Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_09 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0199 Označení: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_09 Sada: 3 Ověření ve výuce: 19. 3. 2013 Třída: 4.L Datum: 28. 2. 2013
Hodnocení pracovníků – cíle a kritéria Předmět: Marketing a management Tematická oblast: Personalistika a vedení lidí Ročník: 4. ročník Anotace: Cíle hodnocení pracovníků – získání informací, kariéra, kritéria hodnocení pracovníků Jméno autora (vč. titulu): Ing. Iva Kučerová Škola – adresa: OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615
3. Hodnocení pracovníků - cíl získání informací za účelem prověření, zda jsou správní lidé na správné funkci motivace pracovníků k lepší práci příprava kariéry jednotlivých pracovníků (kariéra – rozvojová posloupnost získávání pracovních zkušeností během určitého časového období, konkrétní sled jednotlivých pracovních míst a pracovních rolí, které člověk vystřídá – sekvence vzestupů, stagnací nebo klesání) získání informací pro plánování rozmístění pracovníků (povýšení manažerů apod.)
3. Hodnocení pracovníků – užitečnost pracovníka vykonávání svěřených úkolů (dosahování cílů) činnost nad rámec úkolů (mimořádné práce, zlepšovací návrhy) zlepšování mezilidských vztahů, tvůrčí atmosféry zlepšování pověsti a image firmy (žádnou z těchto oblastí nelze zanedbat např. pracovník plní přesně svěřené úkoly, ale zhoršuje mezilidské vztahy a dělá firmě ostudu)
Hodnocení pracovníků - úkol Pomocí internetového vyhledávače najděte příklad vzoru formuláře jednak pro sebehodnocení zaměstnanců a jednak pro hodnocení pracovníků. Předem se v diskuzi dohodněte, zda se v organizaci pravděpodobně dají použít tyto vzory beze změny, nebo je vhodné tyto dotazníky či formuláře přizpůsobit aktuálním podmínkám firmy.
Hodnocení pracovníků - řešení Pomocí internetového vyhledávače najděte příklad vzoru formuláře jednak pro sebehodnocení zaměstnanců a jednak pro hodnocení pracovníků. Předem se v diskuzi dohodněte, zda se v organizaci pravděpodobně dají použít tyto vzory beze změny, nebo je vhodné tyto dotazníky či formuláře přizpůsobit aktuálním podmínkám firmy. např: http://hrvzory.cz.web.webcloud.cz/?page_id=16 Je vhodné tyto formuláře přizpůsobit typu profese, postavení ve firmě a oboru působnosti firmy
Zdroje Vodáček, L. Vodáčková, O. Management – teorie a praxe 80. a 90. let, Praha : Management Press, 1994 Handlíř, J. Management usčebnice pro SŠ a VOŠ. Praha : Computer Press , 1998 http://hrvzory.cz.web.webcloud.cz/?page_id=16 obrázky – kliparty sady Microsoft Office