Vzestup Japonska mezi moderní velmoci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Evropská kultura na prahu moderní doby
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Věk absolutismu Evropské velmoci 17. a 18.stol.
2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Zápas o turecké dědictví
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Anotace Žák uvádí rozdíly mezi jednotlivými státními zřízeními a lokalizuje evropské monarchy VY_32_INOVACE_ICT2.5_ Autor Mgr. Rita Sobková Jazyk.
Versailles 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň
Za 1.světové války v datech
Přelom ve válce Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Rusko v 17. století Za Petra I. Velikého.
č. 2 – Hranice státu ČR a Evropa
Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Asijské státy v 17. a 18. století
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Americká revoluce a vznik USA
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Stát Občanská výchova.
Ohrožené Československo
Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
První světová válka Cesta k válce.
ČR A JEJÍ POSTAVENÍ V SOUDOBÉM SVĚTĚ
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Jádrové a periferní oblasti
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
JAPONSKO Země vycházejícího slunce. ÚKOLY 1.Jaká reforma významně změnila život na ruském venkově ? 2.O usilovala radikální organizace Narodnaja volja.
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis,8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Mimoevropské regiony – Východní Asie– Korejský poloostrov
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Japonsko ZEMĚ VYCHÁZEJÍCÍHO SLUNCE.
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Evropská kultura na prahu moderní doby
The Big Apple NEW YORK. NEW YORK 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Karin Šubrtová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_17_Japonsko.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Japonsko v 19.století.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_23_USA v 50. a 60. letech 20. století.
Svět po první světové válce
SSSR mezi světovými válkami
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Základní škola Čelákovice
Dějepis hravě VY_32_Inovace_05SJ - 4
Základní škola Čelákovice
Kolonialismus.
Transkript prezentace:

Vzestup Japonska mezi moderní velmoci 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Období vytvoření materiálu: Mgr. Martin Šimek čeština uvede příčiny, průběh a důsledky restaurace Meidži, charakterizuje roli západních velmocí při modernizaci Japonska Japonsko, šógun, císař, samurajové, Meidži, imperialismus, modernizace prezentace žáci 8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 1,66 MB březen 2013

Opakování – známé pojmy

Situace země v 19.stol. – ustrnulá v čase středověku Císař: Posvátný vládce bez reálné moci Vnímá nutnost reformovat zemi, aby nepodlehla kolonizátorům Šógun: Faktický vojenský diktátor země Snaží se totální izolací země udržet tradiční způsob života i vlády

1853-4 – prolomení izolace ze strany USA Komodor M. Perry přinutil pod hrozbou odstřelování Japonska ze svých moderních plavidel šógunát k jednání Výsledkem je otevření Japonska mezinárodnímu obchodu Šógun ztrácí velkou část své autority

Japonsko v 19.stol Kjóto – sídlo císaře, Edo – sídlo šóguna fialová – jádro moci šóguna, oranžová – knížectví podporující císaře

Rozhodující síla ve sporu šóguna s císařem – japonská feudální knížata - daimjóové Příbuzná s šógunem Většinou ho podporují „Vnější“ ovládaná šógunem Plánují svržení šóguna a vrácení faktické moci císaři

Situace řadových samurajů – reformovat či ne? tradic země japonští rytíři, Samurajové ztělesnění bojovat za jeho vládu Věrní šógunovi Cítí povinnost Věrní císaři a tradicím ale nechtějí reformy a styk s cizinci vrátit moc císaři, zničení výsad vlastní třídy reformovat zemi i za cenu Věrni císaři

Pád šógunátu Odboj zahájen útoky radikálních samurajů na představitele šógunovy vlády Následuje otevřená válka mezi vnějšími knížaty a šógunem (1868-69) Šógun svržen, císař se stěhuje z Kjóta do Eda, které přejmenovává na Tokio „Nové hlavní město“

Zahájení reforem Meidži „Osvícená vláda“ Do země pozvány tisíce zahraničních odborníků Tisíce japonských studentů vysláno do Evropy a USA Zavedena ústava a parlament Zrušena privilegia samurajů Budován průmysl, školství,moderní armáda a loďstvo

Sacumská vzpoura Část samurajů se bouří proti reformám Jejich vzpoura je rozdrcena moderní císařskou armádou Japonci dnes staví pomníky reformátorům i jejich protivníkům proč?

Výsledek – nová koloniální velmoc Japonci budují vlastní koloniální říši: Dobývají Okinawu a Tchajwan Porážejí Čínu a dobývají část jejího území Okupují Koreu 1905-6 porážejí Rusko

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci www.descilopedia.org www.wikispaces.com www.wikipedia.com www.cojeco.cz www.history.wsc.edu www.dejepisvkostce.estranky.cz www.en.wikipedia.org www.blogspot.com www.japanfocus.org www.forum.valka.cz www.scarlett-journey.net