ZKOUŠKY BRZDY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Unikátní test brždění vlaku
Úvodní stránka KVs3-B-2010 – Provoz a obsluha brzdových zařízení železničních kolejových vozidel.
Stavba moderní pneumatiky pro osobní automobily
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
nerovnoměrného pohybu tělesa
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
k mimořádné události ČD A1
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PRÁCE, ENERGIE, VÝKON hanah.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy O pohybu 2.
s dopravní infrastrukturou
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
VODOROVNÉ ÚČINKY VOZIDEL NA VOZOVKU
Kinematika 8. NEROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Grafikon vlakové dopravy
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Základy elektrotechniky Přechodové jevy
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Pohybové účinky síly. Pohybové zákony
Vaší jeřábovou dráhu uvedeme do správného směru … pojezdová kolejnice MX – vodící díl MX – excentr – tlačný díl.. naším systémem pružného a stavitelného.
Charakteristické znaky MHD
Test akutní toxicity na rybách
Dopravní charakteristiky
Strojírenství Stavba a provoz strojů Brzdy ST27 Ing. Michal Jelínek.
Setrvačnost.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
MECHANIZMUS ŘÍZENÍ NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU
Výuka předmětu automobily
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Provozní displej Diagnostický displej Bliká při zahřívání displeje
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Potenciál zařízení Black Box pro posouzení dopravních nehod
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Železniční doprava Základní pojmy
Brzdy – účel, rozdělení, hlavní části
Brzdění vlaků Základní pojmy
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Brzdy se vzduchotlakým ovládáním
Tramvajová vozidla.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Diagnostika jedoucích železničních vozidel DJŽV
Dopravní charakteristiky
Tabulky traťových poměrů
Ing. Veronika Vindemanová
MIREL verze 3 ZSSK Svoboda, rev
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
Setrvačnost.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Brzdění ve svahu Jízda směrovým obloukem Předmět: Ing
Petr a Kamil jdou vedle sebe, každý rychlostí 3 km h-1.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Transkript prezentace:

ZKOUŠKY BRZDY

PRŮBĚŽNÁ SAMOČINNÁ TLAKOVÁ BRZDA brzdy jednotlivých vozidel ovladatelné z jednoho místa PROVOZNÍ TLAK ... tlak v hlavním potrubí, při kterém je brzda vozidla zcela odbrzděna – 5 bar ÚPLNÉ PROVOZNÍ ZABRZDĚNÍ ... 3,5 bar RYCHLOČINNÉ ZABRZDĚNÍ ... stav, kdy hlavní potrubí bylo z provozního stavu velmi rychle vyprázdněno. Velikost brzdicího účinku je stejná jako při úplném provozním zabrzdění, ale s kratší dobou dosažení maximální hodnoty PŘÍDAVNÁ BRZDA na hnacím vozidle

„rychlík“ doplněný o magnetickou kolejnicovou brzdu Režim brzdění dělí se dle vývinu brzdicího účinku způsob režim pozn. I. P „osobní“ R „rychlík R+Mg „rychlík“ doplněný o magnetickou kolejnicovou brzdu II. G „nákladní“

ZPŮSOBY BRZDĚNÍ I. způsob brzdění II. Způsob brzdění Rychlý vývin brzdicího účinku na obvodu kol Režimy R+Mg, R (rychlík) nebo P (osobní) II. Způsob brzdění Pomalý vývin brzdicího účinku na obvodu kol Režim G (nákladní)

REŽIMY BRZDĚNÍ Režim P (osobní), (doba náběhu 6-10 s, odbrzdění 15 – 20 s) většina osobních vlaků a rychlé nákladní vlaky Režim R (rychlík), (doba náběhu 3-5 s, odbrzdění 15 – 20 s) hlavní rozdíl oproti režimu P spočívá v zavedení vyššího přítlaku v rychlosti více jak 70 km/h z důvodu kompenzace klesajícího součinitele tření špalík/kolo s rostoucí rychlostí

REŽIMY BRZDĚNÍ režim G (nákladní) (doba náběhu 18 – 30 s, odbrzdění 45 – 60 s) Nutné u některých nákladních vlaků, volné svěšení vyžaduje pomalé změny sil ve vlaku – jinak by došlo k silovým rázům vedoucím k přetržení vlaku

BRZDICÍ PROCENTO brzdicí váha brzdicí procento vyjádřena v tunách vyjádřena pro každé vozidlo na základě zkoušek brzdicí procento vyjadřuje účinek brzdy – schopnost zastavit ze smluvené rychlosti na smluvené dráze pro každý vlak stanoveno potřebné brzdicí procento pro každý vlak se počítá skutečné brzdicí procento, jež musí být větší nebo rovno předepsanému

Úplná zkouška brzdy provádí se na všech vozech vždy ve stanici sestavení vlaku za sestavení se nepovažuje výměna hnacího vozidla, změna směru jízdy, ... platnost úplné zkoušky ... 24 hod dokladem o jejím provedení je podepsaná Zpráva o brzdění

Jednoduchá zkouška brzdy provádí se pouze na některých vozidlech v závislosti na situaci, která ji vyvolala ZJEDNODUŠENÁ ZKOUŠKA na přidaných vozech v rozsahu ÚZB ZKOUŠKA BRZDOVÉHO SPOJENÍ za místem přechodného rozpojení ZKOUŠKA PRŮCHODNOSTI na posledním vozidle soupravy

VLAKOVÁ DOKUMENTACE

VÝKAZ VOZIDEL ZPRÁVA O BRZDĚNÍ ZPRÁVA O VLAKU soupis všech vozů soupravy, podklad pro vyhotovení další dokumentace ZPRÁVA O BRZDĚNÍ doklad o provedené ÚZB po celou dobu jízdy na vedoucím hnacím vozidle ZPRÁVA O VLAKU podklad pro strojvedoucího k vyplňování dokumentace pro DKV