ROZDÍL MEZI VÝSLOVNOSTÍ A PRAVOPISEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stupňování přídavných jmen
Advertisements

Název školy:Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_140_SLABIKY_BĚ_PĚ_VĚ_MĚ Téma: Číslo projektu:
Fáze Měsíce.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Příslovce, spřežky, stupňování Příslovcí
Píšeme mě-mně Český jazyk 2. stupeň
60.1 Pravopis související se stavbou slova
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příslovce Mgr. Michal Oblouk.
Grafická stránka jazyka Cvičení
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_13
Věta vedlejší příslovečná podmínková
ZÁJMENA (pronomina).
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_07 Název materiálu:Obtížné pravopisné jevy Tematická oblast:Český jazyk 1. ročník Anotace:Prezentace.
Pravopis souhláskových skupin bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_16
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_75.
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY Mgr. Michal Oblouk.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
– vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k vyvození a procvičení pravopisu skupiny mě/mně.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640 příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_Čj8_MĚ_MNĚ.
Mgr. Michal Oblouk.  pomáháme si tím, ž e si k danému slovu ř ekneme slovo p ř íbuzné/základové  píšeme v ko ř enu/základu slova – m ě sto, m ě síc,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Pravopis – bě, pě, vě, mě… Střední odborná škola Otrokovice
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
1. Drž ruku mou! Ó Pane, já jsem bídný | a nemohu ni krok jít bez tebe. | Drž ruku mou! A pak, ó milý Jezu, | směle za tebou půjdu do nebe.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ pravopis Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
SKUPINY MĚ / MNĚ zapoměl x zapomněl uměl x umněl jemě x jemně tajeměxtajemně vzpomělxvzpomněl rozumělxrozumněl rozhodni, co je správně a odůvodni.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Příslovce Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_15 Název materiálu Pravopis.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk - 5.ročník Autor: Mgr.Michaela Krbušková SKUPINY MĚ, MNĚ Seřaď správně písmena, aby vzniklo slovo.
Skupiny bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření9.
Hra detektiv Hrát nápověda konec Autor: Tereza Bednářová 6.B.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr.Irena Fuksová DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Český jazyk 7.ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skupiny mě/mně Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.05
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Procvičování s číslicemi Slovní druhy Slovní druhy a jejich číslice ○ ○ Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky.
BĚ MĚ PĚ VĚ SKUPINY BJE – VJE - MNĚ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
PŘÍSLOVCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Pravopis slov se skupinami bje, bě, vje, vě, mně, mě
Příslovce VY_32_INOVACE_03-15 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Psaní bě/bje, vě/vje, mě/mně, pě Název projektu: OP VK
Digitální učební materiál
Abys nezapomněl! Pracovní list.
Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.
HESLA TÝDNE „1“
VY_32_INOVACE_13_SLOVNÍ DRUHY_PŘÍSLOVCE
Skloňování zájmen 1. a 2. osoby JÁ – TY – MY – VY + zvratná
Skupiny hlásek při odvozování MNĚ / MĚ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Charakteristika výukového materiálu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_11_Český jazyk pro 7. ročník_Příslovce-pravopis
Transkript prezentace:

ROZDÍL MEZI VÝSLOVNOSTÍ A PRAVOPISEM SKUPINY MNĚ / MĚ

Jak si zdůvodníme? neuměl to ON umí Jez střídmě. JE střídmý. U SLOVES CO DĚLÁ? neuměl to ON umí U PŘÍSLOVCÍ JAKÝ JE? Jez střídmě. JE střídmý. U PŘÍDAVNÝCH JMEN nejjemnější jemný

MĚ Tamější kostel od TAM JMĚNÍ od majetek, má

MĚ MNĚ Paměť, pamětník od PAMATUJ Zapomněl Vzpomněl POMNI Rozpomněl Pomněnka „Pomni dne před večerem“ Buď pozorný během dne, než večer budeš hodnotit.

MĚ MNĚ Země od zemi Rozuměl on rozumí Uzemnění on uzemní je rozumný Tvař se rozumně je rozumný

MĚ MNĚ Nejznámější je známý Setmělo se zatmění měsíce ono se zatmí je tma Nejvýznamnější je významný Obloha ztemněla zatemnění oken on ztemní zatemní

MĚ MNĚ Osaměl, osamělá vzájemně je sám, sama je vzájemný Soukromě skromně soukromí je skromný

zdůvodni Tajem - Strm - Oněm - l Zam - stnání Zřejm - Dom - nka Slam - ný V hym -

Zkus správně doplnit jedl střídm - , rozum- l m- dobře, špatné uzem – ní, vzpom- l si na m- , nejznám- jší a nevýznam- jší rodák, vystupuje skrom- a upřím- , vzájem- si porozum- li, mylná dom- nka, soukrom- m- to slíbil, setm- lo se, zřejm- na to zapom- l, šum- ní deště, oněm- l úlekem,

A ještě jednou cvičně tam- jší pam- tníci, zatm- ní M- síce, zm- na, nejjem- jší látka, dorozum- l se lehce, při hym- se stojí, vědom- m- lhal, příjem- překvapil, tváří se sebevědom- , zatem- ní, sladká odm – na, vykvetly pom- nky, náram- se bavil, slam- ná miska, cesta strm- stoupá