Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Tepelná výměna prouděním
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tepelná výměna prouděním
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Šíření tepla TEPLO Q.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Šíření tepla Dominik Pech Olina Křivánková Sabina Mrázková
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis tepelného záření, které nevnímáme jenom zrakem, ale i tepelnými.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
Šíření tepla zářením VY_32_INOVACE_25_Šíření tepla zářením
Tepelná výměna prouděním
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
PROUDĚNÍ TEPLA. PROUDĚNÍ TEPLA ? Umíš odpovědět Kde se šíří teplo prouděním? Kde se využívá proudění tepla? Dovedeš vysvětlit princip ledničky?
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Téma vyučovací hodiny : Vzdělávací obor :FYZIKA Třída :VIII. C Vyučující :Mgr. Lada Kročková Datum :30. 11. 2005 Téma vyučovací hodiny : „ Tepelná výměna prouděním, tepelné záření “ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz

Zdroje informací Učebnice : Fyzika pro 8.ročník ZŠ ( doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk )

Tepelná výměna prouděním

Pokus – zahřívání vody Voda s vyšší teplotou má menší hustotu – stoupá vzhůru – na její místo klesá chladnější voda voda v nádobě plamen

Pokus – ochlazování vody Od kostek ledu se ochladí horní vrstva vody – má větší hustotu – klesá dolů, vzhůru stoupá voda ode dne nádoby kostky ledu voda v nádobě

Učebnice – str. 65 Např. ústřední topení v domě Prohlédni si obrázek a vysvětli princip.

Proudění vzduchu Zahřátý vzduch stoupá z pevniny vzhůru, na jeho místo proudí chladnější vzduch od vody – vane vítr od moře moře pevnina

Proudění vzduchu Pevnina v noci chladne snadněji než moře, zahřátý vzduch stoupá nad moře, na jeho místo proudí chladný vzduch z pevniny – vane vítr z pevniny moře pevnina

Závěr : V kapalinách a plynech stoupá teplejší část kapaliny ( plynu ) vzhůru a chladnější klesá dolů. Dochází k samovolnému promíchávání kapaliny ( plynu ) a k přenosu tepla.

Tepelné záření vysílá každé rozžhavené těleso Slunce vysílá ( např.Slunce, žárovka ) Slunce vysílá - světlo - vnímáme okem, c = 3.108 m/s - tepelné záření – vnímáme tepelnými čidly v pokožce

Těleso pohltí nejvíc tepelného záření, když : - je černé ( tmavé ) - má matný povrch - je blízko zdroje

Využití slunečního záření - sluneční kolektory ( ohřev vody pro bazény, domácnosti, apod. )

OPAKOVÁNÍ U kterých látek nastane tepelná výměna prouděním ? Uveď příklady využití . Co je to tepelné záření ? Jaké záření vysílá Slunce ? Uveď příklady využití tepelného záření Slunce .

Hodnocení vyučovací hodiny Klady Zápory V této vyučovací hodině jsou obsaženy pokusy, výklad učiva, práce s dataprojektorem i s učebnicí. Hodina je dost náročná na časovou koordinaci vzhledem k pokusům.

Poznámky k prezentaci Použití dataprojektoru určitě usnadní práci, např. při výuce v paralelních třídách. Učitel se musí naučit synchronizovat výklad učiva, pokusy a použití dataprojektoru tak, aby prezentace nepůsobila při výuce rušivě. Příliš mnoho efektů a barev působí v prezentaci spíše rušivě a zbytečně odvádí pozornost, zvlášť u mladších dětí. Je lepší si připravit jako prezentace spíše bloky učiva nebo celé tematické celky učiva a pak použít část – podle potřeb dané třídy. Tato prezentace je postavena tak, aby si žáci zapisovali učivo v průběhu výkladu. Je dobré použít laserové ukazovátko. Je třeba pracovat i s učebnicí.