1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
2 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN Public relations 1 Vzdělávací agentura Cíl: zajistit PR podporu nové strategii získávání zaměstnanců zajistit, aby učitelská profese přitahovala kvalitní kandidáty zlepšit vnímání statusu učitele Téma projektu: „Nikdo nezapomene na dobrého učitele“ Cílové skupiny: absolventi vysokých škol, rodiče studentů, školní mládež, poradenské firmy (head-hunters), sdělovací prostředky
3 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN Public relations 1 Vzdělávací agentura Projekt: Reklamní spot se sloganem „Nikdo nezapomene na dobrého učitele“, tváře 17 lidí, z nichž každý jmenoval učitele, který na něj měl největší vliv. Využití „slavných tváří“ ze sportu a zábavy. Spot byl uváděn v kinech v průběhu tří měsíců. Nová webová prezentace vzdělávací agentury – aktuální informace, interaktivní, využití reklamního spotu Zavedení „zelené linky“ – informační služba o možnostech zaměstnání, odborné literatuře (možnost bezplatného získání)
4 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN Public relations 1 Vzdělávací agentura Projekt: Zahájení kampaně v Britské knihovně (není běžně přístupná veřejnosti) za přítomnosti „tváří“ z reklamy, médií a významných pedagogů. Vydány tiskové zprávy, pozvánky pro média, zpracována AV prezentace, nové dokumenty pro nábor zaměstnanců.
5 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN Public relations 1 Vzdělávací agentura Vyhodnocení: 15 článků v celostátním tisku 35 článků v regionálním tisku 19 minut vysílání v celostátních zprávách 12 minut vysílání v regionálních televizích Informační centrum zaznamenalo v období kampaně 413 žádostí o další informace, což představovalo nárůst o 386 %.
6 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN Public relations 1 Pera Parker Cíl: uvedení limitované edice per Snake na mezinárodní trhy Historie firmy Parker od roku Dohoda o ukončení první světové války – podepsána perem Parker. Dohoda o omezení atomových zbraní - podepsána perem Parker. Klasická literární díla (Hemingway, Shaw) – psána perem Parker. Firemní slogan: „Pero je mocnější než meč“
7 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN Public relations 1 Pera Parker Strategie: Posílit asociaci značky s luxusem a exkluzivitou x zpřístupnit značku také méně bohatým. Program musel být vhodný pro všechny trhy po celém světě. Spolupráce s Dětským fondem OSN (UNICEF). Inspirovat slavné lidi po celém světě k tomu, aby používali per Parker při sbírce peněz pro děti. Spojení světových celebrit a UNICEF.
8 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN Public relations 1 Pera Parker Výzva: „Parkerova slova inspirace podporují UNICEF“ Cílem výzvy bylo poslat kolem světa knihu a pero Snake a na všech trzích, kde Parker podniká, nechat zapsat do knihy slova inspirace od osobností ze světa zábavy, politiky, umění, sportu a obchodu. Ručně psané zápisy vlastních slov nebo slov, která je inspirovala. Kniha se zápisy, pero Snake a sbírka dalších per Parker byly prodány na aukci při příležitosti 50. výročí UNICEF. Peníze byly věnovány na podporu vzdělávání dětí a boje proti negramotnosti.
9 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN Public relations 1 Pera Parker Projekt: Přesvědčení fondu UNICEF ke spolupráci Sestavení seznamu osobností Zajištění partnera pro kurýrní službu Vyhlášení Výzvy a uvedení knihy a pera „na cestu“ (mediální podpora) Fotodokumentace při zápisech osobností Publicita zápisů v místních médiích Slavnostní uvítání knihy a pera (mediální podpora) Zajištění aukce Vyhodnocení
10 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN Public relations 1 Pera Parker Slavnostní zápisy a akce pro fotografy byly v pobočkách firmy Parker. Akce vyvolala publicitu v médiích a k podpisům se přidávaly další osobnosti. Výzva úspěšně podpořila asociaci per Parker s výjimečností, originalitou (slavné osobnosti) a posílila vazbu se vzděláváním a uměním.