Distribuční politika Petra Krajníková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Vybrané problémy z distribuční logistiky
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
CK – činnosti touroperátora
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Place – místo prodeje (distribuce)
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Význam místa Přímé a nepřímé distribuční cesty Cena
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Distribuce Zdeňka Černochová Jana Hankeová Marcela Havlíčková
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Mikroprostředí firmy.
DISTRIBUCE.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Marketingové strategie
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Transkript prezentace:

Distribuční politika Petra Krajníková

Agenda Distribuce jako součást marketingového mixu. Definice distribuce. Místo a distribuce. Distribuční procesy. Distribuční cesta. Přímá distribuční síť. Nepřímá distribuční síť. Distribuční strategie. Distribuce produktu v bankovní praxi. Distribuce produktu přes pobočku, call centrum, direct mail.

Distribuce jako součást marketingového mixu

Definice distribuce Distribuce znamená pohyb produktů z místa jejich vzniku do místa jejich konečné spotřeby nebo opakovaného užívání. Tato složka marketingového mixu představuje souhrn činností všech subjektů, které se podílejí na zpřístupnění hotových produktů konečným uživatelům prostřednictvím tzv. distribučních cest.

Místo a distribuce Kotler uvádí následující komponenty: distribuční cesty, pokrytí trhu, sortiment, rozmístění, zásoby a doprava. Velký význam mají v této oblasti distribuční kanály. Mezi ně patří velkoobchod, maloobchod a přímá distribuce. Významné jsou rovněž logistické aspekty distribuce, tedy volba dopravních prostředků, optimalizace dopravních cest, a dále dodací podmínky, řízení zásob a ochrana zboží během přepravy. Je rovněž nutné věnovat pozornost v současné době rostoucímu počtu zákazníků, kteří využívají nákup přes internet spojený se zásilkovým prodejem.

Distribuční procesy V marketingovém pojetí patří k základním vlastnostem distribuce následující procesy: 1. Fyzická distribuce, která v sobě zahrnuje přepravu zboží, jeho skladování a řízení zásob takovým způsobem, aby prodejci byli schopni vždy uspokojit požadavky poptávky. 2. Změna vlastnických vztahů, kdy směna umožňuje kupujícím užívat předměty a služby, které potřebují anebo chtějí mít. 3. Dobrovolné a podpůrné činnosti, k nimž patří například organizace marketingového výzkumu, zajišťování propagace zboží, poradenská činnost, poskytování úvěrů, pojišťování přepravovaných produktů atd.

Distribuční cesta

Distribuční cesta „Distribuční cesta v sobě zahrnuje soubor všech činností jednotlivců a firem, kteří se účastní procesu transferu produktů z místa jejich vzniku do místa jejích konečné spotřeby nebo užití.“ Foret, M.: Marketing základy a principy

Distribuční síť Distribuční síť je obvykle tvořena třemi skupinami subjektů, kterými jsou: Výrobci. Distributoři. Podpůrné organizace.

Přímá distribuční síť Přímá distribuční síť je tou nejjednodušší formou distribuce, při níž výrobce prodává své zboží přímo konečným spotřebitelům. výrobce spotřebitel

Nepřímá distribuční síť Při nepřímé distribuci vstupuje mezi výrobce a konečného spotřebitele jeden nebo více mezičlánků. Nedochází tedy k bezprostřednímu kontaktu mezi výrobcem a konečným uživatelem. Nepřímá distribuční síť může mít jednu, dvě, tři a mnohdy i více úrovní. Jednoúrovňová distribuční cesta se skládá z výrobce, jednoho zprostředkovatele a konečného spotřebitele. Dvouúrovňová cesta zahrnuje výrobce, dva zprostředkovatele a konečného spotřebitele. Tří a víceúrovňové distribuční cesty pak v sobě zahrnují ještě další mezičlánky, jimiž mohou být například velkoobchody, agenti, sklady, zpracovatelé atd.

Distribuční strategie

Distribuční strategie Distribuční strategie představuje soubor možností a způsobů, jakými se výrobek dostane na trh. Výběr strategie je ovlivněn řadou faktorů (finančních, lidských, obchodních, přizpůsobení zvykům kupujících atd.). Rozlišujeme tři typy distribuční strategie: Intenzívní distribuce. Exkluzívní distribuce. Selektivní distribuce.

Intenzívní distribuce Intenzívní distribuce se používá zejména u zboží denní spotřeby, kdy se produkty dostávají do co největšího počtu prodejen, aby byly zákazníkovi kdykoli a kdekoli k dispozici.

Exkluzívní distribuce Exkluzívní (výhradní) distribuce, kdy prodejce získává výhradní právo, za což producent očekává větší péči a podporu prodeje svého produktu. Zároveň chce mít větší kontrolu nad dodržováním jeho kvality. Exkluzivita dokáže zhodnotit i posílit image zejména značkového produktu a umožňuje prodejcům stanovit si vyšší ziskovou přirážku.

Selektivní distribuce Selektivní distribuce je kompromisem mezi oběma předchozími. Umožňuje lepší pokrytí trhu než exkluzívní distribuce, ale zároveň zaručuje lepší kontrolu nad produktem než v případě intenzivní distribuce.

Distribuce produktů v bankovní praxi

Co předchází distribuci Před stanovením způsobu distribuce produktu ke klientovi musíme určit jaké produkty pro jakou cílovou skupinu chceme prodávat přes jednotlivé prodejní kanály. K tomu je třeba důkladně znát svěřené portfolio klientů, jeho segmentaci, potřeby a zájmy tak, abychom mohli přesně zacílit nejen vhodným produktem či službou, ale abychom zvolili i správný distribuční kanál.

Distribuční kanály v rámci banky Banka nabízí a prodává své produkty či služby prostřednictvím několika distribučních kanálů: Přímo – přes pobočku. Přes call centrum. Prostřednictvím direct mailů. Přes internet internet. Přes bankomaty. Přes zprostředkovatele, agenty. Případně prostřednictvím České pošty v případě Poštovní spořitelny.

Pobočka jako distribuční kanál Výhodou je přímý kontakt s klientem, možnost detailní analýzy jeho aktuálních potřeb a v důsledku toho prodej optimálního produktu „šitého na míru klientovi“. Nevýhodou tohoto distribučního kanálu je jeho vysoká cena v přepočtu na prodaný produkt či službu.

Call centrum jako distribuční kanál Nabídka a prodej produktů a služeb přes call centrum se v poslední době využívá stále častěji. Výhodou prodeje přes tento distribuční kanál je jeho rychlost a nízké náklady. Nevýhodou je časté odmítání telefonátu ze strany klienta Call centrum není vhodné k prodeji všech produktů.

Direct mail jako distribuční kanál Výhodou prodeje bankovních produktů tímto distribučním kanálem je vysoká možnost segmentace stávajících klientů – máme o nich údaje, můžeme přesně zacílit nabídku produktů či služeb. Další výhodou jsou nízké náklady. Nevýhodou je nepřímý kontakt s klientem a nemožnost přímé reakce na jeho případné dotazy. V poslední době častější využití DM.

Ukázky segmentovaných direct mailů - ČSOB Direct mail pro každý segment: - komunikován jiný benefit odlišný headline odlišný design

Ukázky segmentovaných direct mailů – Poštovní spořitelna

Internet, bankomat, zprostředkovatelé Dalšími možnostmi nabídky a prodeje bankovních produktů a služeb je prodej přes internet, bankomat, přes zprostředkovatele, agenty či např. prostřednictvím České pošty, kde může své produkty a služby nabízet Poštovní spořitelna.

Diskuse, otázky