R OZUMÍME PENĚZŮM Začlenění Rozumíme penězům do Školního vzdělávacího programu ZŠ Želiv.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola T. G. Masaryka Hrádek nad Nisou. Koordinátorky finanční gramotnosti Mgr. Kateřina Feřtová – 2. stupeň Mgr. Martina Tomášková – 1. stupeň.
Advertisements

, Praha, Goethe institut Tereza Šmídová NÚV.
Kupovat na splátky, nebo na úvěr ? Pokud si chceme pořídit nějakou věc nebo službu a nemáme na ni dostatek hotovosti, můžeme ji koupit na splátky nebo.
VY_62_INOVACE_A FINANČNÍ PRODUKTY – SOUHRNNÉ OPAKOVÁNÍ VY_62_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Radka Koldinská VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: opakování.
Produkty finančního trhu
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Ekonomická gramotnost 9. ročník. Podmínky klasifikace v EG Vedený sešit A4 nelinkovaný V každém pololetí prezentace s referátem na zvolené téma (rozsah.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
Základní škola Pečky, okres Kolín
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Způsoby placení a hospodaření domácnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
PENÍZE Historie peněz Hlavní funkce peněz Domácí a zahraniční měna
Rozumíme penězům Buštěhrad Projekt Rodina Splátkova  Sociální postavení  Ekonomická situace  Příjmy  Výdaje  Finanční produkty / stavební.
POJIŠTĚNÍ Základní pojmy Rizika a změny v rozpočtu domácností Typy pojištění Pojišťovna.
Jak se postavit na vlastní nohy Brožurka jako pomocník při startu do života Brožurka jako přehled zajímavých informací a užitečných rad o bydlení, hledání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118,p.o. Vytvořeno: únor 2013 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ FINANČNÍ GRAMOTNOST NÁKLADY NA BYDLENÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Peněžní prostředky.  při hotovostním platebním styku se používají hotové peníze = peněžní prostředky, které jsou:  v podobě papírové  v podobě v mincí.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Stavební spoření.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Ministerstvo financí je ústředním orgánem státní správy pro –státní rozpočet republiky, –státní závěrečný účet republiky, –státní pokladnu České republiky,
Seminář pro příjemce grantu Phare 2003 RLZ 1. února 2006, Praha seminář pro příjemce Phare 2003 RLZ Národní vzdělávací fond.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
1 PROPAGACE ŘEMESLNÝCH A TECHNICKÝCH OBORŮ CZ.1.07/1.1.13/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
Finanční gramotnost: Platební karty. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 04 Platební karty 2 „Karetní business: body za platbu, slevy, balíčky, spoření, pojištění,
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Finanční gramotnost: Peníze a jejich časová hodnota.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Název: VY_42_INOVACE_MA_7B_32A Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Helena Židová Ročník: 7.r. Tematický.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Úvod do předmětu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Finanční gramotnost v praxi Ing. Ludmila Tkáčová CZ.1.07/3.1.00/
Období vzniku: květen _inovace_FG.9.69 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, hra aktivity-pojmy.
1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Podpora dětí a mladých dospělých v Dětském domově Radost a jejich příprava na vstup do samostatného života Daniel Walbröl mezinárodní konferencE v rámci.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Cenové triky.
Název projektu: Moderní škola
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list
Platební karta Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Alois Rašín první ministr financí ČSR ( )
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Cenová politika – klíčová slova
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
EU_62_B_sada 1_07_M_Účet_Poliačíková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vliv společné zemědělské politiky na finanční situaci v odvětví
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
LET ZAPOJENÝCH DĚTÍ PROJEKTŮ 6 15 KOL PROJEKTU ROZHLED.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
ABC, s.r.o. - nabídka 2006 Josef Novák
Transkript prezentace:

R OZUMÍME PENĚZŮM Začlenění Rozumíme penězům do Školního vzdělávacího programu ZŠ Želiv

7. ROČNÍK Ov – Svět peněz – úvod, význam peněz v našem životě, moudra o penězích, historie peněz - způsob výuky: integrace do výuky

8. ROČNÍK 1. pololetí Hospodaření domácnosti – vytvoření modelových domácností, seznámení a práce s rozpočtem, vizitky domácností, prezentace (též v Aj) - způsob výuky: projekt Pč – Výhodné nakupování – cena – hodnota věcí, nakupujeme zboží v místní prodejně a vzdáleném supermarketu, příběhy ze sousedství, ochrana spotřebitele, způsoby placení, platební karty - způsob výuky: integrace do výuky

8. ROČNÍK 2. pololetí Kupujeme auto – navazuje na probrané učivo fyziky o motorech, nabídka aut (ojeté nebo nové?), příběhy ze sousedství, způsoby platby, prezentace, zanesení do rozpočtu - způsob výuky: projekt Ov – Svět peněz – podoba peněz, ochranné prvky, euro - způsob výuky: integrace do výuky, hra Riskuj

9. ROČNÍK 1. pololetí Dovolená – příběhy ze sousedství, cestovní kancelář – cestovní agentura, cestovní smlouva, plánujeme dovolenou, prezentace (též v Aj), zanesení do rozpočtu - způsob výuky: projekt

9. ROČNÍK 2. pololetí Nové bydlení – příběhy ze sousedství, kritéria výběru bydlení, financování bydlení, prezentace, zanesení do rozpočtu - způsob výuky: projekt Pč – Náklady na bydlení – přehled nákladů na bydlení, úsporná opatření - způsob výuky: integrace do výuky, bude navazovat na projekt Nové bydlení M – Spoření a investice, Zodpovědné zadlužování, Smlouvy - způsob výuky: integrace do výuky v rámci kapitoly Finanční matematika

S VĚT PENĚZ Hodně úspěchů s projektem Rozumíme penězům