OSOBNÍ KARIÉRA František Bělohlávek Bc. Eichler Lukáš.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Advertisements

Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
Úvodní pojmy Mobilita – typy a kritéria 3. Uvolňování pracovníků
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
a jeho využití u klientů po CMP
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Získávání a výběr zaměstnanců
Životní plány a cíle Petr Machala.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
Zdravá škola.
Vertikální sociální diferenciace Sociální diferenciace je součástí problematiky sociální struktury. Znamená vydělování a rozlišování jednotlivých částí.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Douglas McGregor (1906 – 1964).
Sociální diferenciace
Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Konference Net ZP – Síť péče o osoby se zdravotním postižením Včasná pracovní diagnostika pro tělesně postižené CZ.1.04/5.1.01/B Mgr. Martin Korych.
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
FSpS MU Androdidaktika Mgr. Lucie Mlejnková. Literatura Hroník, F.: Rozvoj a vzdělávání zamestnancu. Praha, GRADA 2007 Koubek,J.: Řízení lidských zdroju.
Sociální patologie SCPT SCPA
Absolventi na trhu práce
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Plavecká výuka v návaznosti na výkonnostní plavání Mgr. Daniel Jurák 2015.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
aneb Assessment Centre a Development Centre
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Nové možnosti ISA+ a jejich využití v kariérovém poradenství Mgr. Pavlína Šťastnová,
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
Sociální struktura 1. Sociální diferenciace, vertikální diferenciace 2. Sociální skupina 3. Sociální mobilita.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŽIVOTOPIS Mgr. Michal Oblouk.
MINULOST – PŘÍTOMNOST - BUDOUCNOST KARIÉRA Vlasta Krejčová
1. Současný legislativní stav
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Profese trenéra.
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
MOTIVACE Zora Syslová.
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Transkript prezentace:

OSOBNÍ KARIÉRA František Bělohlávek Bc. Eichler Lukáš

Osnova - Různá pojetí kariéry - Kariérový pohyb - Kariérové typy - Kariérové cykly - Výběr povolání - Zaměstnání - Závěr - Literatura

RŮZNÁ POJETÍ KARIÉRY - Profesionální dráha životem (zkušenosti, realizace osobního potenciálu) - Dříve negativní význam (nežádoucí, odsouzeníhodné) - 70.léta – změna názoru´(byla publikována řada knih o kariéře, které radily jak se orientovat, plánovat vlastní kariéru a překonávat bariéry) Pro sledování, srovnávání a posuzování kariéry jsou potřeba kritéria (pozice, hodnost, reálná moc, plat, rozhodovací pravomoc, získávání zkušeností ….)

KARIÉROVÝ POHYB E. Schein – modeluje systém funkcí v organizaci jako kužel. Vrchol kužele představuje vrcholové vedení, naopak základnu kužele tvoří řadoví pracovníci. - Identifikoval tři základní dimenze pohybu: Hierarchický- jde o vertikální pohyb, kdy pracovník postupuje od nižších pozic na vyšší místa. Funkcionální - jde o pohyb horizontální laterální, jež je obvykle spojen s rekvalifikací. Radiální- hovoříme o pohybu horizontálním odstředivém.

E. E. Jennings – hodnotí kariérový pohyb manažerů přiřazením numerické hodnoty jednotlivým pohybům. -Mezi pohyby patří : technické (nemanažerské funkce), povýšení (postup na vyšší fci), lateralita (pohyb mezi funkcemi o stejném stupni pravomoci), setrvání (fce bez povýšení či sestupu), sestup (degradace) odchod (opuštění organizace). - Sheinův model je úspěšnější a tolerantnější, Jenningsův není plnohodnotný

KARIÉROVÉ TYPY Typy podle: - potřeb: výkon-tíhnou k samostatnosti, překonávání překážek přátelství-hlavně o práci v kolektivu a udržování vztahů moc-snahou řídit ostatní lidi a být zodpovědný za jejich jednání - profesionální osobnosti : realistický-je spojen s fyzickou aktivitou zkoumavý-s přemýšlením a organizováním konvenční- přednost jasně stanoveným pravidlům podnikavý- využítí svých přesvědčovacích schopností

KARIÉROVÉ CYKLY Psychický rozvoj od narození do stáří a soukromý život - Začátek kariéry –je většinou spojen s nejistotou a zklamáním. Člověk je připraven teoreticky, avšak v praxi to funguje jinak. - Střední věk – kariérové plató, kdy třicátníci a čtyřicátníci podléhají zklamání, že už nikam nestoupají a setrvávají na stále stejném místě. - Starší věk – jsou spojeny s odchodem dětí, úbytkem pružnosti a energie. Pokud jedinec navíc zjistí, že smyslem jeho života byla práce, netěší se do důchodu a propadá beznaději.

VÝBĚR POVOLÁNÍ Povolání rodičů:Dává dětem reálný obraz a tím vytváří snazší adaptaci mladých lidí v zaměstnání. Příjem a vzdělání rodičů :Úroveň vzdělání určuje zejména příjem a vzdělání rodičů, kdy běžně dosahují děti stejného či vyššího stupně vzdělání jako rodiče Inteligence člověka: je spíše limitujícím faktorem, kdy nepřiměřený odhad způsobí studijní i profesní neúspěchy Profesionální zájmy :ukazují na vztah k určité lidské činnosti a často přispívají k seberealizaci v povolání Osobnost:má vliv na druhotný výběr profese

ZAMĚSTNÁNÍ - Výběr zaměstnání - Aktivní hledání (známí, inzerce, nábor - headhunting) - Ideální kandidát (30% schopnosti a dovedností, 70% dojem)

ZÁVĚR Kniha mě zaujala hned na první pohled, neboť mým cílem, a věřím, že nejen mým, je v životě dosažení úspěchu a pocitu uspokojení. Uspokojení především z práce, která člověka naplňuje a dělá ho šťastným. - Je napsána velmi srozumitelně, neznámé pojmy jsou vždy vysvětleny, takže i lidé, jež se v dané problematice příliš neorientují, ví o čem je řeč.

„Kariéru je možno udělat buď vlastními schopnostmi anebo hloupostí jiných.“ Jean de La Bruyere

LITERATURA [1] BĚLOHLÁVEK, F.: Osobní kariéra. Praha: Grada, 1994. 112s.. [2] http://citaty.kukulich.cz/temata/uspech-a-neuspech/2

Děkuji za pozornost