Látkové množství v úlohách Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočty z chemických rovnic
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Látkové množství - procvičování
Látkové množství VY_32_INOVACE_G1 - 05
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15.
Částicové složení látek - atom a prvek
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
počet částic (Number of…) se obvykle značí „N“
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 05.
Molární množství, molární hmotnost a molární koncentrace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
STECHIOMETRICKÉ VÝPOČTY PŘÍKLADY Chemie 8. ročník
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických výpočtech Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák přečte chemické.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výpočty z chemických rovnic
STECHIOMETRICKÉ VÝPOČTY Chemie 8. ročník
Elektronegativita VY_32_INOVACE_G1 - 15
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_681.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Složení roztoků Chemické výpočty
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
vyjádření koncentrace a obsahu analytu ve vzorku
Molekuly a sloučeniny VY_32_INOVACE_G1 - 13
Látkové množství, molární hmotnost
Látkové množství, molární hmotnost
Látkové množství a molární hmotnost
CHEMICKÉ VÝPOČTY. Značí se A r Určí se z periodické tabulky. Jednotkou je 1/12 hmotnosti atomu uhlíku. A r (H) = 1 A r (O) = 16.
ŠablonaIII/2číslo materiálu397 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_16.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_11.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výpočty v chemii RZ
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu a procvičení stechiometrických.
Chemické výpočty II.
Molární koncentrace Mgr. Jakub JaníčekVY_32_INOVACE_Ch1r0113.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 16.
Molární hmotnost - důležitá charakteristika prvků a sloučenin (nalezneme ji v chemických tabulkách) (Vyjadřuje vlastně, kolik gramů váží 1 mol určité.
Vyčíslování chemických rovnic
Roztoky a jejich složení
Molární hmotnost, molární objem
Chemické výpočty RZ
LÁTKOVÉ MNOŽSTVÍ Vypočítejte látkové množství oxidu uhelnatého, ve kterém je 9, molekul tohoto plynu. Řešení: - pro výpočet použijeme vztah n.
Výpočtové úlohy v chemii
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_III/2_INOVACE_04-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Molární koncentrace Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s molární koncentrace roztoku a jejím výpočtem. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Výpočty z chemických rovnic I Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky se základními postupy při řešení výpočtů z chemických.
ZŠ BENEŠOV, JIRÁSKOVA 888 CHEMIE Základní veličina v chemii, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Interaktivní procvičování hustoty
Stavová rovnice ideálního plynu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Látková koncentrace.
VY_32_INOVACE_16_20_Látkové množství,molární hmotnost
Výpočet relativní atomové hmotnosti
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_25_FIKA
Výpočty z chemických rovnic
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_20_Výpočty z rovnic.
Agrochemie – 7. cvičení.
Látkové množství, molární hmotnost
Transkript prezentace:

Látkové množství v úlohách Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G1 - 16

je univerzální veličina, která vyjadřuje množství chem.látky Látkové množství se značí písmenkem n a jednotkou je 1mol. Zopakujte si: Látkové množství

Hmotnost jednoho molu látky vyjadřuje molární hmotnost M. Základní jednotkou je kg/mol, v chemii častěji g/mol.

vzorce: m = M.n.... hmotnost m M =... molární hmotnost n m n =... látkové množství M

Jakou hmotnost bude mít 5 molů modré skalice CuSO 4 ? Zjistěte hodnoty veličin: M = … g/mol n = … mol m = ? g … překontrolujte si: M = 63, , = 159,6 g/mol n = 5mol m = ? g … dosaďte do vzoce a vypočítejte:

Hmotnost 5 molů modré skalice CuSO 4 je 798 g. m = M.n m = 159,6. 5 m = 798 g … odpověď

Odvážili jsme 400g NaOH. Kolik je to molů? Zjistěte hodnoty veličin: m = … g M = … g/mol n = ? mol … překontrolujte si: m = 400 g M = = 40 g/mol n = ? mol … dosaďte do vzorce a vypočítejte:

m n = M n = 400 : 40 n = 10 mol … odpověď: Je to 10 molů.

Zjistěte z tabulky, o jaký prvek se jedná, když víte, že 7 molů má hmotnost 161g. Zjistěte hodnoty veličin: m = … g n = … mol M = ? g/mol … překontrolujte si: m = 161 g n = 7 mol M = ? g/mol … dosaďte do vzorce a vypočítejte:

m M = n M = 161 : 7 M = 23 g/mol … odpověď: Je to sodík Na. (Zjistíme z tabulek).