Určení vlastností půdy podle výskytu rostlin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FOTO HERBÁŘ.
Advertisements

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Vypracovala: Monika Beerová Třída: 1.C
Dvouděložné rostliny.
Klára Pacáková Simona Vavroňová Andrea Zdvořáková Martin Dongres
Fytoindikační hodnoty druhů – VS, TŘ, HŘ
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
PÍCNINY.
VLIV PŘÍRODNÍCH PODMÍNEK NA PRODUKCI Zdeněk Adamec.
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: KRTIČNÍKOVITÉ, ZVONKOVITÉ
Rostliny (J-K).
Vysokohorská louka.
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Jetel Luční (Trifolium pratense )
Základní škola Kaplice, Školní 226
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Odborný výcvik Ročník:
VÝBĚR - z populace rostlin se vyberou ty rostliny, které mají nějakou zajímavou vlastnost. Umělým výběrem tak člověk vybral např. z planých druhů travin.
Okolí lidských sídel Sady a ovocné zahrady
Monitoring životního prostředí v okolí školy a v Moravskoslezském kraji Martina Toporská, 2.L.
PEDOSFÉRA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Zpracoval: Štěpán Sýkora a Lukáš Humplík.  svrchní část zemské kůry  je prostoupená vodou, vzduchem, a organismy  vzniká procesem pedogeneze pod vlivem.
Procházka přírodou Dne jsme šli do přírody s paní učitelku Dernerovou, vycházeli jsme od Obecního úřadu v Brněnci a došli jsme až do Bohuňova.
Principy fytoindikace
Název a číslo učebního materiálu: VY_32_INOVACE_07_URCOVANI_BOBOVITYCH
Práce na PC – vyhledávání informací
Miříkovité.
Půda skupina č. 5 Macháčková, Pavlíková, Galočíková, Konečná, Stoklasová.
Bobovité.
Půdy.
Půdní typ Půdní typ je přírodní útvar, jehož vnitřní i vnější uspořádání je výsledkem působení půdotvorných činitelů na matečnou horninu.
Působení ekologických faktorů. Světlo Intenzita světla – fotosyntéza a limitní faktor výskytu Délka působení – biologické rytmy Směr dopadu – orientace.
Půda skupina č. 2 Chřibková, Brandýsová, Štrohalmová, Kuková, Korphová.
Chráněné rostliny.
Katedra pícninářství a trávníkářství
Půda skupina č. 1 Berek Matěj, Humplík Lukáš, Sýkora Štěpán, Kupková Pavlína.
Gradientová analýza Čubernice 2004 – transekt svahovou katénou v PP Čubernice, stepní porosty Metodika: 1 transekt, bod 0 = první čtverec transektu na.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Dvouděložné rostliny IV – poznávání. Autor: Pavel.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: LOMIKAMENOVITÉ, ROSNATKOVITÉ, BOBOVITÉ
Tošková, Jakschová Proske, Bednarz
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Bobovité.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
ROSTLINY V LÉTĚ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Naše půda ZŠ Sokolovská 1 Svitavy.
Ekosystém pole Rostliny
Dvouděložné rostliny. PRYSKYŘNÍKOVITÉ Pryskyřník prudký.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Miříkovité Mlynáříková, Sochůrková, Kloučková. Miříkovité (Apiaceae)  Dvouděložné  Jednoleté, dvouleté, vytrvalé  Byliny  Duté, článkované lodyhy.
VZÁCNÉ A OHROŽENÉ POLNÍ PLEVELE. Vlastnosti rostlin: Morfologická konstituce –délka života –periodicita životních procesů –rychlost klíčení a rychlost.
Ekosystém louka Rostliny
TYPY HORNIN A JEJICH CHEMIZMUS
Léto na louce Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Čeledi: lilkovité a bobovité
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_25_PRVOUKA
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Cileček, Zaoral, Kališ, Milan
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Parazitismus rostlin Rostliny čerpají potřebné minerální látky a fotosyntetické asimiláty částečně, nebo zcela z jiných rostlin druhů Rozdělení:
Abiotický faktor půda.
Půdy.
Transkript prezentace:

Určení vlastností půdy podle výskytu rostlin Alena Uvírová, Monika Rozkydálková

Stanoviště Jánské Koupele louka v těsné blízkosti řeky Moravice

Rostlinné druhy na m2 jetel plazivý kopřiva žahavka psárka luční vikev plotní hrachor luční bršlice kozí noha smetánka lékařská šťovík kyselý lopuch plstnatý lipnice luční

Odhadovaná pokryvnost rostlin na stanovišti Český název Latinský název Odhadovaná pokryvnost Kód stanoviště Jetel plazivý Trifolium repens 9 4C Kopřiva žahavka Urtica urens 2 4D Psárka luční Alopecurus pratensis 7 5C Vikev plotní Vicia sepium 5 Hrachor luční Lathyrus pratensis 5D Bršlice kozí noha Aegopodium podagraria 6 Smetánka lékařská Taraxacum sect. Ruderalia 4A Šťovík kyselý Rumex acetosa Lopuch plstnatý Arctium tomentosum 1 Lipnice luční Poa pratensis

Rozdělení stanovišť rostlin podle nároků na vlhkost, obsah živin a pH půdy

4A Zástupci: smetánka lékařská, šťovík kyselý Půda: chudá, mírně vlhká, velmi kyselá

4C Zástupci: jetel plazivý, vikev plotní, lipnice luční Půda: bohatá, mírně vlhká, slabě kyselá až neutrální

4D Zástupci: kopřiva žahavka, lopuch plstnatý Půda: bohatá (zejména dusíkem), mírně vlhká, neutrální

5C Zástupci: psárka luční Půda: vlhká, středně bohatá, kyselá až neutrální

5D Zástupci: bršlice kozí noha, hrachor luční Půda: vlhká, bohatá, neutrální

Hypotéza o půdních vlastnostech Slunné až polostinné stanoviště, půda hlinitá

Výsledky pozorování Dominantní rostlinné druhy: jetel plazivý psárka luční bršlice kozí noha lipnice luční Odhadovaný typ stanoviště: mírně vlhké Odhadované pH stanoviště: kyselé až neutrální

Děkuji za pozornost