zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0199 Označení: VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_03 Sada: 2 Ověření ve výuce: 22. 2. 2013 Třída: 3.L Datum: 13. 2. 2013
Čtyři úrovně produktu Předmět: Marketing a management Tematická oblast: Produkt a propagace Ročník: 3. ročník Anotace: 4 úrovně produktu – jádro, základní produkt, přídavek k produktu, potenciální produkt Jméno autora (vč. titulu): Ing. Iva Kučerová Škola – adresa: OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615
Produkt – 4 úrovně produktu Potenciální produkt
Produkt – 4 úrovně produktu vyjadřuje základní užitnou hodnotu produktu vyjadřuje, jakou potřebu zákazníka produkt uspokojuje (například jogurt uspokojí hlad, limonáda žízeň, oblečení ochrání proti chladu, zámek na dveřích uspokojí potřebu jistoty…)
Produkt – 4 úrovně produktu Základní produkt určuje způsob a úroveň uspokojení potřeby (například chuť, kvalita, technické funkce, design - vzhled, barva, funkčnost, značka….) (například jogurt má různou kvalitu, s ovocem či bez, podporuje zažívání, limonáda má různou chuť, s cukrem nebo bez cukru.., oblečení má barvu, střih, materiál.., zámek na dveřích je se zvýšenou bezpečností, má různou kvalitu, vzhled….)
Produkt – 4 úrovně produktu Přídavek k produktu (služby) tzv. rozšířený výrobek, nejčastější formou jsou přidané služby, může to být i dárek, zvyšuje konkurenceschopnost ale je velmi snadno okopírovatelný (například k jogurtu či limonádě může být přiložena samolepka pro děti, zámek na dveřích může firma i zamontovat…)
Produkt – 4 úrovně produktu Potenciální produkt (emoční vnímání produktu) čtvrtá vrstva může vyjadřovat rozvoj produktu v budoucnosti čtvrtá vrstva může vyjadřovat také vnímání produktu prostřednictvím emocí, budování vztahu zákazníka ke značce
Produkt – 4 úrovně produktu Úkol K jednotlivým vrstvám přiřaďte vlastnosti konkrétní pračky značka schopnost prát počet programů design dovoz a zamontování možnost připojit na horkou vodu to, že většina zákazníků považuje její značku za velmi kvalitní a luxusní schopnost při praní vyždímat prádlo
Produkt – 4 úrovně produktu Řešení K jednotlivým vrstvám přiřaďte vlastnosti konkrétní pračky značka schopnost prát počet programů design dovoz a zamontování možnost připojit na horkou vodu to, že většina zákazníků považuje její značku za velmi kvalitní a luxusní schopnost po praní vyždímat prádlo
Zdroje Archiv autorky Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [2013-02-13]. Dostupné na: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Washer.600pix.jpg Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992