Marketingový potenciál sociálních sítí pro e-shopy Filip Huněk Jsou sociální sítě vhodným nástrojem marketingu pro e-shopy?
↘ l Trendy na internetu a sociálních sítích 2014 ↘ L Facebook a ti druzí ↘ Sociální sítě a e-shopy ↘ Typy kampaní na sociálních sítích O čem to bude
Trendy 2014
↘ Obrázky vítězí nad textem Trendy 2014
↘ Vyšší výdaje do onlinu Trendy 2014
↘ Customer advocacy na sociálních sítích Trendy 2014
↘ Big data a jejich analýza Trendy 2014
↘ Nárůst mobilního marketingu Trendy 2014
Facebook a ti druzí
Zdroj: ze dne Aktuálně: FB: 1,2 mld / Tw: 500 mio / G+: 550 mio / In: 260 mio / YT: 1 mld. Zdroj:
Sociální sítě a e-shopy v ČR
Hypotéza 1 Existují pouze 3 FUNKCE sociálních sítí
↘ Funkce 1) Customer care Diskuze na zdi, odpovědi, manuály, řešení problémů Hypotéza 1
↘ Funkce 2) Promotions Novinky, hry(!), soutěže, fotky, videa, odkazy, články Hypotéza 1
↘ Funkce 3) Advertising PPC reklama, sponsored story, promoted post, premium ads Hypotéza 1
↘ Mimochodem Co mají společného?
Hypotéza 2 Sociální sítě NEPRODÁVAJÍ
↘ Sociální sítě nejsou prodejním kanálem Hypotéza 2
↘ Mimochodem Co mají společného?
Hypotéza 3 Sociální sítě prodej VHODNĚ DOPLŇUJÍ
↘ Sociální sítě prodej nesuplují, ale doprovázejí
Typy kampaní
↘ Záložkové aplikace – Kvíz Typy kampaní Autor: Brandz Friendz
↘ Záložkové aplikace – Storysoutěž Typy kampaní Autor: Inspiro Solutions
↘ Záložkové aplikace – Fotosoutěž Typy kampaní Autor: Brandz Friendz
↘ Záložkové aplikace – Grafický editor Typy kampaní Autor: Pedro Rosenkraft
↘ Záložkové aplikace – Zábavná hra Typy kampaní Autor: Symbio
↘ Soutěže na zdi Typy kampaní ↘ Nově, je možné provádět soutěže (resp. „promotions“) též přímo na zdi dané fanpage. ↘ Je např. možné: o Sbírat soutěžní příspěvky přímo ve formě postu na zdi, či formou komentáře či liku postu o Sbírat soutěžní příspěvky formou zprávy na fanpage o Používat liky jako soutěžní mechanismus ↘ Co však stále není možné uznat jako soutěžní mechaniku, je používání sdílení na vlastní profil či profily přátel ↘ Vyžaduje se též správné taggování v soutěžích, tedy taggování osob, tam kde skutečně jsou vyobrazeny
↘ Soutěže na zdi – proč? Typy kampaní ↘ Why we’re doing it? ↘ „We want to make it easier for businesses of all sizes to create and administer promotions on Facebook, and to align our policies to better meet the needs of marketers.“
↘ Soutěže na zdi – Anketa, Kvíz Typy kampaní ↘ Přátelé, připravili jsme pro vás novou mikulášskou soutěž o ______! Dejte "Líbí se mi" naší stránce a napište nám do komentářů pod příspěvkem zajímavé důvody, proč právě vy byste měli získat dárkové balení _______. Posílejte vaše originální a vtipné nápady do soboty 18:00. Večer poté vyhlásíme 3 výherce, jejichž příspěvky nás pobavily či zaujaly nejvíce, a ti si odnesou dárková balení ______ :) ↘ Uživatelé mají za úkol odpovědět na otázku/-y ↘ Jedna odpověď, multiple choice, otevřená otázka ↘ Výherce může být vylosován ze správných odpovědí, kdo odpoví jako první, kdo odpoví jako 1., 100., 200. apod.
↘ Soutěže na zdi – Textová soutěž Typy kampaní ↘ Přátelé, připravili jsme pro vás novou mikulášskou soutěž o ______! Dejte "Líbí se mi" naší stránce a napište nám do komentářů pod příspěvkem jednoduchou básničku o vaší rodině a svátcích na 4 řádky. Posílejte vaše skvělé výtvory do soboty 18:00. Večer poté vyhlásíme 3 básničky, které se nám líbily nejvíce a které vyhrály ______ :) ↘ Uživatelé mají za úkol napsat krátký text ↘ Může jít o báseň, recenzi, komentář, vtip, co bych udělal, kdyby... atd. ↘ Výherce vybere odborná komise, namátkou či podle počtu liků
↘ Soutěže na zdi – Fotosoutěž Typy kampaní ↘ Pošlete nám níže do komentářů fotografie svých dětí před vánočním stromečkem a s výrobkem ______, napište k fotce kdy a kde vznikla, a vyhrajte dárkové balení _______. Posílejte vaše originální a vtipné fotografie do soboty 18:00. Večer poté vyhlásíme 3 výherce, jejichž fotografie nás pobavily či zaujaly nejvíce, a ti si odnesou dárková balení ______ :) ↘ Uživatelé mají za úkol vkládat do komentářů své fotografie na konkrétní téma ↘ Každý uživatel může vložit jednu či více fotografií (dle klienta) ↘ Výherce může být vylosován, vybrán dle počtu liků
Typy kampaní ↘ Pravidla ↘ Musí obsahovat informace: o Organizátor/Pořadatel soutěže o Doba konání o Účast v soutěží (kdo se smí zúčastnit podle věku, regionu, jazyka apod.) o Mechanika soutěže + hodnotící kritéria o Výherci o Výhry o Oznámení výherců a způsob jejich kontaktování o Ustanovení ochrany osobních údajů o Ustanovení licencí a autorských práv o Datum a místo počátku platnosti pravidel
↘ Case study: ↘ Založení FB stránky, migrace obsahu, PPC kampaň ↘ Zřízení CZ stránky, převedení obsahu a fanoušků z globální stránky, migrace aplikací, získání nových CZ fanoušků Typy kampaní ↘ Obsah, obsah a zase obsah Autor: Aqua Digital
↘ Kontakt: Filip Huněk ↘ Telefon: ↘ Aqua Digital s.r.o. ↘ Office: Na Jezerce 1451/2a, Praha 4 ↘ Web: ↘ Facebook: