karel Šimek říjen 2006.
Co je Linux? Základní pojmy
Představujeme službu Samepage
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
Vývoj dětské kresby Kresba lidské postavy.
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE II. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Vypracovala: Eva Šamšulová 4. Z
Co je to Elektronická pošta, zkráceně je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické systémy. K širokému rozšíření u.
Žít či nežít virtuální životy? Martin Dvořák beVirtual, s.r.o. Brno,
OKTechMasters Vytvoř si vlastní hru Created by Terri Street for OKTechMasters, 2000.
Vytvoření vlastního profilu „avatara“ Bc. Jarmila Havelková.
Práce se šablonami v MS Word 2007
WEBOVÝ PORTÁL ŽIVOT ONLINE.CZ. OBSAH Komu je portál určen Spolupráce Obsah portálu Návrh grafické podoby Účel.
Internet ale velmi výrazně slouží i pro komunikaci, přičemž jednoznačně nejpoužívanějším komunikačním prvkem je . Význam slova lze přeložit.
Informační zdroje v jednotném prostředí: SEN VŠECH KNIHOVNÍKŮ Jan Pokorný, Ústav výpočetní techniky UK.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
2OP381 Manažerská informatika 1
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MARKETINGOVÝ MIX.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdálená správa Tomáš Kalný.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Na to aby jsi mohl začít hrát RPG Numínia budeš potřebovat znalost spisovného jazyka českého / slovenského, znalost RPG pravidel a především pořádnou.
Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
INTERNET INFORMATIKA 5. TŘÍDA. Internet si volně můžeme vyložit jako sít, která vzájemně propojuje počítače po celém světě. Někdy se také internet označuje.
Anotace Žák definuje základní SW Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže definovat základní software Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová.
Ivana Topolová VŠE v Praze
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačové sítě Katharina Kočí.
Jakub Petr. Bez možnosti vyzkoušet si oblečení Větší výběr sortimentu Nižší cena Ušetření času Nakupování z pohodlí Nakupování z pohodlí domova Problémy.
 Počítačově simulované prostředí obývané jeho uživateli a uzpůsobené k jejich interakci prostřednictvím avatarů  Bezprostřednost a interaktivita  Výhody:
Klient pro správu databází MySQL 1 Klient pro správu databází MySQL Zbyněk Munzar České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci Číslo DUM: III/2/VT/2/2/35 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
WEBOVÝ PROHLÍŽEČ. Charakteristika: Webový prohlížeč je počítačový program, který slouží k zobrazování a prohlížení World Wide Webu (WWW), tj. internetu.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Ovládání aplikací (9). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák.
, KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJE. Elektronická pošta, zkráceně , je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační.
V součastné době o pirátství hovoříme nejčastěji ve spojitosti s filmovými a hudebními díly a počítačovými programy jako o filmovém, hudebním a softwarovém.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Základní pojmy,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Jak funguje a jak jej používat?. Co to je? O je elektronická pošta, tj. způsob odesílání a přijímání zpráv pomocí počítače a sítě (místní.
23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Hotel Tatra, Velké Karlovice Portlety, navigace a personalizace UIS Milan Šorm.
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku
Informační a komunikační technologie 11. WIN - pracovní plocha Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Textový Editor.
VY_32_INOVACE_
Internet - historie.
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
Second Life a knihovny (Library 3D)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci
Předmět: INFORMATIKA Ročník: VII.
Transkript prezentace:

Second Life „Druhý život“ Bc. Jarmila Havelková Regionální knihovna Karviná

Osnova Second Life - charakteristika a cíle Druhý život a zábava Second Life – práce a vzdělávání Vznik a vývoj projektu Second Life Slovník nejčastěji používaných pojmů v SL

Second Life - charakteristika Second Life je 3D virtuální svět Prostředí, ve kterém je téměř veškerý obsah vytvořen jeho uživateli. SL je alternativní život, kde mohou lidé navazovat vztahy, podnikat, rozvíjet svou kreativitu či vzdělávat se

Second Life je … Konstantně se vyvíjející expresivní médium Pozitivní doplněk reálného života Možnost k dosažení nové hranice dosavadního života

Second Life je… Vše okolo reality = dělat věci tak, jak je nemůžete dělat ve skutečném životě. Setkávat se s lidmi, které by člověk ve svém reálném světě nikdy nepotkal. Plně rozvíjet vlastní kreativní potenciál Dělá skutečný svět lepším.

Second Life je… … v současné době pravděpodobně nejdokonalejší a nejúspěšnější simulace virtuálního světa. … neomezený – zejména z důvodu, že obsah utvářejí sami hráči.

Second Life a jeho uživatelé Celý SL je založen na kreativitě uživatelů. Samotní tvůrci se starají o bezproblémový chod systémů, funkčnost serverů a technickou podporu. Předměty, postavy, budovy a celé světy vznikají díky společnému úsilí všech zúčastněných.

Druhý život a zábava SL není hra – nejsou zde plánovány úkoly, nesbírají se body, nepostupuje se do dalších úrovní… Sl je paralelní virtuální svět, ve kterém jeho obyvatelé žijí – komunikují spolu a potkávají nové přátele, poznávají nová místa, nakupují, baví se v kavárnách a tančí na diskotékách.

Second Life – práce a vzdělávání Diskuzní setkání a besedy se zajímavými hosty Elektronické vzdělávání Marketing = budování image inovativních společností Konzultace k využití SL pro vlastní potřeby, firmu, propagaci…

Vznik a vývoj SL

Vznik projektu Second Life Philip Rosedale Linden Lab, San Francisco (USA) – založ zaměstnanců z USA, Evropy a Asie myšlenka k vytvoření díla, které reprezentuje svět mikrokosmu.

Vývoj projektu Second Life prvotní koncept formou RPG - je druh hry, kde hráči zaujímají role fiktivních postav (Role- PlayinG – hraní v roli), které si podle daných pravidel vytvoří a za které v samotné hře jednají. „hra“ Linden World

Vývoj projektu Second Life Listopad 2002 – testovací alfa verze SL Teleport = přemísťování Poplatek za vlastnictví pozemků Synchronizace a zachování všech objektů vytvořených obyvateli ve virtuálním světě.

Oficiální start Second Life 2003 – oficiální spuštění vylepšení vyhledávacích funkcí a map grafická zlepšení animační schémata m ěna

Slovník nejpoužívanějších pojmů

Avatar Alter ego neboli virtuální osobnost reprezentující skutečného člověka Často zobrazován jako postavička či zvíře

Lindeny (L$) Měna používaná v Second Life Možnost směnit za reálné peníze (USD, EUR, CZK) 270 L$ = 1 $

Inventář (Inventory) Úložiště všeho „hmotného“, co vlastníte… Všechny tyto předměty jsou umístěny na serverech, takže jsou kdykoliv a kdekoli dostupné.

Landmark Odkaz na nějaké místo v Second Life. Ukládá se v inventáři ve složce Landmarks Obsahuje fotografii místa (je-li k dispozici), umístění (region + souřadnice) a základní informace. Landmark se zkráceně označuje LM (lm).

Chat Způsob textové komunikace v SL. Vše, co je napsáno, se zobrazuje ostatním avatarům v okolí dvaceti metrů. Pro soukromou komunikaci se používá tzv. IM

IM Instant message = soukromá zpráva Zobrazuje se pouze tomu, komu je odeslána a ostatní okolo text nevidí. Group IM = zpráva odeslaná do skupiny, kterou vidí pouze členové dané skupiny. Tyto zprávy bývají doručeny bez ohledu na to, v jaké části SL se odesílatel i příjemce nachází.

Mapa Mapa SL v klientu, kde lze vyhledávat různé akce, pozici přátel (pokud to umožní), pozemky na prodej atd. V neposlední řadě se mapa využívá pro teleport. Lze ji vyvolat klávesovou zkratkou Ctrl+M

Klient v SL Software (program), pomocí kterého se připojujeme do Second Life. Jestliže na webu secondlife.cz hovoříme o klientu SL, myslíme tím oficiálního klienta společnosti Linden Lab v základní verzi bez speciálních úprav a modifikací.

Teleport Nejčastější způsob přemísťování z jednoho místa na jiné. Aktivace dvojklikem na landmark nebo výběrem místa na mapě a kliknutím na tlačítko „teleport“. Možnost poslání nabídky k teleportu. Odsouhlasíte-li ji, jste přemístěni do lokality toho, kdo vám nabídku poslal. TP, port

Animace Položka v inventáři, která určitým způsobem mění pózu a pohyby avatara. Např. animace chůze může měnit způsob, jakým avatar zvedá nohy a ruce při chůzi. Animace se v inventáři standardně ukládá ve složce Animations.

Gesture Gesto, gestura Kombinace zvuku, animace a chatu v jednom objektu. Lze nastavovat a upravovat. Spouštět se dá pomocí klávesové zkratky nebo pomocí povelu napsaného do chatu. Gesta se v inventáři nachází ve složce Gestures.

Fly Kromě chůze může avatar i levitovat - létat

Appearance (vzhled) Vztahuje se k avatarům – možnost volby různorodého vzhledu jednotlivých postav. Změna vzhledu postavy, částí těla a oblečení.