Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drama – vývoj a rozdělení
Advertisements

(Literární výchova - 7. ročník)
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
I.HUDBA ARTIFICIÁLNÍ A NONARTIFICIÁLNÍ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Ludmila Durgalová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Romská kultura TÉMA: Romská.
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv10/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Dante Alighieri Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
VÝZNAMNÁ SOUČÁST MODERNÍ POPULÁRNÍ HUDBY
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Kapitoly z muzikoterapie
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Masová komunikace, masová média
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_855_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
VY_32_INOVACE_3D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hudební renesance v Čechách
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
HUDBA V BAROKU.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Elektronická učebnice - II
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_853_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Co je to akord? Hudební výchova
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
lidová píseň Hudební výchova
Sociologie a společenské vědy Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Co je to stupnice a tónina?
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv21/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Původní český muzikál Autor: Mgr. Petr.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/01 Název materiálu: Artificiální a nonartificiální hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_28_Jevištní hudební formy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/08 Název materiálu: 40.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/06 Název materiálu: 30.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ANOTACE: Motivace k nácviku písně. Určeno žákům 1. stupně ZŠ. Prvotní seznámení se vznikem rocku, se jménem E. Presley, se skupinami Beatles, Olympic.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_17:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: konec 80. let ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_15_HIP_HOP_RAP Dějiny hudby
Muzikál AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_10_HV6_Skála
Co je to kantáta a oratorium?
Opera Obr. 01 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Makovičková.
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/14
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/13 
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí? Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Hudební výchova Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí? Autor: Mgr. Michal Mynář

divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí takto bývá dnes označován muzikál, ale vrátíme se ještě do minulosti v době, kdy začala být hudba na jevišti v podobě opery dostupná široké veřejnosti, zesílilo také úsilí, aby se stala nástrojem zábavy prvními vlaštovkami byly komické opery – opera buffa následně se v polovině 19. století objevila opereta, ve které se část textu mluvila a část se zpívala Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

opera hudebně dramatický žánr, vznikl v 16. st. opera prošla mnoha vývojovými obdobími udržela se dodnes k nejběžnějším částem opery patří árie, recitativ a sbory často byla vkládána i taneční či baletní čísla opera s duchovní tématikou se nazývá oratorium zpěváci dodnes nepoužívají elektronické zesílení hlasu – tj. zpívají bez mikrofonu Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

opereta nastupuje v polovině 19. st. je vlastně kombinací činohry a opery (část textu se zpívá, část se mluví) jejím úkolem je pobavit, někdy na úkor umělecké úrovně většina operet má komediální ráz je „starší sestrou“ muzikálu, ale zpěváci – podobně jako v opeře – nepoužívají elektronické zesílení hlasu a zpívají bez mikrofonu Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

muzikál jeho čas přichází někdy kolem poloviny XX. st. za první muzikál se považuje Loď komediantů (1927) čerpá i z neevropských hudebních kultur (jazz, rock) muzikálová divadla mají nákladnou scénu i kostýmy angažují špičkové zpěváky pop-music existuje také ve filmové podobě běžně se používají mikrofony ve formě tzv. portů v hudebním doprovodu se objevují všechny nástroje moderní populární hudby (el. kytary, syntezátory aj.) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

nejznámější opery, operety, muzikály světové opera W. A. Mozart – Don Giovanni opereta F. Hervé – Mamzelle Nitouche muzikál L. Bernstein – West Side Story české opera B. Smetana – Prodaná nevěsta opereta O. Nedbal – Polská krev muzikál Starci na chmelu Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

A trochu zábavy na závěr Les Misérables – Bídníci na motivy románu V. Huga nejdéle hraný muzikál, velmi úspěšný v prvním českém nastudování hrál mimo jiné také otrokovický G. Řezníček J. Korn zpíval postavu Thénardiera, malého vykutáleného, ale zároveň i legračního podvraťáka, jeho ženu pak zpívala Petra Janů. Mistrovský český překlad má na svědomí Z. Borovec. Posuďte sami! Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Použité zdroje ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN 80-86385-21-3 Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů