Kultura Egejské oblasti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Řecká architektura a sochařství
Antické umění Starověké Řecko.
RENESANCE A HUMANISMUS
Antická kultura.
Klasické kultury Předřecké kultury v Egejské oblasti Antické Řecko
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Antické Řecko Úvod Keramika.
Řecké výtvarné umění.
ŘECKÁ KULTURA.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Řecké umění.
Kultura starověkého Řecka
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Antické Řecko Sochařství 1. část.
Název Umění starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Předřecké kultury - kultura egejské oblasti
Opakování Prověřování znalostí
Prověřování znalostí. Poznávací test.
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Řecká kultura archaické období
Řecká kultura klasické období
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Starověké Řecko 6. ročník.
Starověké ŘECKO.
Řecké sochařství MgA. Lukáš Psík wikimedia
Antické Řecko – Kultura
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Kultura starověkého Řecka 2.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_5_Řecké antické umění Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor : Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: listopad 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Antika v projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Helénistické umění Sochařství
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
KULTURA A UMĚNÍ ANTICKÉHO ŘECKA
Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kréta, Řecko, Řím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
18) Dělení podle funkce, námětu… Výtvarná příprava 1.
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
Řecké antické sochařství – archaické období
polykleitos SOCHAŘSké osobnosti KLASICKÉ OBDOBÍ
Starověké Řecko Autor: Mgr. et Bc. Dagmar Klásková
Římské výtvarné umění. Římské výtvarné umění Sochařství - jezdecká socha Marca Aurelia.
SOCHAŘSTVÍ KLASICKÉ OBDOBÍ 5. st. př. n. l.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Autor: Mgr. Božena Andrašková
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
SOCHAŘSTVÍ HÉLENISTICKÉ 3.–1. st. př. n. l.
Sochařské osobnosti 1. klasické období
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kultura ve starověkém Řecku
Helénistická estetika
Výtvarné umění starověkého Říma - test
Transkript prezentace:

Kultura Egejské oblasti Kréta Mykény Řecko a/ architektura * b/ sochařství * c/ malířství

sochařství sochařství Ř E C K É 1.Zobrazování ideálu lidské postavy 2.Znázorňování postav bohů 3.Smysl pro harmonii a proporce 4.Dochováno převážně z římských kopií

Které jsou hlavní znaky řeckého sochařství? Doplňte: Které jsou hlavní znaky řeckého sochařství?

sochařství sochařství Ř E C K É 1.Zobrazování ideálu lidské postavy 2.Znázorňování postav bohů 3.Smysl pro harmonii a proporce 4.Dochováno převážně z římských kopií

Období prehistorické 12.- 9.stol.př.n.l. Prvním projevem řeckého sochařství jsou malé sošky se strnulou postavou.

Jak vypadaly nejstarší řecké sochy? Odpovězte: Jak vypadaly nejstarší řecké sochy?

Období prehistorické 12.- 9.stol.př.n.l. Prvním projevem řeckého sochařství jsou malé sošky se strnulou postavou.

Období archaické 8.- 6.stol.př.n.l. V tomto období již vzniká monumentální plastika, především sochy mladých atletů a žen v dlouhém šatu, postavy jsou ještě strnulé.

Charakterizujte: Řecké sochy období archaického.

Období archaické 8.- 6.stol.př.n.l. V tomto období již vzniká monumentální plastika, především sochy mladých atletů a žen v dlouhém šatu, postavy jsou ještě strnulé.

Období klasické 5.- 4.stol.př.n.l. Vrchol řeckého sochařství, dominuje zájem o lidskou postavu, je zobrazován ideál krásy a harmonie.

Čím jsou charakteristické sochy klasického období? Doplňte: Čím jsou charakteristické sochy klasického období?

Období klasické 5.- 4.stol.př.n.l. Vrchol řeckého sochařství, dominuje zájem o lidskou postavu, je zobrazován ideál krásy a harmonie.

Období helénistické 3.- 1.stol.př.n.l. Sochaři se v tomto období snaží zachytit i duševní stav postavy. Sousoší Láokoón je výrazem tělesného i duševního vzrušení.

Co se snaží zachytit sochy v období helénistickém? Odpovězte: Co se snaží zachytit sochy v období helénistickém?

Období helénistické 3.- 1.stol.př.n.l. Sochaři se v tomto období snaží zachytit i duševní stav postavy. Sousoší Láokoón je výrazem tělesného i duševního vzrušení.

Myrón Je nazýván sochařem pohybu. Bronzová postava zachycuje atleta – Diskobola.

Která je nejvýznamnější socha sochaře Myróna? Doplňte: Která je nejvýznamnější socha sochaře Myróna?

Myrón Je nazýván sochařem pohybu. Bronzová postava zachycuje atleta – Diskobola.

Polykleitos Sochař, který se vyznačuje hledáním harmonie tělesných proporcí.Vzorem je jeho socha Doryfora.

Jmenujte: Známou sochu sochaře Polykleita.

Polykleitos Sochař, který se vyznačuje hledáním harmonie tělesných proporcí.Vzorem je jeho socha Doryfora.

Feidias Největší sochař za Perikla /5.stol.př.n.l./ se proslavil sochařskou výzdobu Parthenónu a sochou Dia v Olympii.

Čím se proslavil největší řecký sochař Feidias? Doplňte: Čím se proslavil největší řecký sochař Feidias?

Feidias Největší sochař za Perikla /5.stol.př.n.l./ se proslavil sochařskou výzdobu Parthenónu a sochou Dia v Olympii.

Praxitelés Bývá nazýván sochařem elegance, především díky jemnosti provedení a smyslnosti soch. Na obrázku socha Afrodity.

Významnou sochu sochaře Praxitela. Jmenujte: Významnou sochu sochaře Praxitela.

Praxitelés Bývá nazýván sochařem elegance, především díky jemnosti provedení a smyslnosti soch. Na obrázku socha Afrodity.

Lysippos Sochař helénistického období. Snaží se zachytit podobu – na obrázku Alexandr Makedonský.

Čí podobu zachytil svou sochou Lysippos? Doplňte: Čí podobu zachytil svou sochou Lysippos?

Lysippos Sochař helénistického období. Snaží se zachytit podobu – na obrázku Alexandr Makedonský.

Které znáte řecké sochaře? Odpovězte: Které znáte řecké sochaře?

Myrón Řečtí sochaři Polykleitos Praxitelés Lysippos Feidias

Malířství Malířství Řecké malířství se specializovalo především na freskovou tvor- bu / zde výzdoba z Knóssu na Krétě /.Většinou se nedochovalo.

Malířství Nástěnné malby /fresky/ – Knóssos /Kréta/

Jak se nazývají nástěnné malby? Odpovězte: Jak se nazývají nástěnné malby?

Malířství Nástěnné malby /fresky/ – Knóssos /Kréta/

Řecké malířství Řekové zdobili malbou i keramiku

Řecké malířství U výzdoby keramiky hovoříme o takzvaném černofigurálním stylu

Doplňte: Jak se nazývá způsob výzdoby keramiky?

Řecké malířství U výzdoby keramiky hovoříme o takzvaném černofigurálním stylu