Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix PRODUKT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
Distribuční politika Petra Krajníková.
Inovace bakalářského studijního programu v kontextu Boloňského procesu s důrazem na výsledky učení CZ.2.17/3.1.00/32599 Vysoká škola regionálního rozvoje.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový mix Petra Krajníková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
Produkt.
Úvod do marketingu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tvorba marketingového mixu
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Marketing farmářských produktů
Jakub Stránský Marketing.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Veronika Dubská (vdubska@students.zcu.cz) A09B0007P KMA/MAB 2.6.2010 MARKETING Veronika Dubská (vdubska@students.zcu.cz) A09B0007P KMA/MAB 2.6.2010

Definice: Marketing je proces řízení. Jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťující splnění cílů organizace. Marketing je přeměna potřeby ve výrobek a přeměna tohoto výrobku v prodej. Marketing je podnikatelská koncepce, kde jde o rovnováhu potřeb podniku a zákazníka. Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními.

Základní pojmy a nástroje marketingu: Základní pojmy: Výrobek (= je vše, co mohou nabídnout na daném trhu, co upoutá pozornost, slouží ke spotřebě a může uspokojit přání či potřebu) Trh (složky trhu – zákazníci, konkurenti, dodavatelé, distributoři, státní instituce, média, zaměstnanci) Nástroje marketingu: Tvorba poptávky Marketingový průzkum Plánování výrobního programu Propagace výrobků a služeb

Marketingový výzkum: Přístupy k marketingovému výzkumu: Kvalitativní Kvantitativní Funkce M.V.: Vytváří metody pro sběr informací Řídí a uskutečňuje proces sběru dat Analyzuje výsledky prodeje Poskytuje zpětnou vazbu managementu a pracovníkům Umožňuje kontakt s kupujícím Nastoluje filosofii,… Postup při M.V.: Definování problému Plán výzkumu Sběr informací Zpracování, analýza, vyhodnocení údajů Závěry, doporučení, přijetí opatření

Marketingový mix: Soubor taktických marketingových zdrojů (výrobkové, cenové, distribuční, komunikační politiky), které umožňují upravit nabídku podle přání zákazníka na trhu. Zásada 4P.

Zásada 4P: Product - zaměřuje se na kvalitu nabízeného produktu nebo služby - označuje nejen výrobek samotný nebo službu, ale i sortiment, kvalitu, design, obal, značku,… Price - úkolem není primárně dodávat na trh špičkové zboží, ale takové, které má nejvyšší poměr užitné hodnoty a ceny - zahrnuje i slevy, podmínky placení, náhrady nebo možnosti úvěru - rozeznáváme 3 typy cen: nákladový, poptávkový a dumpingový typ ceny

Promotion - prezentace výrobků nebo služeb - rozeznáváme 5 základních forem: Podpora prodeje Přímý marketing Vztahy s veřejností Osobní prodej Reklama Place - uvádí kde, a jak se bude produkt prodávat, včetně distribučních cest, dostupnosti distribuční sítě, prodejního sortimentu, zásobování a dopravy - rozeznáváme 2 základní distribuční cesty: Přímá Nepřímá

Shrnutí marketingového mixu: Měli bychom si uvědomit, že marketingový mix není ani zdaleka marketingovou strategií, je to „jenom“ TAKTIKA! Zásadu 4P nelze aplikovat ve všech odvětví podnikání, proto došlo k rozvoji například na zásady 6P, 7P,… 6P – školství (Product, Place, Price, Promotion, Personalities, Process pedagogical aproaches, Partipation) - služby (Product, Price, Place, Promotion, People, Process) 7P – obchod (Product1, Product2, Product3, Place, People, Price, Promotion)

Zdroje: www.wikipedia.cz http://management-marketing.studentske.eu http://marketing.robertnemec.com www.vladimirmatula.zjihlavy.cz Slidy od T. Míky (Marketing a obchodní strategie)

Děkuji za pozornost