Sloveso BÝT – přítomný čas

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AFFIRMATIVE, QUESTION, NEGATIVE
Advertisements

OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
ZÁJMENA- osobní, přivlastňovací a předmětová
Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice
VY_32_INOVACE_33 I AM YOU ARE JÁ JSEM TY JSI.
Sloveso BÝT – minulý čas
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_36.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_14 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Past simple.
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
Modální slovesa a jejich opisné tvary
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_670_MINULÝ_ ČAS_SLOVESA_BÝT TÉMA: MINULÝ.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Future – going to VY_22_INOVACE_36 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
1 To have got - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_377, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání slovesa to have.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE _I.C.17 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 17 Název materiálu:Present continuous Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Stupňování přídavných jmen – comperative, superlative
Tázací dovětky- Question Tags
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není li uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová Trpný rod- The Passive.
VY_32_INOVACE_05_PRESENT SIMPLE Anotace Prezentace sloužící k výkladu a procvičení přítomného času prostého, tvoření otázek, záporu a překlad jednoduchého.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Present perfect Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Předmět a očekávaný výstup
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present simple presentation VY_22_INOVACE_35 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
PRESENT PERFECT QUESTION_15 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
VY_32_INOVACE_06_PRESENT CONTINUOUS Anotace Prezentace k výkladu a procvičení přítomného času průběhového Autor Mgr. Jana Hrbková Jazyk english Očekávaný.
Záporné otázky.
PRESENT CONTINUOUS QUESTION_14 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
PRESENT SIMPLE QUESTION_13 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
To be - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_374, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání slovesa to be ve větách.
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
VY_32_INOVACE_13_TO BE 2 Anotace Prezentace sloužící k procvičení časování slovesa TO BE Autor Mgr. Jana Hrbková JazykEnglish Očekávaný výstup Vybere správný.
FUTURE SIMPLE QUESTION_16 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
Časování slovesa „to be“ - být
Grammar verb - To be plural
Grammar verb - To be singular Gramatika Slovesa – Být VY_32_INOVACE_269.
Present continuous - negative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_369, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
Sloveso být – přítomný čas
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
ANJ_Verbs TO BE PAST_02 Mgr. Filip Soviš
ANJ_Verbs TO BE PRESENT_01 Mgr. Filip Soviš
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENE3OV
VY_32_INOVACE_228_Přítomný čas průb.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_13_Sloveso to be 2
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
Transkript prezentace:

Sloveso BÝT – přítomný čas VY_32_INOVACE_Aj-G 6.,7.01 Sloveso BÝT – přítomný čas Anotace: Prezentace je určena k opakování přítomného času slovesa „to be (být)“. Shrnuje tvoření kladného tvaru, záporu i otázky. Žák si opakuje a procvičuje dle zadání v prezentaci. Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková Jazyk: Anglický Očekávaný výstup: Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty. Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Šestý ročník základní školy

TO BE – present simple (sloveso BÝT – přítomný čas)

TO BE Short answer negative form question form I AM / ´m am not / ´m not Am I? You ARE / ´re are not/ ´re not Are you? He Is he? She IS / ´s is not/ ´s not Is she? It Is it? We ARE / ´re are not/ ´re not Are we? You ARE / ´re are not/ ´re not Are you? They ARE / ´re are not/ ´re not Are they? jj Yes, I am. Yes, she is. Yes, they are. No, I´m not. No, he isn´t. No, we aren´t. Short answer

TO BE I AM / ´m Já jsem am not / ´m not Já nejsem Am I? Jsem? negative form question I AM / ´m Já jsem am not / ´m not Já nejsem Am I? Jsem? You ARE / ´re Ty jsi are not/ ´re not Ty nejsi Are you? Jsi? He On je On není Is he? Je? She IS / ´s Ona je is not/ ´s not Ona není Is she? Je? It Ono/to je Ono/to není Is it? Je? We ARE / ´re My jsme are not/ ´re not My nejsme Are we? Jsme? You ARE / ´re Vy jste are not/ ´re not Vy nejste Are you? Jste? They ARE / ´re Oni jsou are not/ ´re not Oni nejsou Are they?Jsou? Jsem veselá. I´m happy. Nejsou doma. They aren´t at Je smutný? home. Is he sad?

Translate (přelož) Je pět hodin. Mám hlad. Nejsou ve škole. Zlobí se? Ano, zlobí. Máš 12 let? Ne, nemám. Kluci jsou na zahradě. Mary není má kamarádka.

Je pět hodin. It´s five o´clock. Mám hlad. I´m hungry. Nejsou ve škole. They aren´t at school. Zlobí se? Ano, zlobí. Is he angry? Yes, he is. Máš 12 let? Ne, nemám. Are you 12 years old? No, I´m not. Kluci jsou na zahradě. The boys are in the garden. Mary není má kamarádka. Mary isn´t my friend.