Mé masky soubor realizací
Východiska praktické části 1.Teoretická východiska koncepce teoretické části diplomové práce -spojení artefaktu masky s psychikou člověka reflexe interakce: člověk x jeho nitro x okolí x maska vlastní introspekce „dichotomní vztah pravda-přetvářka“ zaměření se na funkci vyjadřovací-obsahovou- maska jako prostředek vyjádření obsahů skrytých za „maskou obličeje“ 2.Výtvarná východiska materiál- exprese bez zakrývání- maska jako nositel sdělení, nezakrývající masku přetvářky- obličej- popření ambivalentního chápání masky jako artefaktu zakrývajícího i vyjadřujícího zároveň východiskem formy- niterné stavy forma jako struktura- vizuální i haptická vypovídající hodnota- hmotné ztělesnění psychických stavů- znak Vymezení tvaru- „obrys“ jako výsek z neomezeně velké plochy struktury- ta určuje charakter hranic masky- základní tvar- ovál je přesahován, zvlňován, či téměř rušen.
STRUKTURY
Prezentace Návaznost na text dipl. práce- změněné stavy vědomí- výčet technik jejich navození (Grof) Tchaj-ťi čchüan- pohyb, cvičení dechu Meditace Přehled 13 forem(čínský a český název) 1. Lan čcha ji - Odhrnout oděv 2. Liou feng s´pi - Šest zapečetění,čtyři uzavření 3. Tan pien - Ruka jako bič 4. Pchu ti lung - Drak usedá 5. Ťing tí tu li - Zlatý kohout stojí na jedné noze 6. Chu tchien teng - Vystoupat k nebesům 7. Tao t´üan kung - Couvání a kroužení pažemi 8. Pai e liang čch´ - Bílá labuť rozevírá křídla 9. Sie sing - Šikmá chůze 10. Jen šou kung čchüan - Dlaň zakrývající úder pěstí 11. Čuan šen šuang paj lien - Otočení a lotosový kop 12. Tan Tchou pao - Úder pěstí na hlavu 13. Ťin kang tao tuej - Mocný Ťin - Kang tluče na hmoždíř