Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Marketingový mix PRODUKT
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
zpracovaný v rámci projektu
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Propagace - Promotion -
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
5_2 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ. 5.3 Marketingový mix 116.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing ve veřejném sektoru Základní studijní text Základní studijní text – pracovní verze ve Wordu DSO umístěná na :
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tvorba marketingového mixu
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková Produkt Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková

Definice produktu Produkt Produktem může být: statek či služba předmětem směny na trhu účelem je uspokojit potřebu zákazníka „Produkt je cokoliv, co může být nabízeno na trhu k uspokojení potřeb nebo přání“ (Kotler, 1998). Produktem může být: materiální věc (kniha, fotoaparát), služba (kadeřnictví, taxi služba), osoba (Michael Jordan, Naomi Campbell) místo (Havaj, Benátky) myšlenka (bezpečné řízení)

Úrovně produktu vyšší úroveň = větší užitečnost 1. obecná prospěšnost, užitečnost produktu zákazník produkt kupuje.. 2. transformace z užitečnosti na konkrétně použitelný výrobek či službu. 3. idealizovaný očekávaný produkt Zákazník najde to, co očekává 4. přídavek k produktu (rozšířený produkt) představuje něco navíc, co by překonalo očekávání zákazníka. 5. potenciální produkt veškeré rozšíření a přídavky, ke kterým dojde u výrobku v budoucnosti

Marketingový mix Produkt je součástí marketingového mixu základní nástroj marketingu (Švarcová, 2001). Pomáhá při tvorbě marketingového plánu. V klasickém členění však obal spadá pod prvek „produkt“. Skladba marketingového mixu výrobek (produkt – P1) cena (price – P2) propagace (promotion – P3) distribuce (placement – P4)

Komplexní výrobek Kotler, Grada Pelsmacker,Geuens, Bergh Soukalová jádro výrobku (výrobek samotný) první slupka (obal, kvalita, značka,..) druhá slupka (rychlost dodávky, instalace, servis, záruka, dodavatelský úvěr) Pelsmacker,Geuens, Bergh jádro (tj. základní užitek) hmotné prvky (vlastnosti, kvalita,..) rozšířený produkt (servis, instalace,..) Soukalová jádro výrobku rozšiřující efekty (balení, kvalita, záruka, servis, dodací podmínky)

Výrobkový mix soubor všech výrobků a položek, nabízených k prodeji zákazníkům. Vlastnosti výrobkového mixu (Kotler, 1998) Šíře kolik výrobkových řad firma produkuje hloubka kolik typů produktů je nabízeno Délka celkový počet položek výrobkového mixu Konzistence těsnost vazeb mezi jednotlivými výrobkovými řadami, jejich finálním použitím, distribučními cestami a dalšími aspekty. Tyto čtyři vlastnosti pomáhají organizaci vytvářet výrobkovou strategii.

Výrobková řada Výrobková řada skupina výrobků, které jsou spolu těsně spjaty Výrobková řada plní obdobné funkce prodávají se stejným skupinám zákazníků procházejí stejnými distribučními cestami patří do stejné cenové skupiny (Kotler, 1998). Jednotlivé výrobkové řady tvoří tedy celkový výrobkový mix. (Příkladem jedné výrobkové řady může být papír – v různých velikostech, s různými povrchovými vlastnostmi)

Životní cyklus výrobku/služby Prodej Zavedení Růst Zralost Pokles Čas

Fáze výrobku Uvedení na trh Růst nutné investice, aby se prosadil - (propagace) reklama a Public Relation - měly by vzbudit touhu po vyzkoušení výrobku kampaň podpory prodeje – bezplatné vyzkoušení - zvyšuje se pravděpodobnost, že si zákazník výrobek koupí Růst objem prodeje výrobku se zvětšuje, firma se dostává do plusových hodnot a dosahuje zisk

Fáze výrobku Zralost Pokles (úpadek) připomenutí spotřebitelům, že výrobek je stále na trhu - reklama a podpora prodeje, které mohou krátkodobě zvýšit odbyt Pokles (úpadek) neodvratná fáze - měly by být sníženy výdaje na propagační aktivity (vhodnější investovat peníze do výrobků s větší perspektivou)

Inovace výrobku je třeba občas inovovat Při inovaci je důležité: správné načasování přípravy inovace Inovace je časově i finančně Inovovat tedy nejpozději ve fázi růstu, protože firma je zisková. představení na trhu již na počátku fáze zralosti stávajícího výrobku. (aby firma neztratila již vybudované pozice na trhu a aby konkurence nezabrala její místo)

Značka, (design, obal) odlišuje výrobek od ostatních obdobných výrobků na trhu (Švarcová, 2001). Jméno značky by mělo: naznačovat, v čem spočívá užitečnost produktu naznačit vlastnosti výrobku snadná výslovnost zřetelnost

Prameny KOTLER, P. Marketing management. 1.vyd. Praha Grada, 1998. ISBN 80-7169-600-5. MARUANI,L. Abeceda marketingu. 1.vyd. Praha: Management press, Ringier ČR, 1995. ISBN 80-85603-95-0. DE PELSMACKER, P. a GEUENS, M. a VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace.1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1. SOUKALOVÁ, R. Strategický marketing. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2004. ISBN 80-7318-177-0. ŠVARCOVÁ,J. Ekonomie : stručný přehled. Zlín: CEED, 2001. ISBN 80-902552-5-6.