Jaroslav Šlehofer „Cobra“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
ADAPTAČNÍ KURZ aneb první společný krok s novou třídou „Jsme na jedné lodi“ září v Janově nad Nisou.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
ROVERING co nabízí a přináší
Poslání, principy a metoda skautingu
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Kristýna Vyvialová ZAKLADATELÉ CO JE SKAUTING CO TAM D Ě LÁME O NAŠEM ODDÍLE ZNÁMÉ OSOBNOSTI.
Výchovný program Junáka
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Naše zvolená průřezová témata
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
Myšlenkové základy skautingu
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Rozdíly mezi osobnostmi
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Malé podzimní metodické opáčko made by kaca 2008 Moc vám doporučuji, abyste se sami nad každou otázkou zamysleli, než si zobrazíte správnou odpověď.
Cesta a význam dó, tao Staří válečníci se vydávali dokonale připraveni na krvavou cestu života Ani dnes to není jiné, stačí např.nasednout do automobilu…
Zdravá škola.
ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA CO TO ZNAMENÁ? ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA TO ZNAMENÁ: VYTVÁŘÍME PRO DĚTI ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Celoživotní vzdělávání dospělých Grundtvig Projekt EU.
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Projekt Pšov Evropský sociální fond Operační program rozvoje lidských zdrojů ZÁVĚREČNÁ KONFERENCE Most Tento projekt je spolufinancován Evropským.
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
MARKETINGOVÝ MIX.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
Teorie vzdělávání dospělých
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Problémový žák Biologie a chemie se zaměřením na vzdělávání
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
YMCA Young Men´s Christian Association Křesťanské sdružení mladých mužů.
 Příprava  Obecný záměr (současný stav, roční cíle oddílu)  Chytrý cíl (výchovný)  Atraktivní prostředek – naplnění cílů  Příprava plánu (název, termín,
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt Impuls / Seminář
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Projekt Impuls / Seminář
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Transkript prezentace:

Jaroslav Šlehofer „Cobra“ Jak na skauting aneb Skautská metodA

Cíl: Rozvoj osobnosti fyzický intelektuální emoční sociální duchovní

Skautské metody – výchovné nástroje Slib a zákon Družinový systém Symbolický rámec Osobní rozvoj Příroda Spolupráce s dospělými Učení se činnostmi

Spolupráce s dospělými Skautský slib a zákon Slib a zákon Družinový systém Symbolický rámec Osobní rozvoj Příroda Spolupráce s dospělými Učení se činnostmi

Skautský zákon osobní i kolektivní životní standard seznamuje nás s principy skautingu osobnostní rozvoj individuální i sociální V programu vyzvednout kvality člověka žijícího podle zákona musí být srozumitelný pro věkovou skupinu atraktivní forma (nepoužívat formu „nesmí“) stručný, lehce zapamatovatelný

Skautský slib osobní závazek žít podle skautského zákona symbolický oficiální (vstup do společenství) veřejný člověk se nestává perfektním po skautském slibu (začátek cesty) v zahraničí slib v každé věkové kategorii

Spolupráce s dospělými Učení se činnostmi Slib a zákon Družinový systém Symbolický rámec Osobní rozvoj Příroda Spolupráce s dospělými Učení se činnostmi

Učení se činnostmi aktivní přístup ke vzdělávání získávání vědomostí, schopností a postojů praktické činnosti pro život zážitková pedagogika touha po akci, výzvě a dobrodružství V programu činnost + zpětná vazba (nepředchází tomu teorie)

Týmový (družinový) systém Slib a zákon Družinový systém Symbolický rámec Osobní rozvoj Příroda Spolupráce s dospělými Učení se činnostmi

Družinový systém týmový management

Družinový systém každý má svoji roli oddílová rada V programu pochopit skupinovou dynamiku překonat pokušení organizovat věci sám (VO) práce s nováčky TEAMBUILDING

Spolupráce s dospělými Symbolický rámec Slib a zákon Družinový systém Symbolický rámec Osobní rozvoj Příroda Spolupráce s dospělými Učení se činnostmi

Symbolický rámec skupinová identita (corporal identity) zlepšuje solidaritu a stmeluje skupinu znaky, loga, kroje, pozdravy

Spolupráce s dospělými Příroda Slib a zákon Družinový systém Symbolický rámec Osobní rozvoj Příroda Spolupráce s dospělými Učení se činnostmi

Příroda ideální podmínky pro aplikování skautských metod Rozvoj tělesný (čistý vzduch, turistika, outdoor, sporty) intelektuální (poznávání – enviro) emoční (noc ve stanu – strach) sociální (ekologie, tábory) duchovní (harmonie s přírodou)

Spolupráce s dospělými Rozvoj osobnosti Slib a zákon Družinový systém Symbolický rámec Rozvoj osobnosti Příroda Spolupráce s dospělými Učení se činnostmi

Rozvoj osobnosti sada osobních cílů cesta k dosažení cílů (např. stezky) vlastní tempo pozorování, hodnocení a oslava dosažení cílů V programu: atraktivní použití symbolického rámce motivující flexibilní, přizpůsobeno věku

Spolupráce s dospělými Slib a zákon Družinový systém Symbolický rámec Osobní rozvoj Příroda Spolupráce s dospělými Učení se činnostmi

Spolupráce s dospělými vzájemný respekt – brát si z obou to dobré Role partnerství (oldskauti) dospělí vedoucí

Spolupráce s dospělými SKAUTSKÉ METODY Slib a zákon Družinový systém Symbolický rámec Osobní rozvoj Příroda Spolupráce s dospělými Učení se činnostmi

Děkuji za pozornost