Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Advertisements

Slovní druhy- procvičování ohebných sl. druhů- 1-5
Slovesa - přechodníky 32_04_05: Mluvnice – Anotace Jazyk
AFFIRMATIVE, QUESTION, NEGATIVE
Slovesa a mluvnické kategorie
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VY_32_INOVACE_33 I AM YOU ARE JÁ JSEM TY JSI.
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
Doplňte i, y HOR - , NAD – LKA, SCHOD -, T – LKO, MOT – KA,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Slabiky ne, ně ve slovech a větách: Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Základní škola a mateřská škola Tomáše Ježka Ralsko – Kuřívody Šablona II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků EU 1/01.
Ve slovech a ve větách: Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Rychle hádej - co je to? A B CD EFGH IJKL MNO P Q R S T UV W X.
ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
Lidská kostra Základní škola praktická a základní škola speciální
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Slovesa – osoba, číslo, čas
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Základní škola praktická a základní škola speciální
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Anotace:pravidla o shodě Autor: Mgr.Nina Pilná Jazyk: český Očekávaný výstup: žák si procvičí pravidla o shodě Speciální vzdělávací potřeby: ano Klíčová.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Křížovka – povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Rodina.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec  Anotace: třídění podstatných jmen, tvorba vět, řazení podle abecedy  Autor: Mgr.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Křížovka – příbuzenské vztahy
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Škola.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Anotace: Žák si osvojí pojmy bydliště a rodiště. Každý z žáků představí místo svého bydliště (nakreslí a zakroužkuje, jaké instituce se v místě nachází).
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _Slovesa II. část - časování
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZAJÍMAVOSTI OBCE ANOTACE
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Transkript prezentace:

Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec ICT2_2/40 Anotace: mluvnické kategorie sloves – jejich určování Autor: Mgr. Nina Pilná Jazyk: český Očekávaný výstup: žák určuje mluvnické kategorie sloves Speciální vzdělávací potřeby: ano Klíčová slova: osoba, číslo, čas, časování sloves Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: výklad, procvičení Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: 2. stupeň základní školy praktické Typická věková skupina: 12 – 15 let Celková velikost: 272 kB

SLOVESA Jsou slova ohebná, která vyjadřují: činnost (pracovat) stav (sedět) změnu stavu (zčervenal) U sloves určujeme: osoba číslo čas

Slovesná osoba: 1. (my) vidíme 2. (vy) vidíte 3. (oni, ony, ona) vidí 1. (já) vidím 2. (ty) vidíš 3. (on, ona, ono) vidí

jednotné (já) vidím (ty) vidíš (on, ona, ono) vidí Slovesné číslo jednotné (já) vidím (ty) vidíš (on, ona, ono) vidí množné (my) vidíme (vy) vidíte (oni, ony, ona) vidí

Slovesný čas přítomný minulý budoucí (já) vidím (ty) vidíš (on, ona, ono) vidí (my) vidíme (vy) vidíte (oni, ony, ona) vidí minulý (já) viděl jsem (ty) viděl jsi (on, ona, ono) viděl (my) viděli jsme (vy) viděli jste (oni, ony, ona) viděli budoucí (já) budu vidět (ty) budeš vidět (on, ona, ono) uvidí (my) budeme vidět (vy) budete vidět (oni, ony, ona) uvidí

K obrázkům přiřaď vhodná slovesa: ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________

Ke slovesům doplň osobu a číslo: osoba číslo létá malovala brečelo ozývá se pracuje psala bojím se

Najdi sloveso a podtrhni: Musíš zůstat doma. Usmála se na mě. Tatínek zasadil strom. Večer půjdeme na ryby. Venku svítí sluníčko. V neděli pojedeme na výlet do Poděbrad. Zajdeme si do restaurace na oběd. Maminka upekla sladký koláč. V kině promítali přírodopisný film. Když bude hezky, budeme se koupat v bazénu.

Použité zdroje: Kliparty www.office.microsoft.com