Cesta strategické transformace od outsidera k high-tech výrobkům

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení společnosti
Advertisements

Aktivní domy a inteligentní regiony
„Analýza faktorů vnímaných uživatelem osobní dopravy“ Zpracoval: Miroslav Macháň Vedoucí: Doc. Ing. Rudolf Kampf, CSc. Oponent: Ing. Jiří Svědiroh 1 Upraveno.
Workshop T-Mobile atlantis 18 dubna 2014 Distributed by atlantis | © Aastra 2012.
ŘEMESLO OČIMA ŽÁKŮ Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
Přichází zlatý věk plynu? Karel Dyba velvyslanec ČR při OECD Prezentace na IEC Ostrava 2011 na základě poznatků MEA (IEA)
Téma 3: Cíle vzdělávání 3. část
Seznam doporučené literatury
(DE)REGULACE EVROPSKÝCH ŽELEZNIC A AKTUÁLNÍ VÝVOJOVÉ TRENDY V OSOBNÍ A NÁKLADNÍ DOPRAVĚ Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D. Mgr. Filip Chvátal Studijní materiál.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Integrovaný dopravní systém
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Opravdu existuje? Studentská konferece, GLOBE Games 2012, Gymnázium A.Jiráska Litomyšl.
9.Strategické marketingové plány
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Novohradské statistické dny Poznámky k problematice určování počtu shluků Hana Řezanková Vysoká škola ekonomická v Praze.
Hanácké železárny a pérovny, a.s. PROSTĚJOV Připravila: Ing. Marika Pilíšková Dne:
Wieland Lufttechnik GmbH & Co. KG, Německo. Vývoj společnosti Založeno 1959 panem Ulrichem Wielandem Závod v Erlangenu vybudován v roce 1970 První sací.
Konsolidace hutnictví ve světě - cesta ke stabilizaci ?
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
ODVĚTVOVÁ ANALÝZA INOVAČNÍHO POTENCIÁLU PRAHY PRO TVORBU RIS3 Pokorný Ondřej Vladislav Čadil Technologické centrum AV ČR 10. prosince 2012.
Společenské a hospodářské prostředí
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
1 Kvalita prověřená časem. 2 PŘEDPOKLÁDANÝ VÝVOJ OCELÁŘSTVÍ V MSK Jan Lasota člen představenstva a náměstek výrobního ředitele.
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Životní cyklus výrobku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 Role české energetiky (doma a) na evropském trhu Petr Karas, ředitel Ústavu pro energetiku při Vysoké škole finanční a správní v Praze.
Strategie na různých trzích
2.Marketingové prostředí
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Pozice odběratelů elektřiny v ČR Seminář SVSE květen 07 K.Šimeček.
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Benson Oak: Plány na rozvoj společnosti Setkání s novináři KK Central, Praha 22. květen 2008 | 14:00 hod. CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW.
Inovační marketing. Přenášení inovačních impulzů Je nutná aktivní účast obchodníků nebo marketingových pracovníků Vylepšování a inovace výrobků je možná.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Pozice průmyslových spotřebitelů elektřiny Podzimní konference AEM 9/2007 K.Šimeček předseda předsednictva SVSE.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Liberalizace trhu z elektřinou a plynem má být prostředkem k dosažení větší konkurenceschopnosti evropského průmyslu, ne cílem za který je často vydávána.
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
2. Ekonomický růst a hospodářské cykly
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Plyn – důležitá součást energetického mixu ČR , Žofínské fórum Ing. Jiří Gavor, CSc. jednatel ENA ředitel ANDE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Nové oděvní materiály Další možnosti vývoje materiálů.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Změny devizového kurzu ČNB a vývoj mezd doc. Ing. Jaruše Krauseová, CSc.
Soudobý svět Ekonomický pohled
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Marketingový systém řízení
Marketingové strategie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název společnosti Obchodní plán.
Transkript prezentace:

Cesta strategické transformace od outsidera k high-tech výrobkům železniční dvojkolí, významný produkt moravsko-slezského regionu doc .Ing. Václav Nétek, CSc. doc.Václav Nétek,CSc 2012

Obsah : Historické kořeny – základna znalostí a dovedností Výchozí pozice na světovém trhu Strategie a strategické řízení jako kritická změna Marketing finálního výrobku v technologickém řetězci Kontinuita výzkumu a vývoje, základ Hi-Tech Potenciál dosažení pozice a udržení pozice doc.Václav Nétek,CSc 2012

1. Historické kořeny- základna znalostí a dovedností Základy metalurgie a strojírenské výroby byly položeny již ve druhé polovině 19. století s vysokým stupněm kooperace a finalizace výrobků. Třinecké železárny Železárny Bohumín 1839 1889 doc.Václav Nétek,CSc 2012

Kvalita oceli, základ kvality finálních výrobků Kvalita oceli a jedinečné dovednosti pracovníků předávané z generace na generaci jsou základním předpokladem rostoucí úrovně mechanicky a dynamicky namáhaných výrobků, jako jsou kolejnice, ocelová kola, pružiny v celém technologickém řetězci doc.Václav Nétek,CSc 2012

Zobrazení technologického řetězce doc.Václav Nétek,CSc 2012

2. Výchozí pozice na světovém trhu strategické periody Strategie světového konkurenta 2012 - Strategie evropského leadera 2003-2010 Strategie existence oboru 1992 - 1997 doc.Václav Nétek,CSc 2012

Strategie existence oboru 1992 -1997 VŠECHNO BYLO PROTI NÁM Metalurgie pro banky rizikový obor Vstup výrobců USA na trh EU litá kola Zaostalý technologický park Zastavení a omezení výroby tramvají, lokomotiv a osobní dopravy v ČR Několik výrobců v ČR (NH,Vítkovice) Technické a normativní bariéry trhu EU Německa,Francie aj. Přesun železniční nákladní přepravy na kamiony doc.Václav Nétek,CSc 2012

Kritické prvky strategie existence oboru METALURGICKÝ VÝZKUM VŠBU TUO JAKO ZÁKLADNA PRO NOVÉ VÝROBKY VLASTNÍ KONSTRUKCE SCHOPNOST RYCHLÉ REAKCE NA ATYPICKÉ POŽADAVKY DO MIMOEVROPSKÝCH ZEMÍ – MEXIKO, ARGENTINA, ČÍNA,JUGOSLAVIE, IRÁN,INDIE,USA SCHOPNOST DODÁVEK NÁHRADNÍCH DÍLŮ PRO VYSOKORYCHLOSTNÍ OSOBNÍ DOPRAVU (KAWASAKI JAPONSKO) VLASTNÍ VÝZKUM VLASTNÍ OBCHODNÍ SÍŤ VLASTNÍ MARKETING A B C D doc.Václav Nétek,CSc 2012

STRATEGIE PENETRACE PENETRACE TRŽNÍCH TERITORIÍ PENETRACE VÝROBKOVÉHO PORTFOLIA METRO LONDÝN, TRAMVAJE TURÍN, ŽELEZNICE PEKING-LHASA TIBET 5000m nad mořem, ANDY ARGENTINA-CHILE PENETRACE VÝZKUMU A VÝVOJE HLUK-GUMOU ODPRUŽENÁ KOLA, RYCHLOST NAD 300 KM/h, doc.Václav Nétek,CSc 2012

3. Strategie a strategické řízení, jako kritická změna lokomotivy Kritické cíle vysoké rychlosti Příměstská doprava- tramvaje doc.Václav Nétek,CSc 2012

4. Marketing finálního výrobku začali jsme postupně obsazovat trhy západní Evropy, ale i USA, Indie, Irán,Japonsko výrobková inovace nižšího řádu. Výrobky především pro nákladní dopravu a pro osobní dopravu do rychlosti 200 km/h podstatný nárůst počtu typu výrobků (o řád) – z desítek na stovky typů doc.Václav Nétek,CSc 2012

- postupný nárůst cen vstupů a energií obava z východní konkurence, především Rusko a Ukrajina v nákladní dopravě úpadek konkurentů ve střední Evropě. Gliwice-Polsko, Bals-Rumunsko. Nesmírná výhoda pro závod, kterou využil AKCE: v polovině 90.let příprava projektu „nových hal“ pro osobní dopravu vybudování konstrukce a výpočtového oddělení, především pro osobní dopravu k 1.5.1998 otevření investiční akce „nové haly“ Nárůst tržeb ve II. polovině 90. let dalším obsazováním nových teritorií využíváním nové investice, rozšiřováním tržeb v osobní dopravě doc.Václav Nétek,CSc 2012

Pokud nerostou tržby a ceny vstupů rostou či stagnují, stagnuje či snižuje se přidaná hodnota. Možné alternativy chování: Nebudu investovat. Přeruším výzkum vývoj, ušetřím náklady. Období ořezávání „suchých větví“ Odpisy jsou de facto hotovost na reprodukci investic. Nějakou dobu nemusím investovat a peníze použiji na provoz, mzdy = „tuneluji budoucnost“ Ani jedna alternativa není „na život“. Na světovém trhu jsme odsouzeni k trvalému růstu doc.Václav Nétek,CSc 2012

5.Kontinuita výzkumu a vývoje základ HiTech Kola pro vysoké rychlosti Odhlučněná kola Kola pro vysoký výkon a namáhání doc.Václav Nétek,CSc 2012

6.Potenciál dosažení tržní pozice doc.Václav Nétek,CSc 2012

RŮST PODÍLU VÝROBKŮ DLE VLASTNÍ KONSTRUKCE – MODRÁ doc.Václav Nétek,CSc 2012

RŮST PODÍLU TRŽEB PRO FINÁLNÍ VÝROBCE VAGÓNŮ A LOKOMOTIV doc.Václav Nétek,CSc 2012

RŮST PODÍLU KILOGRAMOVÉ HODNOTY PRODUKTU doc.Václav Nétek,CSc 2012

ZÁVĚR Bonatrans udržel a posílil pozici největšího výrobce v Evropě a stal se také hlavním dodavatelem pro největšího zákazníka v Evropě Výpadky ve východní Evropě se dařilo do značné míry kompenzovat prodeji v západní Evropě a ve světě. V Evropě vyrostla další konkurence, tentokrát skutečně vážná – Čína Základ tržní pozice je založen na kontinuitě výzkumu a vývoje v rámci celého technologického řetězce přes skutečnost, že jsou ekonomové netrpěliví. (autor) doc.Václav Nétek,CSc 2012

Děkuji za pozornost Václav Nétek bývalý vedoucí marketingu a strategický ředitel ŽDB,a.s. „Marketér roku“ České republiky doc.Václav Nétek,CSc 2012