Rod podstatných jmen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice
Zájmena (osobní) I have got / We have got Angličtina 7. ročník
ANJ-GRAMATIKA Zájmena
Čtěte a přeložte: Mother is at home. Matka je doma.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Aj_03 Sada DUMAnglický jazyk Předmět Anglický jazyk Název materiáluOsobní zájmena čísla jednotného Anotace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
OSOBNÍ ZÁJMENA ČÍSLA MNOŽNÉHO
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Present Continuous positive Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Kristýna Housová Anglický jazyk Kristýna Housová
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Pronouns Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ18 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Tvorba,opakování osobních zájmen,tvary slovesa“to be“v přítomném čase,gerundiové tvary,procvičováni.
gramatika BÝT - otázka VY_22_INOVACE_41
MY FAMILY (slovní zásoba) THIS x THAT, ZÁJMENA
Relative Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_03 Název materiálu: Zájmena Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské obory Anotace: Zájmena.
Grammar – Possessive pronouns
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
COUNTABLE and UNCOUNTABLE NOUNS Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_107 ZŠ Jenišovice.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Noun Gender VY_22_INOVACE_17 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Present perfect X past simple
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_422_Přítomný čas prostý 1 AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Časování slovesa BÝT (to be)
Záporné otázky.
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Časování slovesa „to be“ - být
FAMILY #1 Who is this / that? Who is it? Angličtina 7. ročník
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Osobní zájmena Singular (jednotné číslo) Plural (množné číslo)
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Anotace: Určeno pro 4. a 5.ročník ZŠ Zpracováno jako opakovací test, příp. jako příprava na test, k učebnici ENGLISH 5, ENGLISH 4, Milena Kelly, Angličtina.
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
No, but I´ve visited India and it has been a great experience. Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Have.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ My family.
WAY TO WIN 7 UNIT 1 : Způsobové sloveso MUST, CAN + +zápor.
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Věra Tománková
TO HAVE MÍT – VLASTNIT NĚCO Long form I have got You have got
Listening 1 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
MY FAMILY Mgr. Bc. Lucie Hušková ZŠ a MŠ Kamenná 404/4,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
FAMILY.
ANGLICKÝ JAZYK ČLOVĚČE, NEZLOB SE !
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
také also pro for pizza pizza
Present simple Negative +question
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
Transkript prezentace:

Rod podstatných jmen

Angličtina má 3 rody 1) mužský (on) 2) ženský (ona) 3) střední (ono) Rod se projevuje pouze při užívání zájmen - on je lékař – he is a doctor - ona je doktorka - she is a doctor - to je kočka – it is a cat

Pro osoby používáme rod mužský – on, a ženský - ona, pro neosoby (koza, stůl) – ono.

V množném čísle používáme pro všechny tři rody společné THEY (oni).

Některá podstatná jména mohou být rodu mužského i ženského: friend (he is a friend, she is a friend) přítel, přítelkyně reader čtenář/ka student student/ka teacher učitel/ka writer pisatel/ka

Opakujte, přeložte:

Father is at home. He is at home.

Otec je doma. On je doma.

Mother is at home. She is at home.

Matka je doma. Ona je doma.

Child is at school. It is at school. He is at school. She is at school. všechny možnosti jsou použitelné

Dítě je ve škole. Ono je ve škole. On je ve škole. Ona je ve škole.

Jack is my best friend. He is my best friend.

Jack je můj nejlepší přítel. On je můj nejlepší přítel.

Can you see the mouse? Can you see it?

Vidíš tu myš? Vidíš jí?

The department store is in Oxford Street. It is in Oxford Street.

Obchodní dům je v Oxford Street. On je v Oxford Street.

I don‘t know whether the baby is a boy or a girl I don‘t know whether the baby is a boy or a girl. I don‘t know whether it is a boy or a girl.

Nevím, zdali to dítě je kluk nebo holka Nevím, zdali to dítě je kluk nebo holka. Nevím, zdali je to kluk nebo holka.

Where is your brother? Where is he?

Kde je tvůj bratr? Kde je (on)?

Thanks for your kidness. Thanks for it.

Děkuji za vaši laskavost. Děkuji za to.

Sister is playing football. She is playing football.

Sestra hraje fotbal. Ona hraje fotbal.

Přeložte opačně:

Otec je doma. On je doma.

Father is at home. He is at home.

Matka je doma. Ona je doma.

Mother is at home. She is at home.

Dítě je ve škole. Ono je ve škole. On je ve škole. Ona je ve škole.

Child is at school. It is at school. He is at school. She is at school. všechny možnosti jsou použitelné

Jack je můj nejlepší přítel. On je můj nejlepší přítel.

Jack is my best friend. He is my best friend.

Vidíš tu myš? Vidíš jí?

Can you see the mouse? Can you see it?

Obchodní dům je v Oxford Street. On je v Oxford Street.

The department store is in Oxford Street. It is in Oxford Street.

Nevím, zdali to dítě je kluk nebo holka Nevím, zdali to dítě je kluk nebo holka. Nevím, zdali je to kluk nebo holka.

I don‘t know whether the baby is a boy or a girl I don‘t know whether the baby is a boy or a girl. I don‘t know whether it is a boy or a girl.

Kde je tvůj bratr? Kde je (on)?

Where is your brother? Where is he?

Děkuji za vaši laskavost. Děkuji za to.

Thanks for your kidness. Thanks for it.

Sestra hraje fotbal. Ona hraje fotbal.

Sister is playing football. She is playing football.

Pokuste se porozumět:

Otec je doma. On je doma.

Matka je doma. Ona je doma.

Dítě je ve škole. Ono je ve škole. On je ve škole. Ona je ve škole.

Jack je můj nejlepší přítel. On je můj nejlepší přítel.

Vidíš tu myš? Vidíš jí?

Obchodní dům je v Oxford Street. On je v Oxford Street.

Nevím, zdali to dítě je kluk nebo holka Nevím, zdali to dítě je kluk nebo holka. Nevím, zdali je to kluk nebo holka.

Kde je tvůj bratr? Kde je (on)?

Děkuji za vaši laskavost. Děkuji za to.

Sestra hraje fotbal. Ona hraje fotbal.

Konec lekce