PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a energie Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Advertisements

HOSPODÁŘSTVÍ U: s. 52 – 53 Použitá literatura: Chalupa, P.: Světový oceán. Evropa. Práce, Praha 1999.ISBN INDUSTRIALIZACE = přeměna země.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s nevyčerpatelnými a obnovitelnými.
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Registrační číslo projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Východní Evropa - státy III2-Z7-III-19
Průmysl.
SEVERNÍ EVROPA II. Jan Dušek.
REGIONY EVROPY SEVERNÍ EVROPA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SEVERNÍ ASIE - SIBIŘ.
Vypracoval: Michal Schöniger Výroba el. energie, bezpečnost v elektrotechnice.
PŘÍRODNÍ ZDROJE A ENERGIE Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Nerostné suroviny Evropy
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Světové hospodářství • propojení národních ekonomik prostřednictvím mezinárodních integrací • předpoklady rozvoje: světové ekonomické integrace světové.
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Energetika.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Krajina a životní prostředí
HOSPODÁŘSTVÍ EVROPY 2 PRŮMYSL.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Společenské a hospodářské prostředí
Přírodní a civilizační rizika - 2
Průmysl Opakování Průmysl paliv a energetiky – charakteristika
VY_52_INOVACE_ZE.7.52 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_251_Průmyslová odvětví AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy.
Energetika, těžký průmysl Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Miroslav Kaňok VY_V/2_INOVACE_04_Energie. OBSAH Cesta energie v příroděCesta energie v přírodě Zdroje energieZdroje energie Použité zdrojePoužité zdroje.
Velká Británie (Great Britain).
Přírodní zdroje Česka Anotace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Krajina a životní prostředí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_130 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Evropa: Hospodářství a průmysl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Těžký průmysl Energetika.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
+. Adam Mach 12 let, 7.A Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_35.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod AUTOR: Mgr. Petr Hlava NÁZEV: Jak lidé využívají přírodu TEMA: Přírodní složky.
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Obnovitelné zdroje energie
NORSKO SE ROZKLÁDÁ NA POLOOSTROVĚ
Energetické suroviny - palivo
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Jak lidé využívají přírodu
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
HISTORICKÝ VÝVOJ VZTAHŮ ČLOVĚKA A PROSTŘEDÍ
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Transkript prezentace:

PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ Mgr. Iva Lulayová

PŘÍRODNÍ ZDROJE Co jsou přírodní zdroje? Přírodní zdroje = všechny přírodní složky, které mohou lidé využívat k uspokojování životních potřeb Ovzduší Voda Nerostné suroviny Zdroje živé přírody

PŘÍRODNÍ ZDROJE Rozdělujeme – podle využití a možnosti zásahu do přírody Obnovitelné – půda, rostlinstvo Neobnovitelné Vyčerpatelné – nerostné suroviny Nevyčerpatelné - voda, vzduch, Všechny poškoditelné při nesprávném využití

PŘÍRODNÍ ZDROJE Má Evropa dostatek přírodních zdrojů? (Musí nějaké dovážet?) Musí některé dovážet Dováží většinu ropy, zemního plynu a uhlí Proč? Malá pozornost výzkumu obnovitelných zdrojů enErgie Závislost unie je 50% dovoz Odkud dovážíme nejvíce ropy Libye, Irák, Kuvajt Evropa nezajištěn dostatek a dovoz

STARÉ PRŮMYSLOVÉ OBL. střední Anglie, jižní Wales, německé Porúří, Sársko, Hornoslezská oblast, Durynsko, Těžba Ropa – Severní moře – Velká Británie, Norsko – dojde za 30 let Černé uhlí – Ukrajina, Slezsko, Velká Británie – ekologické důsledky dnes řeší

ELEKTRICKÁ ENERGIE Které přírodní zdroje k výrobě energie využívají obyvatelé Evropy? Konkrétní příklady přírodní zdroje pro energii Uhlí Vodní Větrná Geotermální Jaderné palivo

VLIV ČLOVĚKA NA KRAJINU Člověk působí na krajinu tím, že MĚNÍ PŮVODNÍ FUNKCI ÚZEMÍ Rozšiřuje lidská sídla Staví komunikace Vodní díla Využívá přírodní bohatství

VLIV ČLOVĚK NA KRAJINU Uveďte příklady, kdy člověk krajině prospívá a kdy na ni působí negativně. Kde v Evropě a jak působí člověk negativně na přírodu? (atlas nové evropy str. 50 – 51) Znečištění moří – terminály na ropu Znehodnocená půda Kyselé deště – střední Evropa Růst počtu obyvatel ve městě Jaderné elektrárny – Kozloduj . Bulharsko, Slovensko Znečištění vody¨

KOZLODUJ

ZDROJE Atlas Nové Evropy učebnice 8. ročník Fraus http://www.kapital.com.mk/Images/kozloduj- golema.jpg