Fonologie Cvičení číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Advertisements

Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Pracovní list Autor: Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 6.roč.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
sloveso MÍT VY_22_INOVACE_55
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Shopping VY_22_INOVACE_36 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
TEAM FROM THE CZECH REPUBLIC  Jezdím na kole  I ride a bike  Je mi 10 let  I am 10  Mám rád ovoce a zeleninu  I like fruit and vegetables.
Čtěte a přeložte: Mother is at home. Matka je doma.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Sloveso "to BE".
Píseň “ABC” Reakce?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo VY_32_INOVACE_62 Název Sloveso být – to be Téma hodiny Záporné tvary slovesa „být“ Předmět.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_23.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Present Continuous question
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Sun clock. Interesting  Oldest time devices  Types- solid  - portable  Time is determined by shadow  The oldest clock in Trutnov range.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_16_TO BE PREZENTACE
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady31Číslo DUM.
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Právě chystám snídani. Právě píše úkol. Právě se díváme na televizi. Proč se mi směješ? Proč odcházíš? Těšíš se na prázdniny? Co to jíš? Kam jdeš? Jdeme.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Body Language - Handshake 06B17 AutorLadislava Pechová.
Sport By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK447 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Giving advice. At the doctor´s Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 10 – slovesa – slovesný čas
Basic phrases Dobrý den. (F) Ahoj./Čau. (I) Na shledanou. (F)
Digitální učební materiál
Kinds of shops Shopping dialogue Payment
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Anglický jazyk 3.třída to be
Describing photos. Food
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WH-QUESTIONS.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Exercise 1 Translate: Hi, my name is Darcy. I study Math and English.
Transkript prezentace:

Fonologie Cvičení číslo 4

Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Dikt át číslo 1 Napi šte na tabuli!

Dikt át číslo 1 1.Bratr a sestra jsou doma. 2.Kde je Hana? 3.Hana je v knihovně protože má domácí úkol.

L2 map exercise Napište na tabuli!

L3 Nová slova Stránka 34

Chapter 2 Vocabulary

What you should know about Czech verbs: Like the nouns, a Czech verb form consists of a stem, which ends in a consonant, and an ending: děl+ám, mluv+ím, pracuj+i Endings can be thought of as “long” vs. “short” and “hard” vs. “soft”. (If these explanations help, that’s good -- if you’d rather just memorize verbs, that’s ok too…)

Verbs with “long” endings “Hard” type endings j á dělám-ám ty děláš-áš on dělá-á my děláme-áme vy děláte-áte oni dělají-ají “Soft” type endings j á mluvím-ím ty mluvíš-íš on mluví-í my mluvíme-íme vy mluvíte-íte oni mluví-í,-ějí

Verbs with “short” endings “Hard” type endings j á prominu-u ty promineš -eš on promine-e my promineme-eme vy prominete-ete oni prominou-ou “Soft” type endings j á pracuji-i,-u ty pracuješ-eš on pracuje-e my pracujeme-eme vy pracujete -ete oni pracují-í,-ou

NOTE! If an infinitive verb ends in -ovat, the conjugated stem ends in -uj, like pracovat: pracuji, pracuje š