METODIKA KURZŮ PhDr. Ing. Hana Danihelková Krnov 27. 10. 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
ECVET v Programu celoživotního učení
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Výběrové řízení dodavatele manažerského vzdělávání pro ZENTIVA a.s.
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Ing. Marek Bumbálek Krnov
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Environmentální výchova a
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ ŠKOLA KRNOV
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Krajské akční plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Název operačního programu:
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Transkript prezentace:

METODIKA KURZŮ PhDr. Ing. Hana Danihelková Krnov

Představení Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Úloha v projektu – Metodik e-kurzů Zapojení v projektu 13 měsíců (od 4/2009) Náplň činnosti: - metodické a odborné vedení tutorů při přípravě a zpracování e- learningových kurzů - spolupráce se specialistou na e-learning - spolupráce s administrativním týmem projektu Zkušenosti s realizací projektů v rámci ESF (OP RLZ, OP VK), mezinárodní programy (Socrates, Grundtvig, EQUAL), dlouhodobá práce v oblasti vzdělávání dospělých Metodik e-kurzů

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Výzkum – vzdělávání pedagogů v současnosti - Na začátku projektu (březen 2009) proběhl průzkum situace ve vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji (MSK) a jejich vzdělávacích aktivit a potřeb - Průzkum provedla společnost FOCUS, Marketing & Social Research (Brno) - Cílem průzkumu bylo: 1. identifikovat způsoby dalšího vzdělávání v MSK, 2. informovat učitele, 3. identifikovat míru zájmu o další zdělávání, 4. zmapovat postoj učitelů k dalšímu vzdělávání - Vybrané výstupy průzkumu: - e-learningu jako výukové metody v současnosti využívá jen třetina pedagogů na severní Moravě - zájem o vzdělávání prostřednictvím e-learningu projevily dvě třetiny dotázaných pedagogů - V rámci projektu byly následně vytvářeny studijní opory zaměřené na nejvíce požadované oblasti vzdělávání

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Výzkum – žádaná studijní témata Průzkum byl proveden formou: - kvantitativního telefonického výzkumu (CATI) mezi učiteli základních a středních škol v MSK (208 respondentů) - sběrem dotazníků (metoda PAPI) u partnerských škol (112 dotazníků) Nejvyšší zájem mezi dotázanými pedagogy je o další vzdělávání v oblasti nových metod a postupů výuky (77%; 47% rozhodně ano, 30% spíše ano). Zájem o vzdělávání prostřednictvím e-learningu projevily dvě třetiny dotázaných pedagogů (67%). O vzdělávání pomocí e-learningu se zajímají učitelé pedagogických / zdravotnických SŠ (81%), mladší pedagogové do 29let (86%) a ženy (72%). Důvodem pro nezájem o e-learning je nejčastěji přesvědčení dotázaného, že se již dále vzdělávat nepotřebuje (21%), pětina odmítajících učitelů této formě vzdělávání nedůvěřuje (20%) a více než polovina uvádí jiný důvod. Nejčastěji je jako jiný důvod uváděna časová náročnost, dále preference osobního přístupu, resp. ústního podání potřebných informací.

Vybrané údaje z analýzy

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Základní kritéria pro tvorbu e-learningových studijních opor Poznání způsobu dalšího vzdělávání učitelů v Moravskoslezském kraji Zjištění míry zájmu o další vzdělávání mezi učiteli MSK Postoj k dalšímu vzdělávání učitelů formou e-learningu a jejich informovanost o něm E-learning jako pomůcka při výuce žáků

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Cílová skupina a volba metodiky Budoucí autoři studijních opor skupina homogenní (učitelé) i nehomogenní (různé typy a stupně škol) Zvolená metodika – e-learning Metodika kurzu se odvíjela od charakteristiky cílové skupiny: učitelé s různým stupněm znalosti e-learningu.

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Vzdělávání vzdělavatelů Příprava probíhala v etapách, po menších skupinkách pedagogů Prezenční semináře pro autory studijních opor, složené ze dvou částí: 1.metodika tvorby 2.IT podpora v platformě Moodle Budoucí autoři studijních opor se zúčastnili prezenčního semináře, kde jim byla vysvětlena jak metodika a její odborné zázemí, tak i principy práce s platformou Moodle.

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Témata studijních opor Většina studijních opor se byla zaměřena na tyto tematické okruhy: Komunikační a sociální dovednosti Práce s žáky z odlišného sociokulturního prostředí a se speciálními vzdělávacími potřebami Nové metody a postupy výuky Cizí jazyky Informační technologie a práce s PC

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Kontakt metodika e-learningu s autory studijních opor Prezenční seminář Pravidelné konzultace em (téma, metodika) Připomínky ke kontrolní kapitole První verze opory Náměty na zlepšení Druhá, většinou konečná verze opory Metodik pro tvorbu e-learningových opor radil, jak převést texty pro prezenční výuku do podoby e-learningové.

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Nejčastější nedostatky při tvorbě studijních opor (jen u některých autorů) Nedocenění různých funkcí e-learningu Nepochopení, že studium musí být interaktivní Příliš dlouhé texty Malá fantazie pro tvorbu testů a cvičení Nezvládnutí práce se šablonou Výsledné studijní opory musely splňovat požadavky MŠMT k akreditaci. V některých případech byly studijní opory na základě připomínek MŠMT upravovány, popř. došlo k úpravám rozsahu e-kurzů, zvyšování podílu prezenční výuky v rámci e-kurzu (tutoriály)

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Zpětná vazba vzdělávaných osob Lidé na vysoké komunikační úrovni, velmi dobře vzdělaní, otevření novým poznatkům a empatičtí. ová korespondence s některými byla velmi rozsáhlá, protože měli snahu vytvořit velmi kvalitní e-learningovou oporu. Proto naslouchali a byli vstřícní při zapracování připomínek do svých studijních opor.

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Spolupráce metodika e-learningu s expertem IT Vedení autorů studijních opor probíhalo ve sdružené podpoře jak metodika, tak experta IT. Jejich spolupráce a doplňování znamenaly vyšší kvalitu výsledných studijních opor z hlediska metody učení a srozumitelnosti ovládání učební platformy. Schůzky obou expertů s vedením projektu Vzájemné konzultace některých studijních opor

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Přínos podpory autorů studijních opor Pečlivě připravené vedení vzdělávání Oddělená a přece úzká spolupráce metodika s expertem IT Tvorba opory – časově náročný proces To jsou hlavní odborné příčiny, proč bylo vzdělávání autorů studijních opor účastníky dobře hodnoceno a proč výsledné studijní opory jsou velmi kvalitní s velkým množstvím interaktivních prvků.

METODIKA KURZŮ Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Prostor pro diskuzi Děkuji za pozornost