Systém péče o sluchově postižené, jejich výchova a vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Advertisements

V ÝROČNÍ ZPRÁVA OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ ABC Rok 2012.
Kultura neslyšícícH Mgr. Jana Padělková.
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Diagnostika SPU.
Interkulturní a intrakulturní komunikace sluchově postižených studentů středních škol Mgr. Filipcová Věra.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Komunikace sluchově postižených
Péče o osoby s afázií.
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Alternativní a augmentativní komunikace
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Speciálně pedagogická diagnostika logopedická
APPN, o.s. Agentura pro neslyšící. - Posílit integraci neslyšících do světa slyšících - Zlepšit dostupnost a kvalitu sociálních služeb pro neslyšící a.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
MÁ VAŠE DÍTĚ PROBLÉMY S ŘEČÍ?  Mateřská škola RADOST, ul.5.května 1701 v Rožnově p.R. opět od září 2013 otevírá logopedickou třídu.  Dětem je věnována.
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Konference Net ZP – Síť péče o osoby se zdravotním postižením Včasná pracovní diagnostika pro tělesně postižené CZ.1.04/5.1.01/B Mgr. Martin Korych.
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Dítě se sluchovým postižením
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Vizuálně motorické komunikační systémy SP
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Tlumočník očima neslyšícího dítěte Lucie Břinková, Josefina Kalousová, Markéta Spilková.
Surdopedie Speciální pedagogika osob s narušením sluchu.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Speciální pedagogika (podzim 2016)
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Tisková konference
Pedie Co mají společné?.
Péče o osoby s afázií.
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Edukace rodičů dětí s autismem a postdiagnostická péče v ČR
ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE Pavla Sychrová MU, 2011.
APPN, o.s. Agentura pro neslyšící
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Pozvánka Brno, Filozofická fakulta, A. Nováka 1
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Systém péče o sluchově postižené, jejich výchova a vzdělávání

Raná péče Do 60. let 20. stol. Raná péče neexistovala Průkopníci: Manželé Ewingovi Anotonius van Uden, Armin Löve John Tracy Jan Poul

Raná péče Střediska rané péče (Tam-Tam) SPC pro sluchově postižené Pracovníci SPC: Speciální pedagog (surdoped, logoped) Psycholog Sociální pracovník

Raná péče Činnost SPC (raná péče): Kvalitní diagnostika Psychorehabilitační pomoc rodině Sociální poradenství Výcvik dětí

Raná péče Varianty péče SPC: Ambulantní Pobyty

Výchovně-vzdělávací péče Mateřské školy Základní školy Střední školy, SOŠ, SOU, OU a U Vysoké školy (integrace)

Současné trendy ve výchově a vzdělávání SP Orální přístup Totální komunikace Bilingvální přístup

Současné trendy ve výchově a vzdělávání SP Orální přístup: Hlavním cílem je vybudování mluvené řeči v orální i grafické podobě s cílem začlenit sluchově postiženého do majoritní slyšící společnosti Nepřipouští používání znakového jazyka

Současné trendy ve výchově a vzdělávání SP Orální přístup je založen na: Odezírání Reedukaci sluchu Individuální logopedické péči Využívání prstové abecedy

Současné trendy ve výchově a vzdělávání SP Totální komunikace: „Total communication“ Systém vzešel od samotných neslyšících jako výsledek nespokojenosti s výsledky orálního přístupu (USA, 60. léta) Výběr komunikačních forem je přísně individuální

Současné trendy ve výchově a vzdělávání SP Složky totální komunikace: Znakový jazyk Mluvená řeč Odezírání Sluchová výchova a reedukace sluchu

Současné trendy ve výchově a vzdělávání SP Složky totální komunikace: Gestikulace, mimika, pantomima Prstová abeceda Psaná řeč, kresba Didaktický materiál

Současné trendy ve výchově a vzdělávání SP Bilingvální přístup: Přenos informací ve 2 jazykových kódech Nedirektivní metody výuky Upřednostňování znakového jazyka v raném věku Podpora psané formy národního jazyka

Současné trendy ve výchově a vzdělávání SP Principy bilingválního přístupu: Důraz na plnohodnotnou komunikaci Ve výuce přítomni dva pedagogové (slyšící a neslyšící) Výklad nejprve ve znakovém jazyce Následně představeno v psané formě Oba jazyky jsou představeny odděleně

Organizace sluchově postižených Unie neslyšících (ČUN, ČMJN) Pevnost ČSNS Český klub ohluchlých Help FRPSP Sordos ASNEP

Časopisy a periodika sluchově postižených Info zpravodaj Gong Unie None