Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_32_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška
Název vzdělávacího materiáluKomunikátory Číslo vzdělávacího materiáluVY_12_INOVACE_32_6TR_INF Číslo šablonyI/2 AutorRyška David, Mgr. Ročník6. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPInformatika TémaKomunikátory, komunikace Očekávaný výstupŽák domluví se pomocí komunikátorů. Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků se základními informacemi o komunikátorech. Datum vytvořeníŘíjen 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaKomunikátory, on-line komunikace, chat, Skype Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeMicrosoft Office CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU
CHAT Jedna z nejvíce využívaných způsobů on-line komunikace je CHAT [čet]. Pomocí internetu si tedy můžeme nejen psát, ale také spolu mluvit, vidět se. Výhody jsou v rychlosti a pokud máte předplacený internet, je to i zadarmo Abyste tedy mohli chatovat, musíte být zaregistrováni v příslušné chatovací síti.
ICQ Jedna z nich je např. ICQ. Zaregistrujete se na stránkách získáte svůj UIN kód, nainstalujete si do svého počítače program pro komunikace a najdete přátelé a společně můžete začít chatovat.
SKYPE Podobně je to u programu SKYPE ( Skype umožňuje provozovat: internetovou telefonii (VoIP) videohovory přenos souborů. Telefonování, zasílání souborů je v rámci SKYPE zadarmo. Je možno si zakoupit některé placené služby.
FACEBOOK Je to společenský webový systém. Slouží převážně k tvorbě sociálních sítí, sdílení dat, k zábavě, komunikaci mezi uživateli, udržování vztahů. Má miliardu aktivních uživatelů (říjen 2012). Je to největších společenských sítí na světě.
Je webový server, je to taková brána do světa internetu. Nejznámější jsou tyto:
KOVÁŘOVÁ, Libuše. Informatika pro základní školy – 2. díl. Kralice na Hané, druhé vydání: Computer Media, ISBN: S [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: