SPORT A MÉDIA Vztah sportu a médií Sport v médiích a česká veřejnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

Multiplex veřejné služby 2008 – Digimedia 2008 Ing.Pavel Hanuš Manažer programu digitalizace ČT.
SPORT V ČESKÉ REPUBLICE OD ROKU 2012
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Sportovní zařízení a akce
Praha,12.červen, 2008 Konference: DIGImedia 2008.
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
Výzkumný záměr VÚBP, prosinec 2006 Výzkumný záměr 2004 – 2010 BOZP – zdroj zvyšování kvality života, práce a podnikatelské kultury.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Skylink slaví první milión zákazníků Praha
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
Etická výchova a Finanční gramotnost
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Dobrý den, jsem Mgr. Zdeněk Šafář * (Trutnov) Kontakt:
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
funkce médií ve společnosti moc médií
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Mobilní televize ve službách veřejného zájmu Jiří Hašek, Senior manažer řízení kategorie obsahu Jaroslav Chaloupka, Manažer kategorie zodpovědný za Televizi.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Marketingové prostředí
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
NOVÝ KONTRAKT MEZI VĚDOU A SPOLEČNOSTÍ? Tereza Stöckelová Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.
FTVS.
Televizní vysílání v České republice
Zpráva o finanční stabilitě 2005
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
VOLEBNÍ PROGRAM Sdružení nezávislých kandidátů PERSPEKTIVA Komunální volby 2014 Drahelčice.
EurActiv.cz Informační portál o dění v Evropě. PREZENTACE INFORMAČNÍHO PORTÁLU EURACTIV.CZ Obsah Co je EurActiv.cz? Info o EurActiv.com Obsahová struktura.
Masmédia.
EKOS P1 Základní pojmy.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
KOMERCIALIZACE SPORTU
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Přednáška Evropská Studia 2008 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Strategie rozvoje zemského televizního vysílání 3. prosince 2015 Volební výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Martin Gebauer Generální.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
25 / 1 / 2011.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Transkript prezentace:

SPORT A MÉDIA Vztah sportu a médií Sport v médiích a česká veřejnost Sportovní TV kanály Ekonomický vliv ČT4 na český sport

SPORT A MÉDIA, VÝCHODISKA Sport v ČR: Sport je celospolečenský fenomén, organizovaně se mu věnuje 2,7 milionů občanů napříč sociálními i věkovými skupinami, další miliony pak neorganizovaně, jedná se o největší zájmovou skupinu v zemi. Mediální společnost, masová kultura: „Současné sdělování identických nebo obdobných obsahů, vycházejících z malého počtu zdrojů, velkým masám příjemců.“ (Antonina Kłoskowska)

VZTAH SPORTU A MÉDIÍ Ekonomická provázanost, zejména: Vysílací práva (OH, fotbal, hokej, atletika…) Naming rights Vizibilita komerčních značek Média jako informační zdroj Výsledky, přímé přenosy, zpravodajství Platforma pro marketingovou a PR komunikaci

PR – vztah s veřejností „Techniky a nástroje, pomocí kterých instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností, nahlíží její postoje a snaží se je ovlivňovat.“ V praxi sportovního prostředí: Servis pro novináře (v profesionálním sportu nezbytnost: hokej, fotbal, atletika a další mediálně sledované sporty) Komunikace s fanoušky Podpora marketingových a komunikačních cílů (v krátkodobém i dlouhodobém horizontu) Osvětová a „výchovná“ činnost (příklad ČOV: Žijeme Londýnem“)

SPORT A MÉDIA Zdroj: Factum Invenio 2005

SPORT A MÉDIA Zdroj: Children and Sports Media, AAF Los Angeles

SPORT A MÉDIA Zdroj: Children and Sports Media, AAF Los Angeles

SPORT A TV – NĚCO ČÍSEL První živě přenášené vysílání snímané kamerou proběhlo v Berlíně při OH v roce 1936. V USA bylo televizí NBC přenášeno baseballové utkání v roce 1939. TV vysílání v Československu od roku 1953 ČT4 od února 2006 OH a TV: 1936 – 1 pokryté území, Montreal 1976 – 124, Peking 2008 - 220 Vancouver 2010: 3,8 miliardy potenciální zásah, 1,8 miliardy diváků.

SPORT A TV Televize je nejdůležitější platformou v informování o sportu Dominantní roli přitom hraje veřejnoprávní televize. Ve veřejnoprávní televizi sledují Češi sportovní dění zdaleka nejčastěji. V rozhlase poslouchá sportovní přenosy a zpravodajství asi pětina Čechů. Ekonomický rozměr Cena TV práv: OH 1968 Mexico – 9,8 milionu USD OH 2008 Peking – 1,739 mld USD

SPORT A TV V EVROPĚ Sport je nejpopulárnější žánr nově vznikajících TV stanic v Evropě. Jen v roce 2009 vzniklo v Evropě 38 nových sportovních kanálů. Příklady veřejnoprávních či státních sportovních TV: Itálie: Rai Sport 1, Rai Sport 2 Rakousko: ORF Sport Polsko: TVP Sport Finsko: YLE TV2

VEŘEJNOPRÁVNÍ VS. SOUKROMÉ TV KANÁLY Komerční sportovní kanály kladou důraz na vrcholový sport a obchodně nejzajímavější podniky. Dlouhodobé studie však dokazují nutnost vyváženého pokrytí celého spektra sportovních disciplín, včetně výkonnostního sportu. Podle studie Windsor University Ontario má sledování sportu prokazatelně vysoký vliv na utváření pozitivních sociálních vztahů u mládeže. Podpora sportu vysílateli veřejné služby v Evropě naprostou samozřejmostí.

ČT4 ČT4 si může naladit 96 procent populace. Možnost příjmu v 9,5 milionech domácností. Měsíční kumulovaný zásah činí 58,9 procenta populace. ČT4 si jako tematický kanál drží stabilní sledovanost, překonává ČT2. Sportovní pořady nejvíce oslovují muže všech věkových kategorií, vysokoškolsky vzdělané diváky, diváky z vyšších příjmových skupin a finanční správce domácností. Kanál ČT4 má mimořádnou komparativní výhodu oproti konkurenci – není z definice řízen pouze komerčními ukazateli. Na rozdíl od komerčních sportovních kanálů může poskytovat vyvážené pokrytí českého sportu a nediskriminovat menšinové disciplíny. Sport není jen fotbal, hokej či formule 1.

Diskuze mezi odbornou i laickou veřejností: Potřebujeme ČT4 Diskuze mezi odbornou i laickou veřejností: Potřebujeme ČT4? Proč nemají svůj kanál zahrádkáři?

ČT4 Existence ČT4 je nezbytná pro český sport v řadě aspektů: Zvyšování povědomí o sportu a sportovních podnicích mezi českou veřejností Popularizace sportu zejména mezi mládeží Osvětová činnost Podíl na financování českého sportu A znovu: Sportu se v ČR věnuje organizovaně 2,7 milionu občanů!

ČT4 Po zrušení reklamy na ČT1 lze očekávat vyšší atraktivitu ČT4 pro sponzory. Rozhodující úlohu při sponzorování sportu hrají média. Hodnota vizibility komerčních značek, vysílacích práv a naming rights je životně závislá na zájmu médií, TV především. Vynaložené náklady ze soukromého sektoru vyžadují zúročení. Sponzorství sportovních podniků je klíčovou položkou v jejich financování a dále financování daného sportu obecně. Podle zprávy Evropské komise má sponzoring sportovních podniků a prodej vysílacích práv zásadní význam pro rozvoj amatérského a mládežnického sportu. Přenosy, záznamy a vlastní pořady ČT4 zvyšují zásadním způsobem atraktivitu pro sponzory a umožňují tak efektivnější financování sportu soukromým sektorem.

SHRNUTÍ Sport a média ve vzájemném vztahu Silná ekonomická provázanost V médiích sleduje sport většina populace TV rozhodující platforma (ale pozor: elektronická média na vzestupu) Veřejnoprávní vs. Komerční TV kanály ČT4 klíčový význam pro český sport